De pracht van RK kerken

Faramir

Re: De pracht van RK kerken

Bericht door Faramir »

DWW schreef: DWW : En de RKK is ook tegen abortus, maar ze hebben/hadden wel aandelen van de fabrieken die voorbehoedspillen produceren. Beide kerken kunnen om o.a. deze voornoemde redenen niet meer serieus genomen worden. Het druist alles tegen Gods Woord in!
Je doelt op de pil. Wat in eerste instantie een medicijn was en waarvan pas later de bijwerking werd ontdekt. Wat in eerste instantie dus werd ondersteund (zelf geproduceerd in een klooster naar ik meen) en later toen de bijwerkingen bekend werden werd afgestoten alhoewel het gebruik van de pil om menstruatiepijn te verminderen niet verkeerd is.

Evengoed kan ik op elk van je andere punten reageren maar ik bespaar mij maar even de moeite. Waar anderen zoeken naar een constructieve dialoog zoek jij enkel naar stokken om me te slaan. Ga je gang daarmee en ik zal voor je bidden dat je ooit de liefde van God mag ervaren en rust vindt in je eigen geloof zonder dat van een ander op onjuiste en onredelijke gronden af te branden.
'Dit geloof dat wij van de kerk ontvangen hebben, bewaren wij met zorg; als een kostbare inhoud in een goed vat bewaard, wordt dit geloof onder de werking van de heilige Geest telkens weer jong en verjongt het ook het vat waarin het zit'.
DWW
Contacteer:

Bericht door DWW »

Faramir schreef:
DWW schreef: Echt een hele eer om lid van de RKK te mogen zijn...!!
Ik dank God inderdaad regelmatig dat ik vanuit de sacramenten mijn leven mag leven. natuurlijk zijn er altijd misstanden het is immers ook heel veel mensenwerk in een kerk (ik neem aan dat we dat allen kunnen beamen). Zoals het affiche wat je plaatst een misstap was. Natuurlijk was het pas 1933 en was de kristalnacht nog lang niet in zicht de nazi's waren gekozen door het volk en hadden grote sociale plannen om de Duitsers uit het slop te trekken daar de omstandigheden erbarmelijk waren. Vele Duitsers hebben zich spijtig genoeg laten misleiden zowel katholieken als protestanten als ongelovigen. Toch vond er ook kerkelijk verzet plaats later in de tijd. Daar kunnen we eindeloos over doorgaan daar nog lang niet alle geschiedkundige feiten bekend zijn, maar gesteggel daarover heeft weinig zin.

Voor de rest denk ik dat je eerst eens aandacht moet hebben voor de balk in het eigen voordat je je druk maakt over de splinter in het oog van de ander.
Beste Faramir, de Heere Jezus zegt dat Hij de Weg, de Waarheid en het Leven is. Een ander leven is er niet, ook niet vanuit de sacramenten. Als jij kunt leven vanuit de 7 sacramenten van Rome, zul je straks voor eeuwig verloren gaan. De heilige Doop en het heilig Avondmaal zijn de enige ingestelde sacramenten. Door Christus Jezus ingesteld tot verzegeling en versterking van het zaligmakende geloof in Hem, en het leven uit Hem. Dit leven uit Hem ontvang je niet door de Doop, zoals de RKK leert, waarna je je leven door middel van de goede werken moet gaan opknappen. Dit leven ontvang je door het zaligmakende geloof in Hem, nadat je bent gestorven aan hetgeen God rechtvaardig van je eist in Zijn heilige Wet. Daar legt een zondaar zijn bestaan af voor God, niets meer hebbende tot betaling, en daar richt Christus hem op door Zijn bloed en Zijn volbrachte gerechtigheid. Daar neemt de verworven Geest van Christus het uit Hem, en verkondigt het Zijn volk tot eeuwige vrede en zaligheid, Joh. 16:13-15, Rom. 8:9, Gal. 4:4-7. Smeek God of Hij je daar zou willen brengen, en dat geheim zou willen leren. Achter de dood ligt het leven in Hem, en achter de vloek der wet ligt de zegen van de beloftenissen van het heilig Evangelie van Jezus Christus. Wie de Zoon heeft, die heeft het Leven, die de Zoon niet heeft, die heeft het Leven niet.

