Wist je dat...
Re: Wist je dat........[7]
Ik ben ook meerdere malen geband. Waarvoor? Ik weet het echt niet meer. Waarschijnlijk wat ongenuanceerde duidelijkheid versus lange linkse tenen. Ds. Uitslag vertelde in de laatste Gezinsgids dat het sterk af te raden is om deel te nemen aan fora als deze. Een gesprek is beter. Maar goed, je moet ook wel een beetje getikt zijn om een bovengemiddelde hoeveelheid tijd te besteden aan dit forum.
Volgens mij staat ergens in de forumregels dat we over het modbeleid niet discussiëren.
Mocht je nou echt niet kunnen slapen vanwege een sanctie die je is opgelegd omdat je geen idee hebt waarom je bent gesanctioneerd, dan zijn we in het algemeen best wel bereid om een toelichting te geven. We bannen trouwens nooit zonder toelichting.

Mocht je nou echt niet kunnen slapen vanwege een sanctie die je is opgelegd omdat je geen idee hebt waarom je bent gesanctioneerd, dan zijn we in het algemeen best wel bereid om een toelichting te geven. We bannen trouwens nooit zonder toelichting.
Ik weet het niet meer. Ik heb toen hoogstwaarschijnlijk wel een toelichting gekregen hoor, Zita.Zita schreef:Volgens mij staat ergens in de forumregels dat we over het modbeleid niet discussiëren.![]()

.... we soms wat meer gezelligheid nodig hebben op dit forum....
discussies kunnen best nuttig zijn, maar vaak leiden ze niet tot veel onderlinge liefde...

discussies kunnen best nuttig zijn, maar vaak leiden ze niet tot veel onderlinge liefde...

Jij weet helemaal niet of ik dat patroon ga doorlopen. Dat is een aanname.Wim Anker schreef:Gelukkig volg ook jij het standaard patroon wat vele forummers hier hebben doorlopen. Inclusief weggaan, verongelijkt doen, terugkomen onder wel of niet andere nickname. Ook bannetjes, ruzies en vervelende pb"tjes horen erbij. De volhouder leert - langzamerhand - discussiëren zoals het moet. Inhoudelijk, zonder waarheidsclaims, verdachtmakingen enz. Bedoeld om kennis op te doen voor de eigen ontwikkeling. Gewoon volhouden en ontvang kritiek dankbaar en denk erover na.Sheba schreef:Ik erover denk om inderdaad eerst de uitslag van de topic schepping en evolutie af te wachten. Om dan te beslissen of ik me ( tijdelijk of definitief) terugtrek.
Ik mijn omgeving steeds meer gelijk moet geven dat een forum als dit gewoon niet werkt.
Dat dat voor een aantal een welkom iets is, gezien de pb en opmerkingen in dat bewuste topic. Als niemand meer met je spreekt valt er weinig te spreken...![]()
![]()
Ik misschien niet zo openlijk fel op het modereerbeleid had moeten reageren.
Dat mijn reactie voorkomen had kunnen worden door even een blijk van ontvangen van bericht te geven.
Als bovenstaande personen doen wat ze zeggen het heel stil gaat worden...
Als ervaringsdeskundige weet ik er alles van.
Dan blijkt ook de meerwaarde van zo'n forum. Ik leerde en leer er veel van.
Naar ik weet heb ik ooit aangegeven voorlopig niet te reageren. Maar dat is wat anders als nooit meer...
Verder heb ik nog nooit een ban gekregen. Of een openlijke terechtwijzing!
Aan ruzies heb ik een gruwelijke hekel. En probeer dan ook ten alle tijde beleefd te blijven, en niet op de persoon te spelen.
Ruzies die horen er voor mij niet bij.
En vervelende pb'tjes zeggen meer iets over de persoon die ze stuurt dan over de persoon die ze ontvangt.

Ik probeer ten allen tijde in gesprek te blijven. Het wordt lastig als andere mensen het gesprek stoppen of aangeven dat te zullen gaan doen.
Verder zijn er op het gebied van het geloof inderdaad waarheidsclaims waar niet aan te toornen valt. Daar hoef ik geen cursus voor te volgen...

