Vond het een mooie bijdrage van Stoffer. Gaf mij wel vertrouwen in Stoffer als lijsttrekker.
De SGP - een open partij
-
Re: De SGP - een open partij
Ik vond het ook wat vreemd, maar hoor het nu veel vaker.Piet Puk schreef: ↑09 okt 2023, 10:10Oké, het leek hier op Refoforum alsof ik iets vreemds riep. Maar het leeft dus breder in de achterban?
Als die gedachte breed (hoe moet ik dat lezen: CGK / Brabant?) leeft dan moet de SGP zich inderdaad zorgen gaan maken.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Ik vermoed dat Tiberius bedoeld dat het breder leeft dan alleen Piet Puk op Refoforum. Ik denk dat dit vooral leeft onder de groep die destijds tegenstemde tegen het voorstel van het hoofdbestuur wat betreft het vrouwenstandpunt. Dat was toen ongeveer 20% van de afdelingen tegen. Daarvan zullen er ongetwijfeld wel gewoon gaan stemmen.
Dat geeft wel iets te denken... Ik had me in deze materie nog niet zo verdiept. Ik heb overigens wel zo mijn twijfels bij de koers van de partij. Ik heb nog wel respect voor dhr. v.d. Staaij, maar vond wel dat dhr. v.d. Vlies op punten toch meer principieel/ernstiger was. Wat betreft dhr. Stoffer, dat is te kort, en heb me te weinig in de achtergronden verdiept.Piet Puk schreef: ↑09 okt 2023, 13:06Ik vermoed dat Tiberius bedoeld dat het breder leeft dan alleen Piet Puk op Refoforum. Ik denk dat dit vooral leeft onder de groep die destijds tegenstemde tegen het voorstel van het hoofdbestuur wat betreft het vrouwenstandpunt. Dat was toen ongeveer 20% van de afdelingen tegen. Daarvan zullen er ongetwijfeld wel gewoon gaan stemmen.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Klopt inderdaad.Piet Puk schreef: ↑09 okt 2023, 13:06Ik vermoed dat Tiberius bedoeld dat het breder leeft dan alleen Piet Puk op Refoforum. Ik denk dat dit vooral leeft onder de groep die destijds tegenstemde tegen het voorstel van het hoofdbestuur wat betreft het vrouwenstandpunt. Dat was toen ongeveer 20% van de afdelingen tegen. Daarvan zullen er ongetwijfeld wel gewoon gaan stemmen.
Mijn beeld is wel wat breder dan CGK in Brabant hoor.
Denkt u dat de partij ook 'vrijgemaakten' zal trekken, door het ontbreken van een goed alternatief voor het GPV?Tiberius schreef: ↑09 okt 2023, 13:35Klopt inderdaad.Piet Puk schreef: ↑09 okt 2023, 13:06Ik vermoed dat Tiberius bedoeld dat het breder leeft dan alleen Piet Puk op Refoforum. Ik denk dat dit vooral leeft onder de groep die destijds tegenstemde tegen het voorstel van het hoofdbestuur wat betreft het vrouwenstandpunt. Dat was toen ongeveer 20% van de afdelingen tegen. Daarvan zullen er ongetwijfeld wel gewoon gaan stemmen.
Nee, dat verwacht ik niet. Vrijgemaakten stemmen over het algemeen CU of CDA. Of op een seculiere partij.
De CU is toch een heel stuk breder dan het GPV in de tijd van dhr. Jongeling. Van dhr. Jongeling werd wel gezegd: Hij kon een SGP'er zijn, als er geen kerkmuur tussen stond.
Jawel, maar de NGK (vh: GKv) is ook veel breder geworden dan in de tijd van dhr. Jongeling.
De bezwaarden wel.-DIA- schreef: ↑09 okt 2023, 13:39Denkt u dat de partij ook 'vrijgemaakten' zal trekken, door het ontbreken van een goed alternatief voor het GPV?Tiberius schreef: ↑09 okt 2023, 13:35Klopt inderdaad.Piet Puk schreef: ↑09 okt 2023, 13:06Ik vermoed dat Tiberius bedoeld dat het breder leeft dan alleen Piet Puk op Refoforum. Ik denk dat dit vooral leeft onder de groep die destijds tegenstemde tegen het voorstel van het hoofdbestuur wat betreft het vrouwenstandpunt. Dat was toen ongeveer 20% van de afdelingen tegen. Daarvan zullen er ongetwijfeld wel gewoon gaan stemmen.
Ik ken er iig enkelen.
Degenen die vrijgemaakt gebleven zijn, wellicht wel ja.
Daarom ook. Het oude GPV zou voor de huidige CU te eng zijn.Tiberius schreef: ↑09 okt 2023, 13:54Jawel, maar de NGK (vh: GKv) is ook veel breder geworden dan in de tijd van dhr. Jongeling.
Begrijpen we dan de verontrusting? Alles lijkt te schuiven. En veelal ongemerkt. Ooit had ik hierover een topic dat ik Schuivende panelen noemde.Tiberius schreef: ↑09 okt 2023, 13:54Jawel, maar de NGK (vh: GKv) is ook veel breder geworden dan in de tijd van dhr. Jongeling.