Gereformeerde Gemeenten

Jantje
Verbannen

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Het gaat er niet om wat wij willen horen. Dat is ook nooit wat Forummer heeft gezegd. Dat neemt niet weg, dat er toch dingen onjuist kunnen zijn in de prediking. En je kunt het wat dat betreft in de Gereformeerde Gemeenten slecht treffen, helaas.

Het is niet zo dat de predikanten perse op zoveel punten dwalen, maar soms wel dat bepaalde dwalingen tenminste een keer per zondag aan de orde komen. Als je een dominee hebt met vijf onrechtzinnige stokpaardjes, dan gaat toch zo 20 minuten van een zondag daaraan op. En dat is een vervelende toestand.
Je hebt het over 5 onrechtzinnige stokpaardjes.

Kun je die in een pb noemen? Ik ben wel benieuwd hoe jij tot het getal 5 komt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mara

Bericht door Mara »

Ik las in de Saambinder dat ds. Driessen in het ziekenhuis heeft gelegen en mogelijk dit jaar niet meer zal voorgaan.
Dat is toch ook een schrijnend gemis?
Ik hoop dat hij weer mag herstellen, zodat hij weer het Woord kan bedienen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dodo

Bericht door Dodo »

@Mara, het is kerknl punt nl. Als je op kerk punt nl zoekt, kom je ergens anders terecht.
@Piet Puk, ik heb de indruk dat het een vrij nieuwe site is. Wij kregen deze week het verzoek om gegevens in te dienen. Het zou dus eigenlijk wel moeten kloppen.
Mara

Bericht door Mara »

Dodo schreef:@Mara, het is kerknl punt nl. Als je op kerk punt nl zoekt, kom je ergens anders terecht.
@Piet Puk, ik heb de indruk dat het een vrij nieuwe site is. Wij kregen deze week het verzoek om gegevens in te dienen. Het zou dus eigenlijk wel moeten kloppen.
Volgens mij zit je in het verkeerde topic ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dodo

Bericht door Dodo »

Mara schreef:
Dodo schreef:@Mara, het is kerknl punt nl. Als je op kerk punt nl zoekt, kom je ergens anders terecht.
Die GerGem-topics hebben een magnetische aantrekkingskracht. Zelfs berichten die er niet horen, komen daar terecht.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Dodo schreef:
Mara schreef:
Die GerGem-topics hebben een magnetische aantrekkingskracht. Zelfs berichten die er niet horen, komen daar terecht.
Haha ja dat lijkt er wel op. Zelfs bepaalde antwoorden zijn soms off-topic:)
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

https://dep-israel.nl/antisemitisme/
Het deputaatschap Israël reageert op vragen op bovenstaande pagina, al is het meer reclame voor de antisemitismeverklaring uit 2017. Ik zie de link tussen beide verklaringen nog niet helemaal.
Ook vind ik het bevreemdend dat het deputaatschap "van het hart moet dat de nu gedane schuldbelijdenis wel door commissies van verschillende kerkverbanden is onderschreven, maar niet door een kerkverband". Wat doet het ertoe hoe andere kerken de schuldbelijdenis aanpakken? Deputaatschappen in HHK en CGK hebben normaliter veel verdergaande mandaten dan deputaatschappen in de GG. Daarom kunnen zij spreken namens het kerkverband. Maar waarom moet het deputaatschap Israël van de GG zich drukmaken over de andere kerkverbanden en dat zo publiceren?
Rh1990

Bericht door Rh1990 »

Forummer schreef:In mijn geval is het niet de gemeente die veranderd is. Er komen al jaren grotendeels rechtse predikanten. Ik ben zelf anders gaan luisteren. Nu bijna een jaar mag ik uit genade weten een kind van God te zijn. Ik luister dus met andere oren, ik ben op zoek naar geestelijk voedsel en uitleg van Gods Woord.
Die 'andere oren' willen dus geen rechtse predikanten horen?
Forummer

Bericht door Forummer »

Jawel, verschillende rechtse predikanten mag ik graag horen. Maar er komen regelmatig zoveel vragen op onder de prediking. In plaats van dat Gods Woord duidelijk uitgelegd wordt, wordt het regelmatig alleen maar verwarring. Dat maakt mij verdrietig. Dat is een zoektocht. Dat geeft strijd.