De manier van reageren op vragen die oprecht gesteld worden om helder te krijgen wat de motivatie van iemand is, maakt of iemand verdacht wordt.
In bewust topic zie ik voornamelijk niet beargumenteerde reacties.Auto schreef:Het is voornamelijk de wijze van discussieren en ook niet het vertrekpunt en eindpunt in de gaten houden. Die punten zijn de gereformeerde leer en wat ik zie en hoor, dan zie ik dat er scheuren in komen. En dat probeert Huisman ook aan te geven.Curatorium schreef:Ik ben het zeker eens met Huisman qua schepping & evolutie, maar ik vind ook dat mensen die hier anders over nadenken (en wel binnen de kaders van de Bijbel) hun zegje mogen doen. Gaan dreigen met vertrek gebeurt opvallend vaak op dit forum, al snap ik Huisman wel, maar juist de actieve topics op dit forum zijn onderwerpen die lastig zijn & waar niet iedereen het over eens is. Dreigen met vertrek zorgt er alleen maar voor dat topics dicht gaan en op den duur kunnen we hier in de toekomst alleen nog over kerkgebouwen, kerkelijke jaarboeken en het beroepingswerk discussiëren. Dat zou jammer zijn, toch?Auto schreef:Hoezo? Huisman staat tenminste ergens voor.
En dat mensen die bepaalde gedachten hebben, zich dan nog gereformeerd noemen, daar kan ik helemaal niet meer met de pet bij.
Bijvoorbeeld DDD heeft verschillende malen aangegeven in een zesdaagse schepping te geloven maar wordt toch anders verweten als hij een geschrift serieus probeert te nemen. Bijvoorbeeld Ouweneel.
Als wij een geschrift van Luther serieus nemen geloven we toch ook niet in zijn dwalingen aangaande het avondmaal? Maar kan dat toch gewoon besproken worden zonder direct een etiket op te plakken?
Je bent niet direct afwijkend of een creatonist of een evolutie aanhanger als je iets serieus neemt of wil onderzoeken.
Dat is nu precies wat we ook in de wereld om ons heen zien, de antichristelijke wereld.DDD schreef:Als mensen die van het meerderheidsstandpunt afwijken worden geacht op de persoon te spelen, wordt dat sneller gemodereerd, dat is de enige verklaring.
Dat zouden belijdende christenen toch niet behoren te doen?
We moeten niet alzo handelen wat de meerderheid wil en denkt. We hebben ons altijd wel
te onderwerpen aan degene die over ons gesteld zijn, maar daar zijn wel grenzen, namelijk
als de Goddelijke Waarheid betreft.
We moeten niet te veel naar de wereld kijken, is ons altijd geleerd.
Ik voel me inderdaad vaak alleen staan. Vaak vertwijfeld. Vaak verbaasd. Vaak zelfs angstig: wetende
dat niet alles verdragen wordt. Vaak in de hoek gedrukt en heb geen soms geen tegenredenen.
Maar één ding mag ik toch weten. Er is een medeweten, en dat zegt in mij dat ik geen tweedracht,
sekten, muiterij in kerkelijke en wereldlijke regeringen wens aan te richten.
Juist het tegengestelde is wel een drijfveer, namelijk om de waarheid aan het licht te brengen. Dan
mag een vrije consciëntie wel eens een vertroostend zijn. Ik geloof dat er niets zo goed is dan een consciëntie die je niet aanklaagt.
Dan kun je ook veel verdragen.
© -DIA- 33.965 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
ik vind dit nogal autistisch klinken als ik eerlijk ben! de waarheid kan soms breder zijn dan je eigen denkbeeld dia.. kijk maar naar de gereformeerde leer: die is ook best breed. op dit forum komen alle denkbeelden bij elkaar, dat botst soms. maar dat is het leuke aan een forum, om te discussiëren (terwijl je het nooit eens zal worden) maar ook om te leren!!!-DIA- schreef: Juist het tegengestelde is wel een drijfveer, namelijk om de waarheid aan het licht te brengen. Dan
