Auto schreef:Hendrikus schreef:Uit de diverse reacties is inmiddels voldoende duidelijk dat het verhaal voor menigeen wél herkenbaar is.
Maar ja, je mag hier niks ten nadele van de GG zeggen, dat blijkt wel weer. Zelfs niet als het waar is.
Ho vriend, dat maak jij er nu van. GG is nergens genoemd dat maakte jij er van. Daarnaast de problematiek t.a.v. organisten en hun spel is niet alleen beperkt tot GG. Helaas kom je dat ook tegen bij CGK/HHK/PKN dus niet alleen beperken tot GG. En mijn ervaring is dat problemen in een kerk ook voor een groot deel door personen worden veroorzaakt die een belangrijke taak hebben ......... organisten en kosters. Dat is mijn ervaring die beide figuren kunnen verschrikkelijk eigenwijs en dwaas zijn, helaas teveel voorbeelden van gezien en meegemaakt.
GG werd niet genoemd, maar was het wel. Dat heeft Helma me bevestigd.
Het ging niet om enigerlei problematiek t.a.v. organisten, maar om het specifieke probleem zoals genoemd door Helma en mij, n.l. dat de kerkenraad uitvaardigt dat er voortaan alleen nog bekende psalmen mogen worden gespeeld. Zulke verhalen hoor je niet uit CGK of PKN. En dat organisten eigenwijze mensen zijn, hoef je mij niet te vertellen
Zonderling schreef:Hendrikus schreef:Uit de diverse reacties is inmiddels voldoende duidelijk dat het verhaal voor menigeen wél herkenbaar is.
Maar ja, je mag hier niks ten nadele van de GG zeggen, dat blijkt wel weer. Zelfs niet als het waar is.
Hendrikus, ik ben zelf niet GG (evenmin als jij), maar ik moet eerlijk zeggen dat ik jouw houding in deze erg kwalijk vindt.
Wel dingen suggereren, maar vervolgens heb je alleen een slap verhaaltje - dat er totaal niets mee te maken heeft - als onderbouwing.
Ja daag. Niemand zet hier z'n hele hebben en houwen op een openbaar forum. Dus als jij niet van mij wilt aannemen dat mijn ervaring waar is, dan mag jij dat een slap verhaaltje noemen, maar dat doet niets af aan de waarheid van mijn verhaal. Ieder weldenkend mens snapt dat je zo'n verhaal niet met alle ins en outs op een forum gaat zetten - maar dat het daarom nog wel wáár is.