ejvl schreef:Ik reageer vanuit jullie he. Niet vanuit het bedrijf.
Ik dacht dat het ging over iets waar je ja tegen gezegd had maar niet getekend en er toch aan vastzat.
Ik heb vast niet goed gelezen...
O sorry dan.
Nee, wij hadden een produkt gekocht, vóór levering betaald (was voorwaarde, nooit doen), wij hadden aan alle voorwaarden voldaan (professioneel vakman voor installatie etc) het produkt dat normaliter een levensduur van tenminste 10 jaar heeft, ging meteen na in gebruikname al kapot. We hadden ook enorme gevolgschade.
Maar de juridische trucjes die je dan krijgt
produkt was via een website gekocht, dus>>> goedkoper>>> dus moet je minder service verwachten.
Het was een bedrijf dat TEVENS een website had, net als de meeste electronicawinkels tegenwoordig.
Het produkt was niet goedkoper.
We zouden geen gecertificeerde vakman hebben ingehuurd, jawel dus.
Hij zou geknoeid hebben met de installatietekening.
Je wordt er doodmoe van, om steeds alles te weerleggen.
Pimpelmees schreef:Als je in een telefoongesprek "ja" zegt op of akkoord gaat met bv een abonnement, dan mag het bedrijf op basis daarvan het abonnement in gang zetten. Het bedrijf zal wel dmv een audio-opname moeten kunnen aantonen dat de klant ook daadwerkelijk ja heeft gezegd. Probleem is vaak dat bedrijven hun audio-opname niet willen delen met klanten die klagen. Daarnaast worden die telefonische verkoopgesprekken heel geniepig gevoerd. De verkoper probeert de klant in een ja-ritme te brengen door eerst voor de hand liggende vragen te stellen. Voordat je het weet zeg je op de verkeerde vraag "ja" en dan hang je. Daarom zet ik altijd meteen mijn telefoon uit als er een verkoper belt.
Wij waren al klant bij dat bedrijf (energie) ons contract zou aflopen. We waren nog bezig met vergelijken, maar toen belde hij en bood een veel beter contract aan, zei hij. De prijzen zouden in juli enorm gaan stijgen en omdat wij al zo lang klant zijn, kon hij alleen een 3 jarig contract aanbieden om ons te beschermen. "We zijn een dienstverlenend bedrijf, dat geen winst maakt", beweerde hij ook nog.
Maar als je dit vantevoren bedenkt, trap je er niet in. Maar ze hebben er een handje van om te bellen op een moment dat je met je hoofd bij andere ernstiger zaken bent. En je bent al klant, dus ze bellen niet onterecht, en je hebt nog 2 weken bedenktijd, dus, wat is het gevaar dan? Maar dat gesprek zakt even weg en opeens waren die 2 weken om en mijn man zei toen: heb jij dat contract nu al gezien?
Nou nee dus.
Toen zijn we gaan bellen en zaten we opeens muurvast aan een 3 jarig contract, ondanks dat de medewerker had gelogen.
Ja ze hadden bewijs, de opname was op zaterdagmorgen kwart over 9 gemaakt.
Maar dat was niet waar, ze belden op een donderdagmiddag.
Maar moet je daar dan energie (hoe toepasselijk

) aan gaan verspillen? Zij hebben een giga juridische afdeling, ik hoorde iemand op de radio er ook over, die was er ook ingetrapt, precies hetzelfde gegaan. En dat was niet bepaald een naief persoon.
Ik ga toch eens iets doen met de tip van Tiberius. Wij hebben nl geen handtekening gezet! Sterker nog, we hebben niet eens een overeenkomst. Het is als het ware stilzwijgend doorgegaan.