Re: Kleine ergernissen [3]
Geplaatst: 27 jul 2015, 17:23
Kleine troost voor Marco: er bestaat een Wikipedia-pagina over, https://nl.wikipedia.org/wiki/Deo_volente.
Kan ook leuk zijn, tips?Marco schreef:Van een boeddhistisch tijdschrift?Mannetje schreef:Ik zal eens kijken of ik aan een exemplaar kan komen...
Je hebt zeker een punt. Meestal wordt D.V. (de 'v' hoeft helemaal niet met hoofdletter, maar dat terzijde) vóór de datum of dag geplaatst. Dat is onjuist; zie jouw tweede voorbeeld.Marco schreef:..het gebruik van de letters D.V. op een compleet verkeerde plaats in een zin.
In dit geval is het gebruik van 'D.v.' geheel vreemd, op welke plek dan ook. Als je in dit soort reclame-uitingen persé een dergelijke aanduiding wilt toevoegen, moet de hele zin anders. Op elke plek krijg je een potsierlijke uitspraak.Marco schreef: Bijvoorbeeld: Wie zich nu abonneert, leest xxxxxxxxxxxxx tot aan het einde van dit jaar (2015) GEHEEL GRATIS en betaalt pas vanaf 2016 D.V. !
De combinatie van 'hopen' en 'D.v.' is dubbelop. Verder hoort 'D.v.' achter de datum te staan, anders zeg je: Als de Heere het wil, trouwen we op 26 oktober. Wil Hij het niet.... (vul maar in).Marco schreef:Op D.V. (datum) hopen wij te trouwen.
Dat denk ik ook. Ook hierin moeten we - denk ik - matigheid en oprechtheid tonen.Marco schreef:Die zinnen lopen niet als je de betekenis van de letters invult. Soms denk je weleens dat die letters erin staan omdat dat nou eenmaal zo hoort..
Luther schreef:Je hebt zeker een punt. Meestal wordt D.V. (de 'v' hoeft helemaal niet met hoofdletter, maar dat terzijde) vóór de datum of dag geplaatst. Dat is onjuist; zie jouw tweede voorbeeld.Marco schreef:..het gebruik van de letters D.V. op een compleet verkeerde plaats in een zin.In dit geval is het gebruik van 'D.v.' geheel vreemd, op welke plek dan ook. Als je in dit soort reclame-uitingen persé een dergelijke aanduiding wilt toevoegen, moet de hele zin anders. Op elke plek krijg je een potsierlijke uitspraak.Marco schreef: Bijvoorbeeld: Wie zich nu abonneert, leest xxxxxxxxxxxxx tot aan het einde van dit jaar (2015) GEHEEL GRATIS en betaalt pas vanaf 2016 D.V. !
of:De combinatie van 'hopen' en 'D.v.' is dubbelop. Verder hoort 'D.v.' achter de datum te staan, anders zeg je: Als de Heere het wil, trouwen we op 26 oktober. Wil Hij het niet.... (vul maar in).Marco schreef:Op D.V. (datum) hopen wij te trouwen.Dat denk ik ook. Ook hierin moeten we - denk ik - matigheid en oprechtheid tonen.Marco schreef:Die zinnen lopen niet als je de betekenis van de letters invult. Soms denk je weleens dat die letters erin staan omdat dat nou eenmaal zo hoort..
Net als m.u.v.: zijn drie woorden. Het puntje vertegenwoordigt de rest van de letters.Auto schreef:Luther schreef:Je hebt zeker een punt. Meestal wordt D.V. (de 'v' hoeft helemaal niet met hoofdletter, maar dat terzijde) vóór de datum of dag geplaatst. Dat is onjuist; zie jouw tweede voorbeeld.Marco schreef:..het gebruik van de letters D.V. op een compleet verkeerde plaats in een zin.In dit geval is het gebruik van 'D.v.' geheel vreemd, op welke plek dan ook. Als je in dit soort reclame-uitingen persé een dergelijke aanduiding wilt toevoegen, moet de hele zin anders. Op elke plek krijg je een potsierlijke uitspraak.Marco schreef: Bijvoorbeeld: Wie zich nu abonneert, leest xxxxxxxxxxxxx tot aan het einde van dit jaar (2015) GEHEEL GRATIS en betaalt pas vanaf 2016 D.V. !
of:De combinatie van 'hopen' en 'D.v.' is dubbelop. Verder hoort 'D.v.' achter de datum te staan, anders zeg je: Als de Heere het wil, trouwen we op 26 oktober. Wil Hij het niet.... (vul maar in).Marco schreef:Op D.V. (datum) hopen wij te trouwen.Dat denk ik ook. Ook hierin moeten we - denk ik - matigheid en oprechtheid tonen.Marco schreef:Die zinnen lopen niet als je de betekenis van de letters invult. Soms denk je weleens dat die letters erin staan omdat dat nou eenmaal zo hoort..
Waarom zetten jullie puntjes tussen D.V. Het is toch gewoon DV? (Twee woorden)
Dat is wel heel mooi omschreven van die KPN-medewerker. "Als mens ..., maar als medewerker van KPN ..."Luther schreef:...KPN, die teveel betaalde maandbedragen weigert terug te storten.
Citaat uit het telefooooooooongesprek met een medewerker:
Ik: "Meneer, ik weet zeker dat u vanavond thuis zegt: Ik had een man aan de lijn vandaag, die had feitelijk helemaal gelijk, maar hij kreeg het niet vanwege de bureaucratische procedures die we als KPN nu eenmaal hebben."
KPN-meneer: "Ja, meneer, daar heeft u wel een punt. Als mens kan ik u helemaal volgen en geef ik u gelijk, maar als medewerker van KPN moet ik zeggen dat u geen gelijk heeft."
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik neem dat die man ook niet kwalijk. Wel dat je zo'n beetje machteloos staat tegenover zo'n log en groot bedrijf. En het gaat helaas niet om een klein bedrag.ejvl schreef:Nee hoor. Als medewerker van een organisatie heb je je aan de koers van de organisatie te houden of je het nu leuk vind of niet. En daar kun je prima mens bij zijn.
Als dit niet zou kunnen kan iemand beter ander werk gaan zoeken.
Ik heb mijn Facebook- en twitter-accounts opgeheven...ejvl schreef:Wat nog wel eens wil helpen als je in je recht staat is benaderen via social media. Facebook of Twitter bijvoorbeeld. Al menige positieve uitkomsten gezien.
Ik wilde dat ik dat ook gedaan had. Het bedrijf beweerde wel een opname te hebben van ons telefoongesprek, waarop stond dat ik ja zou hebben gezegd. Ik heb ja gezegd, maar niet om een contract aan te gaan. Bovendien kwam er geen contract binnen, noch per post, noch per mail, en dan zijn die zogenaamde bedenkdagen opeens om.Pimpelmees schreef:Wat ook helpt, is het opnemen van gesprekken. Geeft de medewerker je in het tel gesprek gelijk, dan heb je grote kans dat je een stap verder komt in de onderhandelingen. Bedrijven zijn gevoelig voor dit soort audiobewijs en zullen dan al snel de zaak willen schikken.