Pagina 71 van 76

Re: Kleine ergernissen [3]

Geplaatst: 27 jul 2015, 17:23
door modesto
Kleine troost voor Marco: er bestaat een Wikipedia-pagina over, https://nl.wikipedia.org/wiki/Deo_volente.

Re: Kleine ergernissen [3]

Geplaatst: 27 jul 2015, 17:33
door Mannetje
Marco schreef:
Mannetje schreef:Ik zal eens kijken of ik aan een exemplaar kan komen...
Van een boeddhistisch tijdschrift?
Kan ook leuk zijn, tips?
Maar ik doelde op i.h.S.

Re: Kleine ergernissen [3]

Geplaatst: 27 jul 2015, 17:46
door Luther
Marco schreef:..het gebruik van de letters D.V. op een compleet verkeerde plaats in een zin.
Je hebt zeker een punt. Meestal wordt D.V. (de 'v' hoeft helemaal niet met hoofdletter, maar dat terzijde) vóór de datum of dag geplaatst. Dat is onjuist; zie jouw tweede voorbeeld.
Marco schreef: Bijvoorbeeld: Wie zich nu abonneert, leest xxxxxxxxxxxxx tot aan het einde van dit jaar (2015) GEHEEL GRATIS en betaalt pas vanaf 2016 D.V. !
In dit geval is het gebruik van 'D.v.' geheel vreemd, op welke plek dan ook. Als je in dit soort reclame-uitingen persé een dergelijke aanduiding wilt toevoegen, moet de hele zin anders. Op elke plek krijg je een potsierlijke uitspraak.
of:
Marco schreef:Op D.V. (datum) hopen wij te trouwen.
De combinatie van 'hopen' en 'D.v.' is dubbelop. Verder hoort 'D.v.' achter de datum te staan, anders zeg je: Als de Heere het wil, trouwen we op 26 oktober. Wil Hij het niet.... (vul maar in).
Marco schreef:Die zinnen lopen niet als je de betekenis van de letters invult. Soms denk je weleens dat die letters erin staan omdat dat nou eenmaal zo hoort..
Dat denk ik ook. Ook hierin moeten we - denk ik - matigheid en oprechtheid tonen.

Re: Kleine ergernissen [3]

Geplaatst: 27 jul 2015, 19:15
door Auto
Luther schreef:
Marco schreef:..het gebruik van de letters D.V. op een compleet verkeerde plaats in een zin.
Je hebt zeker een punt. Meestal wordt D.V. (de 'v' hoeft helemaal niet met hoofdletter, maar dat terzijde) vóór de datum of dag geplaatst. Dat is onjuist; zie jouw tweede voorbeeld.
Marco schreef: Bijvoorbeeld: Wie zich nu abonneert, leest xxxxxxxxxxxxx tot aan het einde van dit jaar (2015) GEHEEL GRATIS en betaalt pas vanaf 2016 D.V. !
In dit geval is het gebruik van 'D.v.' geheel vreemd, op welke plek dan ook. Als je in dit soort reclame-uitingen persé een dergelijke aanduiding wilt toevoegen, moet de hele zin anders. Op elke plek krijg je een potsierlijke uitspraak.
of:
Marco schreef:Op D.V. (datum) hopen wij te trouwen.
De combinatie van 'hopen' en 'D.v.' is dubbelop. Verder hoort 'D.v.' achter de datum te staan, anders zeg je: Als de Heere het wil, trouwen we op 26 oktober. Wil Hij het niet.... (vul maar in).
Marco schreef:Die zinnen lopen niet als je de betekenis van de letters invult. Soms denk je weleens dat die letters erin staan omdat dat nou eenmaal zo hoort..
Dat denk ik ook. Ook hierin moeten we - denk ik - matigheid en oprechtheid tonen.

