Ik ben helemaal voor missionaire programma's. Volgens mij doet de EO dat al meer dan 30 jaar. Lange tijd kon de achterban daar ook gewoon achter staan. Nu ineens niet meer. Zijn de mensen ineens zo doorgezakt of ingekeerd geworden of zou er wellicht iets veranderd zijn bij de EO?denkertje21 schreef:Prachtig dat er voor jou en mij zo'n voorganger is.jvdg schreef: Dan zie ik toch liever onze voorganger in zijn ambtskleding bij de uitoefening van zijn ambt, of in spijkerbroek op klompen in zijn tuin, dan zo'n Boomsma in zijn topless-tattoo-lijf in een blad wat zelfs buiten de EO-orde valt.
Maar de programma's van Arie zijn niet voor jou en mij bedoeld. Wij weten de weg immers al lang?
Nee, Arie en meer EO-ers hebben een woord voor de WERELD! Het zijn missionaire programma's waarmee ze mensen willen berieken die absoluut niet door jouw en mijn dominee bereikt worden. Wij trekken op zondag (letterlijk) de kerkdeur achter ons dicht en kunnen ons anderhalf uur koesteren aan Gods Woord. Omdat wij op het erf van het Verbond zijn geboren of daartoe door de Heere zijn getrokken.
Dat geldt voor de overgrote meerderheid van onze landgenoten niet. Daarom is het goed dat er mensen als Arie Boomsma zijn, die gedreven worden door de liefde van God.
Hebben we echt allerlei flitsende Arie Boomsma's en Manuel Venderbossen nodig om het Evangelie een beetje verkoopbaar te maken? Is dat niet een beetje zielig eigenlijk?