Schoonheid

Bureaucraat

Re: Schoonheid

Bericht door Bureaucraat »

Luther schreef: Waarom zou je het wel doen? Niet tevreden met hoe je geschapen bent?
Ik ben een man, dus ik ben wellicht niet geheel op de hoogte van de redenen waarom vrouwen dit doen, maar:

- vrouwen voelen zich onzeker over hun uiterlijk;
- vrouwen willen zich mooi maken voor hun man;
- ??

Ik denk niet dat ontevredenheid hierin een rol speelt.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:
Bureaucraat schreef:Wat is er dan op tegen om make-up te gebruiken, of het nu veel is of weinig?
Waarom zou je het wel doen? Niet tevreden met hoe je geschapen bent?
Luther (en anderen, die zo tegen makeup etc zijn):
Hoe denken jullie dan tegenover het Hooglied? Of Psalm 45?
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Luther schreef:
Bureaucraat schreef:Wat is er dan op tegen om make-up te gebruiken, of het nu veel is of weinig?
Heel tevreden. Zie verder de post van Tiberius.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Marnix

Bericht door Marnix »

Luther schreef:
Natuurlijk wel... je doet het om er wat mooier uit te zien. Net als een horloge dragen, oorbellen, je scheren, je haar knippen een grote moedervlek op je neus laten weghalen. Heeft niets te maken met ontevreden zijn. Maar gewoon met er mooi uit willen zien... maar daarmee ben je nog niet ontevreden met hoe je geschapen bent.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Marnix schreef: Natuurlijk wel... je doet het om er wat mooier uit te zien. Net als een horloge dragen,
Ik heb zo'n ding om te weten hoe laat het is, niet om er wat mooier uit te zien.
Mijn opa zei het altijd al: al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding ;)
~~Soli Deo Gloria~~
Lassie

Bericht door Lassie »

Marnix schreef:
Luther schreef:
Natuurlijk wel... je doet het om er wat mooier uit te zien. Net als een horloge dragen, oorbellen, je scheren, je haar knippen een grote moedervlek op je neus laten weghalen. Heeft niets te maken met ontevreden zijn. Maar gewoon met er mooi uit willen zien... maar daarmee ben je nog niet ontevreden met hoe je geschapen bent.
dit kan een medisch noodzakelijk iets zijn om dat weg te laten halen.

Je zegt ook hiermee dat je er mooier uit wil zien..... nog mooier? dat kan toch haast niet?

Ik gebruik geen make up omdat ik het heel duur vindt (gezien mijn huid type etc.) en ik vindt het gewoon niet nodig. Als je eenmaal make up gebruikt dan kom je er ook nooit vanaf.

Make up is gewoon puur een camouflatie.
Zacheüs

Bericht door Zacheüs »

ik gebruikte altijd make-up om er bij te horen :nonnon
Josephus

Bericht door Josephus »

Zacheüs schreef:ik gebruikte altijd make-up om er bij te horen :nonnon
Dus niet om niet op te vallen in die boom? ;)
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Zacheüs

Bericht door Zacheüs »

nee, maar er was ook een periode vóór de boom............(noemt men ook weleens 'eertijds')
Ik wil er verder nu niet grappig over gaan doen, want het (de wereld) is mij tot zonde geworden.
Weg wereld, weg schatten, gij kunt niet bevatten,
hoe rijk ik wel ben.
'k Heb alles verloren, maar Jezus verkoren,
Wiens eigen ik ben
Marnix

Bericht door Marnix »

Lassie schreef:
Marnix schreef:
Luther schreef:
dit kan een medisch noodzakelijk iets zijn om dat weg te laten halen.

Je zegt ook hiermee dat je er mooier uit wil zien..... nog mooier? dat kan toch haast niet?

Ik gebruik geen make up omdat ik het heel duur vindt (gezien mijn huid type etc.) en ik vindt het gewoon niet nodig. Als je eenmaal make up gebruikt dan kom je er ook nooit vanaf.

Make up is gewoon puur een camouflatie.
jawel hoor, je komt er heel makkelijk van af. Wattenschijfje met make-up-remover over je gezicht en klaar :) Verder, als je het niet wil gebruiken, prima. Maar als mensen het wel willen gebruiken vind ik dat ook prima. Of het mooier is, daar kan je over van mening verschillen. Ik vind matig gebruik van bijvoorbeeld make-up vaak best mooi. Net als bijvoorbeeld het verven van haar. Dus nog mooier? Dat kan voor mijn gevoel wel. Net als dat kleding, het doen van je haar (wat ook niet natuurlijk is) daar ook aan kan bijdragen. Dat wil niet zeggen dat mensen zonder dat niet mooi zijn. Integendeel.
Hendrikus schreef:
Marnix schreef: Natuurlijk wel... je doet het om er wat mooier uit te zien. Net als een horloge dragen,
Ik heb zo'n ding om te weten hoe laat het is, niet om er wat mooier uit te zien.
Mijn opa zei het altijd al: al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding ;)
En in Spreuken staat: Een mooie vrouw zonder verstand, is als een gouden ring door de neus van een varken :)

Maar goed, om het even toe te lichten, ik wilde nooit een horloge want ik kijk altijd op mijn telefoon hoe laat het is. Maar het tegenargument van mijn vriendin was dan altijd: Nou en, het is ook een sieraad, het is mooi :) En volgens mij heeft het naast een functionele functie, ook wel de functie van sieraad.
Zacheüs schreef:ik gebruikte altijd make-up om er bij te horen :nonnon
Dat is dan een slechte reden. Als je het daarom gebruikt, kan je het beter niet doen. Maar je kan ook niet van de wereld zijn en toch make-up dragen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Marnix schreef:
Luther schreef:
Een horloge dragen om er mooier uit te zien? Ik draag zo'n ding, graag zo goedkoop mogelijk, om de tijd te kunnen aflezen.
Scheren en haren knippen: Sorry, maar volgens mij hoort dat gewoon onder het kopje lichaamsverzorging.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Luther schreef:
Marnix schreef:
Luther schreef:
Een horloge dragen om er mooier uit te zien? Ik draag zo'n ding, graag zo goedkoop mogelijk, om de tijd te kunnen aflezen.
Scheren en haren knippen: Sorry, maar volgens mij hoort dat gewoon onder het kopje lichaamsverzorging.
Nou nee, natuurlijk niet. Je baard laten staan is volop Bijbels. ;)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Mister schreef: Nou nee, natuurlijk niet. Je baard laten staan is volop Bijbels. ;)
Het gaat nu zo'n centimeter per jaar... :bobo
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Luther schreef:
Mister schreef: Nou nee, natuurlijk niet. Je baard laten staan is volop Bijbels. ;)
Het gaat nu zo'n centimeter per jaar... :bobo
Volhouden! Je hoeft er niets voor te doen :huhu
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Tiberius schreef:
Luther schreef:
Luther (en anderen, die zo tegen makeup etc zijn):
Hoe denken jullie dan tegenover het Hooglied? Of Psalm 45?
Luther, had je deze posting al gezien?
Plaats reactie