Waarom zetten jullie puntjes tussen D.V. Het is toch gewoon DV? (Twee woorden)

Re: Kleine ergernissen [3]

Geplaatst: 27 jul 2015, 19:17
door Luther
Auto schreef:
Luther schreef:
Marco schreef:..het gebruik van de letters D.V. op een compleet verkeerde plaats in een zin.
Je hebt zeker een punt. Meestal wordt D.V. (de 'v' hoeft helemaal niet met hoofdletter, maar dat terzijde) vóór de datum of dag geplaatst. Dat is onjuist; zie jouw tweede voorbeeld.
Marco schreef: Bijvoorbeeld: Wie zich nu abonneert, leest xxxxxxxxxxxxx tot aan het einde van dit jaar (2015) GEHEEL GRATIS en betaalt pas vanaf 2016 D.V. !
In dit geval is het gebruik van 'D.v.' geheel vreemd, op welke plek dan ook. Als je in dit soort reclame-uitingen persé een dergelijke aanduiding wilt toevoegen, moet de hele zin anders. Op elke plek krijg je een potsierlijke uitspraak.
of:
Marco schreef:Op D.V. (datum) hopen wij te trouwen.
De combinatie van 'hopen' en 'D.v.' is dubbelop. Verder hoort 'D.v.' achter de datum te staan, anders zeg je: Als de Heere het wil, trouwen we op 26 oktober. Wil Hij het niet.... (vul maar in).
Marco schreef:Die zinnen lopen niet als je de betekenis van de letters invult. Soms denk je weleens dat die letters erin staan omdat dat nou eenmaal zo hoort..
Dat denk ik ook. Ook hierin moeten we - denk ik - matigheid en oprechtheid tonen.

Waarom zetten jullie puntjes tussen D.V. Het is toch gewoon DV? (Twee woorden)
Net als m.u.v.: zijn drie woorden. Het puntje vertegenwoordigt de rest van de letters.

Re: Kleine ergernissen [3]

Geplaatst: 27 jul 2015, 19:19
door Luther
...KPN, die teveel betaalde maandbedragen weigert terug te storten.

Citaat uit het telefooooooooongesprek met een medewerker:
Ik: "Meneer, ik weet zeker dat u vanavond thuis zegt: Ik had een man aan de lijn vandaag, die had feitelijk helemaal gelijk, maar hij kreeg het niet vanwege de bureaucratische procedures die we als KPN nu eenmaal hebben."
KPN-meneer: "Ja, meneer, daar heeft u wel een punt. Als mens kan ik u helemaal volgen en geef ik u gelijk, maar als medewerker van KPN moet ik zeggen dat u geen gelijk heeft."

:banghead :bobo :banghead :bobo :banghead

Re: Kleine ergernissen [3]

Geplaatst: 27 jul 2015, 19:29
door Pimpelmees
Luther schreef:...KPN, die teveel betaalde maandbedragen weigert terug te storten.

Citaat uit het telefooooooooongesprek met een medewerker:
Ik: "Meneer, ik weet zeker dat u vanavond thuis zegt: Ik had een man aan de lijn vandaag, die had feitelijk helemaal gelijk, maar hij kreeg het niet vanwege de bureaucratische procedures die we als KPN nu eenmaal hebben."
KPN-meneer: "Ja, meneer, daar heeft u wel een punt. Als mens kan ik u helemaal volgen en geef ik u gelijk, maar als medewerker van KPN moet ik zeggen dat u geen gelijk heeft."

:banghead :bobo :banghead :bobo :banghead
Dat is wel heel mooi omschreven van die KPN-medewerker. "Als mens ..., maar als medewerker van KPN ..."
Ofwel: als medewerker van de KPN moet je je mens-zijn even naast je neer leggen.

Re: Kleine ergernissen [3]

Geplaatst: 27 jul 2015, 20:34
door ejvl
Nee hoor. Als medewerker van een organisatie heb je je aan de koers van de organisatie te houden of je het nu leuk vind of niet. En daar kun je prima mens bij zijn.
Als dit niet zou kunnen kan iemand beter ander werk gaan zoeken.