Want indien de erfenis uit de (werken der) wet is, zo is zij niet meer uit de beloftenis; maar God heeft ze Abraham door de beloftenis genadiglijk gegeven, Gal. 3:18.
Want, de Zoon des mensen is gekomen om te zoeken en zaligen, dat verloren was.
http://www.dewoesteweg.nl
Faramir

Bericht door Faramir »

DWW schreef: Beste Faramir,
Alsjeblieft laat dat soort niet gemeende netjes bedoelde begroetingen maar achterwege. Ik heb je bijdragen gezien aan dit forum en daaruit blijkt niets anders dan een diepe minachting voor hetgeen ik geloof.
de Heere Jezus zegt dat Hij de Weg, de Waarheid en het Leven is.
Dat klopt.
Een ander leven is er niet, ook niet vanuit de sacramenten.
Spijtig dat jij ondanks al je getier schijnbaar geen benul hebt van wat een sacrament voor een katholiek betekend.
Als jij kunt leven vanuit de 7 sacramenten van Rome, zul je straks voor eeuwig verloren gaan.
Vanzelfsprekend ben ik van mening van niet.
De heilige Doop en het heilig Avondmaal zijn de enige ingestelde sacramenten.
Dat is jouw mening en die respecteer ik.
'Dit geloof dat wij van de kerk ontvangen hebben, bewaren wij met zorg; als een kostbare inhoud in een goed vat bewaard, wordt dit geloof onder de werking van de heilige Geest telkens weer jong en verjongt het ook het vat waarin het zit'.
Germanicus

Bericht door Germanicus »

@DWW. Ik heb eerlijk gezegd geen zin om op de posting die je aan mij richtte in te gaan. Heeft toch geen zin. Gezien de superlatieven en stelligheid doe je er alles aan om in het rijtje te staan van mannen die door hun uitlatingen veel verdeeldheid hebben gezaaid. Wellicht moet je op je website weer eens een stukje schrijven over hoezeer refoforum nu weer dwaalt, deze keer in haar buigen voor het katholieke Babylon.

En nogmaals: Ook ik zeg dat de RKK vanuit Bijbels perspectief op veel gebieden dwaalt. Maar dan past nog steeds niet de harteloze en hoogmoedige toon die jij aanslaat. Gaan dwalingen (of dat nu in de RKK, in de PKN of waar dan ook) je aan het hart of wil je graag laten zien hoe rechtzinnig je zelf bent? Dat vraag ik me serieus af.

Ik zal me proberen afzijdig te houden van deze verdere discussie.
Hier beneden is het niet.
DWW
Contacteer:

Bericht door DWW »

Het valt mij op dat er op een REFOFORUM zoveel bijval en sympathie is voor de RKK. Waar zijn de Luthers in onze dagen gebleven die destijds betuigde : "De paus en de rest, ik haat ze als de pest." Niet zozeer om de gewone roomse mensen, maar om de vervloekte leer en roomse gebruiken die ze aanhangen en blijven rechtvaardigen. Het is een leer die Christus blijft kruisigen. Het bloedoffer van Golgotha is volgens hen niet genoeg, nee, er moet geofferd blijven worden. Daarom het altaar in hun kerken. Het is een leer die de kroonrechten van Christus verachtelijk op de straten werpt. Een leer die Wet en Evangelie vermengt, c.q. zalig worden door genade maar ook nog een beetje door de goede werken. Daar moest je eens over nadenken, beste forummers.

http://preken.dewoesteweg.nl/play.php?f ... rmatie.mp3
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

