Faramir schreef:DWW schreef:
Echt een hele eer om lid van de RKK te mogen zijn...!!
Ik dank God inderdaad regelmatig dat ik vanuit de sacramenten mijn leven mag leven. natuurlijk zijn er altijd misstanden het is immers ook heel veel mensenwerk in een kerk (ik neem aan dat we dat allen kunnen beamen). Zoals het affiche wat je plaatst een misstap was. Natuurlijk was het pas 1933 en was de kristalnacht nog lang niet in zicht de nazi's waren gekozen door het volk en hadden grote sociale plannen om de Duitsers uit het slop te trekken daar de omstandigheden erbarmelijk waren. Vele Duitsers hebben zich spijtig genoeg laten misleiden zowel katholieken als protestanten als ongelovigen. Toch vond er ook kerkelijk verzet plaats later in de tijd. Daar kunnen we eindeloos over doorgaan daar nog lang niet alle geschiedkundige feiten bekend zijn, maar gesteggel daarover heeft weinig zin.
Voor de rest denk ik dat je eerst eens aandacht moet hebben voor de balk in het eigen voordat je je druk maakt over de splinter in het oog van de ander.
Beste Faramir, de Heere Jezus zegt dat Hij de Weg, de Waarheid en het Leven is. Een ander leven is er niet, ook niet vanuit de sacramenten. Als jij kunt leven vanuit de 7 sacramenten van Rome, zul je straks voor eeuwig verloren gaan. De heilige Doop en het heilig Avondmaal zijn de enige ingestelde sacramenten. Door Christus Jezus ingesteld tot verzegeling en versterking van het zaligmakende geloof in Hem, en het leven uit Hem. Dit leven uit Hem ontvang je niet door de Doop, zoals de RKK leert, waarna je je leven door middel van de goede werken moet gaan opknappen. Dit leven ontvang je door het zaligmakende geloof in Hem, nadat je bent gestorven aan hetgeen God rechtvaardig van je eist in Zijn heilige Wet. Daar legt een zondaar zijn bestaan af voor God, niets meer hebbende tot betaling, en daar richt Christus hem op door Zijn bloed en Zijn volbrachte gerechtigheid. Daar neemt de verworven Geest van Christus het uit Hem, en verkondigt het Zijn volk tot eeuwige vrede en zaligheid, Joh. 16:13-15, Rom. 8:9, Gal. 4:4-7. Smeek God of Hij je daar zou willen brengen, en dat geheim zou willen leren. Achter de dood ligt het leven in Hem, en achter de vloek der wet ligt de zegen van de beloftenissen van het heilig Evangelie van Jezus Christus. Wie de Zoon heeft, die heeft het Leven, die de Zoon niet heeft, die heeft het Leven niet.
Want indien de erfenis uit de (werken der) wet is, zo is zij niet meer uit de beloftenis; maar God heeft ze Abraham door de beloftenis genadiglijk gegeven, Gal. 3:18.