Re: Kleine ergernissen [3]

Geplaatst: 27 jul 2015, 20:36
door Luther
ejvl schreef:Nee hoor. Als medewerker van een organisatie heb je je aan de koers van de organisatie te houden of je het nu leuk vind of niet. En daar kun je prima mens bij zijn.
Als dit niet zou kunnen kan iemand beter ander werk gaan zoeken.
Ik neem dat die man ook niet kwalijk. Wel dat je zo'n beetje machteloos staat tegenover zo'n log en groot bedrijf. En het gaat helaas niet om een klein bedrag.

Re: Kleine ergernissen [3]

Geplaatst: 28 jul 2015, 00:16
door ejvl
Wat nog wel eens wil helpen als je in je recht staat is benaderen via social media. Facebook of Twitter bijvoorbeeld. Al menige positieve uitkomsten gezien.

Re: Kleine ergernissen [3]

Geplaatst: 28 jul 2015, 00:21
door Luther
ejvl schreef:Wat nog wel eens wil helpen als je in je recht staat is benaderen via social media. Facebook of Twitter bijvoorbeeld. Al menige positieve uitkomsten gezien.
Ik heb mijn Facebook- en twitter-accounts opgeheven...

Re: Kleine ergernissen [3]

Geplaatst: 28 jul 2015, 00:55
door Pimpelmees
Wat ook helpt, is het opnemen van gesprekken. Geeft de medewerker je in het tel gesprek gelijk, dan heb je grote kans dat je een stap verder komt in de onderhandelingen. Bedrijven zijn gevoelig voor dit soort audiobewijs en zullen dan al snel de zaak willen schikken.

Re: Kleine ergernissen [3]

Geplaatst: 28 jul 2015, 10:06
door Mara
Pimpelmees schreef:Wat ook helpt, is het opnemen van gesprekken. Geeft de medewerker je in het tel gesprek gelijk, dan heb je grote kans dat je een stap verder komt in de onderhandelingen. Bedrijven zijn gevoelig voor dit soort audiobewijs en zullen dan al snel de zaak willen schikken.
Ik wilde dat ik dat ook gedaan had. Het bedrijf beweerde wel een opname te hebben van ons telefoongesprek, waarop stond dat ik ja zou hebben gezegd. Ik heb ja gezegd, maar niet om een contract aan te gaan. Bovendien kwam er geen contract binnen, noch per post, noch per mail, en dan zijn die zogenaamde bedenkdagen opeens om.
En zit je vast aan een 3 jaars contract.
Bang gemaakt in februari dat de energieprijzen flink gaan stijgen, nee, vaste klanten bieden ze geen 1 jarig-contract aan, alsof ze echt begaan zijn met jouw portemonnee. De meneer beweerde nog heel geestig dat ze geen bedrijf waren dat winst maakte, maar puur dienstverlenend is. :D
Na een intensieve mailwisseling en telefoongesprekken, hebben we het maar laten zitten. Het kost zoveel ergernis en je wint het gewoon niet.
Op verschillende vergelijkingssites wordt aangeraden om toch over te stappen, ondanks de boete, omdat je fors minder zou gaan betalen en je die boete er zo uit zou hebben.

Maar het blijft toch bijzonder dat je een contract van 3 jaar hebt, zonder dat er één handtekening is gezet.

Re: Kleine ergernissen [3]

Geplaatst: 28 jul 2015, 23:17
door DDD
Heb je geen rechtsbijstandsverzekering, dan? Dan hoef je het niet zelf uit te vechten.

Re: Kleine ergernissen [3]

Geplaatst: 29 jul 2015, 02:18
door refo
Ik heb ooit een probleem gehad met een groot autoverhuurbedrijf.
Op een gegeven moment mailde ik: het wordt langzamerhand wel een mooi script voor een televisieuitzending....
Om zes uur stond een werknemer van het bedrijf voor de deur met tien bankbiljetten van 50€. Ons geld dus, wat ze weigerden te betalen tot dat moment.