Het lijkt vooral door de Senseo veroorzaakt te worden, maar helemaal zeker weet ik dat niet omdat het probleem niet gegarandeerd reproduceerbaar was. Soms trad het op, vaker niet. Een oven op dezelfde groep zorgt niet voor spanningsuitval. De aardlekschakelaar is vervangen en getest. Ik heb nog niet getest op de groep waar het probleem optrad. Eerst wil ik kijken of de brandlucht weggaat wanneer de betreffende groep niet belast wordt. Dan test ik weer op die groep om te kijken of de brandlucht weer optreedt en of er weer spanningsuitval is.Marco schreef:Test eerst eens wat scenarios. Is het alleen met de senseo, of ook bijvoorbeeld wasmachine, waterkoker oid? Dat zijn nog wat zwaardere apparaten dan de senseo.
Hang de senseo ook eens aan een andere groep (zekering). Wat gebeurt er dan?
Kan natuurlijk ook aan de aardlekschakelaar liggen. Test die eens. Misschien lekt de senseo stroom naar aarde (kijk dan wel uit..!), en ligt die lekstroom net onder de sterkte die de aardlekschakelaar af laat slaan.
En.. als een monteur in huis is: Laat die ook even kijken naar de nuldraden. Monteurs hebben nogal eens de neiging alleen naar de fase te kijken. Kan natuurlijk zijn dat een potje in de nulleiding los zit.
Wat bedoel je met 'potje'?