mag een vrije consciëntie wel eens een vertroostend zijn. Ik geloof dat er niets zo goed is dan een consciëntie die je niet aanklaagt.
"* For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life. *""
Dank u! Voor mij is het een zeer smalle weg... ik kan het niet anders zien.KB_ schreef:ik vind dit nogal autistisch klinken als ik eerlijk ben! de waarheid kan soms breder zijn dan je eigen denkbeeld dia.. kijk maar naar de gereformeerde leer: die is ook best breed. op dit forum komen alle denkbeelden bij elkaar, dat botst soms. maar dat is het leuke aan een forum, om te discussiëren (terwijl je het nooit eens zal worden) maar ook om te leren!!!-DIA- schreef: Juist het tegengestelde is wel een drijfveer, namelijk om de waarheid aan het licht te brengen. Dan
Het zijn vaak ook accentverschillen. Zoals je deze ook vind bij de verschillende oudvaders of dominees.
Jij schrijft misschien in het overgrote gedeelte van je posts over hoe donker de tijd is, dat mensen zomaar Jezus aannemen, dat het niet met Jezus begint, etc.
Terwijl een ander weer veel meer schrijft over de welgemeende nodigingen van Christus, het onvoorwaardelijke Evangelie, de zoekende zondaarsliefde van Christus, etc.
Alles bij elkaar levert dan hopelijk een evenwichtige inhoud op.
Jij schrijft misschien in het overgrote gedeelte van je posts over hoe donker de tijd is, dat mensen zomaar Jezus aannemen, dat het niet met Jezus begint, etc.
Terwijl een ander weer veel meer schrijft over de welgemeende nodigingen van Christus, het onvoorwaardelijke Evangelie, de zoekende zondaarsliefde van Christus, etc.
Accentverschillen verdraag ik goed. Maar waar het mij om gaat zijn de kernwaarheden.Panny schreef:Het zijn vaak ook accentverschillen. Zoals je deze ook vind bij de verschillende oudvaders of dominees.
Neem nu het intussen beruchte remonstrantisme wat de kerken nu overal als een vloed overstroomt.
En men merkt het over het algemeen niet.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Ik ook niet. Toch altijd mijn mening gezegd en wel ongezouten. Zelfs slaande ruzie gehad met admin en diverse moderators...Luther schreef:Ik heb nog nimmer een ban ontvangen.huisman schreef:...en Luther ook zonder ban je RF-carrière doorlopen? Ik wel maar ik post dan ook altijd redelijk,gematigd,wijs,gereformeerd en niet op de persoon.Luther schreef:Kijk aan, openbare boetdoeningen!
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
-DIA- schreef:Wat daar van zij: in de hemel zullen de remonstranten in de meerderheid zijn. Misschien kunnen we van ze leren.Panny schreef:Het zijn vaak ook accentverschillen. Zoals je deze ook vind bij de verschillende oudvaders of dominees.
Accentverschillen verdraag ik goed. Maar waar het mij om gaat zijn de kernwaarheden.
Neem nu het intussen beruchte remonstrantisme wat de kerken nu overal als een vloed overstroomt.
.-DIA- schreef:Panny schreef:Het zijn vaak ook accentverschillen. Zoals je deze ook vind bij de verschillende oudvaders of dominees.
Accentverschillen verdraag ik goed. Maar waar het mij om gaat zijn de kernwaarheden.
refo schreef: Wat daar van zij: in de hemel zullen de remonstranten in de meerderheid zijn. Misschien kunnen we van ze leren.
Ik neem aan dat hier verkeerd gequoot is? Bovenstaande regel is in ieder geval niet van mij. Als ik die in de mond van 'refo' leg, lijkt het me beter?
Het is hier net een reformatorisch forum. Bevalt jouw mening mij niet, dan ben ik weg. Of jij moet weg. Brrr.