Ik meen toch echt regelmatig dingen te horen die niet goed zijn, en die benoem ik dan ook eerlijk.

Komende zondag hebben wij een predikant waar ik nav een preek in onze gemeente al eens mee gemaild heb. Gelukkig kon die predikant mijn vragen via de mail toen heel goed en liefdevol uitleggen. Waarvoor ik hem ook hartelijk bedankt heb. Ik kijk dus eigenlijk wel uit naar komende zondag.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Jantje schreef:
DDD schreef:Het gaat er niet om wat wij willen horen. Dat is ook nooit wat Forummer heeft gezegd. Dat neemt niet weg, dat er toch dingen onjuist kunnen zijn in de prediking. En je kunt het wat dat betreft in de Gereformeerde Gemeenten slecht treffen, helaas.

Het is niet zo dat de predikanten perse op zoveel punten dwalen, maar soms wel dat bepaalde dwalingen tenminste een keer per zondag aan de orde komen. Als je een dominee hebt met vijf onrechtzinnige stokpaardjes, dan gaat toch zo 20 minuten van een zondag daaraan op. En dat is een vervelende toestand.
Je hebt het over 5 onrechtzinnige stokpaardjes.

Kun je die in een pb noemen? Ik ben wel benieuwd hoe jij tot het getal 5 komt.
Ik citeer nogmaals, beste @DDD.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD

Bericht door DDD »

Het getal vijf is een voorbeeld.

En daarnaast besteed ik geen tijd aan onnodige pb's. Ik kan het een keer telefonisch toelichten. :)
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Het getal vijf is een voorbeeld.

En daarnaast besteed ik geen tijd aan onnodige pb's. Ik kan het een keer telefonisch toelichten. :)
Nee nee. Ik wil het echt zwart op wit horen.

En anders had je 'een paar' moeten schrijven.

Je draait je nu wel heel erg opzichtelijk met een zwaktebod uit de discussie.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Forummer

Bericht door Forummer »

Jantje schreef:
DDD schreef:Het getal vijf is een voorbeeld.

Nee nee. Ik wil het echt zwart op wit horen.

En anders had je 'een paar' moeten schrijven.

Je draait je nu wel heel erg opzichtelijk met een zwaktebod uit de discussie.
Wat je nu doet vind ik niet verstandig Jantje. Je wilt geen negatieve dingen horen, maar nu dwing je DDD om het juist wel te doen.

Overigens zegt DDD ook niet dat alle predikanten dit doen.

Ik ken wel een voorbeeld, maar dat voorbeeld gaat maar tot 4 in 1 preek.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
DDD

Bericht door DDD »

Het is bovendien helemaal niet toegestaan om één predikant hier onder het vergrootglas te leggen. Het gaat om het voorbeeld en de inhoud van de stokpaardjes doet er helemaal niet toe.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Erskinees schreef:https://dep-israel.nl/antisemitisme/
Het deputaatschap Israël reageert op vragen op bovenstaande pagina, al is het meer reclame voor de antisemitismeverklaring uit 2017. Ik zie de link tussen beide verklaringen nog niet helemaal.
Ook vind ik het bevreemdend dat het deputaatschap "van het hart moet dat de nu gedane schuldbelijdenis wel door commissies van verschillende kerkverbanden is onderschreven, maar niet door een kerkverband". Wat doet het ertoe hoe andere kerken de schuldbelijdenis aanpakken? Deputaatschappen in HHK en CGK hebben normaliter veel verdergaande mandaten dan deputaatschappen in de GG. Daarom kunnen zij spreken namens het kerkverband. Maar waarom moet het deputaatschap Israël van de GG zich drukmaken over de andere kerkverbanden en dat zo publiceren?
Het makkelijkste is om te reageren op en over anderen.
Dan hoef je het niet over jezelf te hebben.

Sommige kerkverbanden zijn daar erg goed in.
Plaats reactie