Lassie schreef:Marnix schreef:Luther schreef:Bureaucraat schreef:Wat is er dan op tegen om make-up te gebruiken, of het nu veel is of weinig?
Waarom zou je het wel doen? Niet tevreden met hoe je geschapen bent?
Natuurlijk wel... je doet het om er wat mooier uit te zien. Net als een horloge dragen, oorbellen, je scheren, je haar knippen een
grote moedervlek op je neus laten weghalen. Heeft niets te maken met ontevreden zijn. Maar gewoon met er mooi uit willen zien... maar daarmee ben je nog niet ontevreden met hoe je geschapen bent.
dit kan een medisch noodzakelijk iets zijn om dat weg te laten halen.
Je zegt ook hiermee dat je er mooier uit wil zien..... nog mooier? dat kan toch haast niet?
Ik gebruik geen make up omdat ik het heel duur vindt (gezien mijn huid type etc.) en ik vindt het gewoon niet nodig. Als je eenmaal make up gebruikt dan kom je er ook nooit vanaf.
Make up is gewoon puur een camouflatie.
jawel hoor, je komt er heel makkelijk van af. Wattenschijfje met make-up-remover over je gezicht en klaar

Verder, als je het niet wil gebruiken, prima. Maar als mensen het wel willen gebruiken vind ik dat ook prima. Of het mooier is, daar kan je over van mening verschillen. Ik vind matig gebruik van bijvoorbeeld make-up vaak best mooi. Net als bijvoorbeeld het verven van haar. Dus nog mooier? Dat kan voor mijn gevoel wel. Net als dat kleding, het doen van je haar (wat ook niet natuurlijk is) daar ook aan kan bijdragen. Dat wil niet zeggen dat mensen zonder dat niet mooi zijn. Integendeel.
Hendrikus schreef:Marnix schreef:
Natuurlijk wel... je doet het om er wat mooier uit te zien. Net als een horloge dragen,
Ik heb zo'n ding om te weten hoe laat het is, niet om er wat mooier uit te zien.
Mijn opa zei het altijd al: al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding

En in Spreuken staat: Een mooie vrouw zonder verstand, is als een gouden ring door de neus van een varken
Maar goed, om het even toe te lichten, ik wilde nooit een horloge want ik kijk altijd op mijn telefoon hoe laat het is. Maar het tegenargument van mijn vriendin was dan altijd: Nou en, het is ook een sieraad, het is mooi

En volgens mij heeft het naast een functionele functie, ook wel de functie van sieraad.
Zacheüs schreef:ik gebruikte altijd make-up om er bij te horen 
Dat is dan een slechte reden. Als je het daarom gebruikt, kan je het beter niet doen. Maar je kan ook niet van de wereld zijn en toch make-up dragen.