DWW schreef:Het valt mij op dat er op een REFOFORUM zoveel bijval en sympathie is voor de RKK. Waar zijn de Luthers in onze dagen gebleven die destijds betuigde : "De paus en de rest, ik haat ze als de pest." Niet zozeer om de gewone roomse mensen, maar om de vervloekte leer en roomse gebruiken die ze aanhangen en blijven rechtvaardigen. Het is een leer die Christus blijft kruisigen. Het bloedoffer van Golgotha is volgens hen niet genoeg, nee, er moet geofferd blijven worden. Daarom het altaar in hun kerken. Het is een leer die de kroonrechten van Christus verachtelijk op de straten werpt. Een leer die Wet en Evangelie vermengt, c.q. zalig worden door genade maar ook nog een beetje door de goede werken. Daar moest je eens over nadenken, beste forummers.

De afval en het verval zijn niet geconcentreerd in één kerk. En hoe je het ook wendt of keert, de RKK is de kerk waar alle andere kerken in het Westen uit zijn voortgekomen.
Democritus

Bericht door Democritus »

DWW schreef:Het valt mij op dat er op een REFOFORUM zoveel bijval en sympathie is voor de RKK. Waar zijn de Luthers in onze dagen gebleven die destijds betuigde : "De paus en de rest, ik haat ze als de pest." Niet zozeer om de gewone roomse mensen, maar om de vervloekte leer en roomse gebruiken die ze aanhangen en blijven rechtvaardigen. Het is een leer die Christus blijft kruisigen. Het bloedoffer van Golgotha is volgens hen niet genoeg, nee, er moet geofferd blijven worden. Daarom het altaar in hun kerken. Het is een leer die de kroonrechten van Christus verachtelijk op de straten werpt. Een leer die Wet en Evangelie vermengt, c.q. zalig worden door genade maar ook nog een beetje door de goede werken. Daar moest je eens over nadenken, beste forummers.

Het is maar de vraag of hetgeen zoals Luther het verwoorde, de juiste manier is. Luther heeft ook een bepaalde visie op het HA die ik niet voor mijn rekening wil nemen.

Waarom moet je in je schrijven zoveel superlatieven gebruiken...... ik hoor alleen maar een schelle bazuin van gescheld en getier. Probeer je iets te overstemmen?

Daarnaast zit de Roomse leer ook na ontvangen genade nog zo diep in ons! Heb jij daar geen last van? Waar is de ootmoed, liefde en medelijden in schrijfsels gebleven.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
DWW
Contacteer:

Bericht door DWW »

Afgewezen schreef:

De afval en het verval zijn niet geconcentreerd in één kerk. En hoe je het ook wendt of keert, de RKK is de kerk waar alle andere kerken in het Westen uit zijn voortgekomen.
Dat is zeker waar. Daarom was het de reformatoren in beginsel ook niet om te doen een nieuwe kerk te stichten, maar de moederkerk te hervormen. Toen dit niet mogelijk bleek, is er uiteindelijk vanzelf een nieuwe Hervomde Kerk ontstaan, waar nu helaas ook weinig meer van over is gebleven. Daarom nogmaals, of je het wil geloven of niet. We zijn weer teruggekeerd tot de gebruiken (c.q. het huichelachtige doen en laten), tot de valse leer, en tot de heersende hierarchie van de moederkerk. Dan ook nog te bedenken dat de RKK is onstaan uit de vroegchristelijke gemeente waaraan de apostel Paulus zijn zendbrief geschreven heeft. Ik geloof slechts nog maar in de organische Kerk van Jezus Christus op deze aarde, waarvan Hij het Hoofd is, en Zijn volk het Lichaam.
Auto

Bericht door Auto »

Beste DWW, misschien dat je toch dan nu eens de spiegel zelf moet voorhouden als ik zie hoe jij een discussie voert met de heer GPP Burgraaf. Is dat nu precies hoe het een Christen betaamt om zo te spreken? Als ik zie hoe jij als voorvechter van de oude waarheid afstand hebt genomen van 2 belijdenisgeschriften die onze geachte voorvaderen ons hebben nagelaten. En als je in de spiegel kijkt moet je ook eens afvragen of de weg die jij gaat een zelf gekozen weg is of een weg die de Schrift ons tekent en die onze voorvaderen hebben opgesteld als leidraad voor de kerk (zie DKO).
DWW
Contacteer:

Bericht door DWW »

Auto schreef:
Als ik zie hoe jij als voorvechter van de oude waarheid afstand hebt genomen van 2 belijdenisgeschriften die onze geachte voorvaderen ons hebben nagelaten. En als je in de spiegel kijkt moet je ook eens afvragen of de weg die jij gaat een zelf gekozen weg is of een weg die de Schrift ons tekent en die onze voorvaderen hebben opgesteld als leidraad voor de kerk (zie DKO).
Het enige waar ik het niet mee eens ben is, het standpunt van de kinderdoop. Er is geen reformator geweest die dit op grond van Gods Woord heeft kunnen verdedigen. Men is gaan redeneren vanuit het verbond etc....... (We hebben daar inmiddels wellicht genoeg over gediscussieerd). Verder heb ik niet een belijdenisgeschrift terzijde geschoven, beste AUTO. Wat jij ervan maakt is jouw zaak, maar je moet geen dingen zeggen die niet waar zijn.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Terug maar weer naar de prachtige RK kerken...
Auto

Bericht door Auto »

DWW schreef:
Auto schreef:
Als ik zie hoe jij als voorvechter van de oude waarheid afstand hebt genomen van 2 belijdenisgeschriften die onze geachte voorvaderen ons hebben nagelaten. En als je in de spiegel kijkt moet je ook eens afvragen of de weg die jij gaat een zelf gekozen weg is of een weg die de Schrift ons tekent en die onze voorvaderen hebben opgesteld als leidraad voor de kerk (zie DKO).
Het enige waar ik het niet mee eens ben is, het standpunt van de kinderdoop. Er is geen reformator geweest die dit op grond van Gods Woord heeft kunnen verdedigen. Men is gaan redeneren vanuit het verbond etc....... (We hebben daar inmiddels wellicht genoeg over gediscussieerd). Verder heb ik niet een belijdenisgeschrift terzijde geschoven, beste AUTO. Wat jij ervan maakt is jouw zaak, maar je moet geen dingen zeggen die niet waar zijn.
Ik zal er verder niet op in gaan, maar je antwoord geeft precies aan waar de krux zit. En door die zaken en je visie van het Verbond schuif je de belijdenisgeschriften ter zijde. Je kan tegen anderen te keer aan, maar kijk eens naar jezelf of je wandel is naar Gods Woord.
DWW
Contacteer:

Bericht door DWW »

Auto schreef: Ik zal er verder niet op in gaan, maar je antwoord geeft precies aan waar de krux zit. En door die zaken en je visie van het Verbond schuif je de belijdenisgeschriften ter zijde. Je kan tegen anderen te keer aan, maar kijk eens naar jezelf of je wandel is naar Gods Woord.
Maak van je hart geen moordkuil, beste Auto. Als je iets tegen me hebt, zeg het dan gerust. Mits het geen lasterpraat is, wil ik er gerust openlijk op in gaan. We raken tenslotte nooit uitgeleerd, en zijn nooit te oud om in bepaalde dingen opgescherpt te worden. Maar kom dan wel vanuit het Woord, en niet vanuit de zienswijze hoe jij het graag wenst te zien.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Tiberius schreef:Terug maar weer naar de prachtige RK kerken...
Misschien helpt dit:
Afbeelding
'k Heb er de afgelopen week weer heel wat bewonderd ;)
~~Soli Deo Gloria~~
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

DWW schreef:
Auto schreef:

Waarom beste DWW, geeft je geen reactie op de opmerking van Auto over de toon van jouw discussies met je geestelijke vader ? En dan van mijn kant de vraag : vind je dat in de lijn van de kerkorde om zelf te gaan preken zonder de kerkelijke weg hiervoor te bewandelen ?
Plaats reactie