Stichting Heartcry

Ander

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Ander »

freek schreef:S.D. Post kwam ook aardig uit de hoek vandaag, in zijn column in het RD.
Nou, om dit nu onder de topic Heartcry te zetten... Ik was het héél erg met hem eens. Alleen, net als jij, associeer ik Paul Washer met HC maar de boodschap van Washer staat me toch meer aan dan de boodschap van HC.

Dus open een nieuw topic over de bijdrage van Post, zou ik zeggen. Het is het bespreken waard.
freek

Bericht door freek »

Ander schreef:
freek schreef:S.D. Post kwam ook aardig uit de hoek vandaag, in zijn column in het RD.
Nou, om dit nu onder de topic Heartcry te zetten... Ik was het héél erg met hem eens. Alleen, net als jij, associeer ik Paul Washer met HC maar de boodschap van Washer staat me toch meer aan dan de boodschap van HC.

Dus open een nieuw topic over de bijdrage van Post, zou ik zeggen. Het is het bespreken waard.
:quoi

De keren dat ik rev. Washer gehoord heb 'in levende lijve' was toch echt op een Heartcry-conferentie. Je kunt toch gewoon accepteren dat HCr 'ook' goede sprekers uitnodigt. Althans, sprekers die zelfs jij kan waarderen.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Het is volstrekt onterecht om over Paul Washer te spreken in een topic over Heart Cry. Washer is inmiddels wel duidelijk dat hij daar niet hoort! Hij is veel te radicaal over de zonde en de ongerechtigheid en de blijvende verdorvenheid van de mens. Geen overwinningsleven dus, zoals Heart Cry voorstaat.

Paul Washer zal ook niet meer spreken voor Heart Cry Nederland.

Nog ernstiger is het om Steef Post te zien als ondersteuner van Heart Cry. Hij heeft daar zeer fundamentele kritiek op, in de lijn van de predikanten C.P. de Boer en A. Huijgen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Leopard

Bericht door Leopard »

Luther schreef:Paul Washer zal ook niet meer spreken voor Heart Cry Nederland.
Bron?
Veritas odium parit
freek

Bericht door freek »

Luther schreef: Paul Washer zal ook niet meer spreken voor Heart Cry Nederland.

O nee?
Grace

Bericht door Grace »

Luther schreef:Het is volstrekt onterecht om over Paul Washer te spreken in een topic over Heart Cry. Washer is inmiddels wel duidelijk dat hij daar niet hoort! Hij is veel te radicaal over de zonde en de ongerechtigheid en de blijvende verdorvenheid van de mens. Geen overwinningsleven dus, zoals Heart Cry voorstaat.

Nog ernstiger is het om Steef Post te zien als ondersteuner van Heart Cry. Hij heeft daar zeer fundamentele kritiek op, in de lijn van de predikanten C.P. de Boer en A. Huijgen.

:quoi :quoi

Ik hoop niet dat jij in al je postings zo makkelijk je mond een 'douw' geeft.....
Ander

Bericht door Ander »

Fijn dat de discussie over Washer-HC hier gehouden wordt. Hier is het op zijn plaats. Laat het andere door mij geopende topic een topic zijn over de prediking zoals verwoord door S.D. Post.
Leopard

Bericht door Leopard »

Het lijkt wel of we steeds meer zwart/wit gaan denken.
Je bent voor of tegen Washer, Heartcry, whatever.
Ben jij voor en ik tegen? Afgekeurd. :fouet

De originele Luther had ook zo zijn dwalingen, maar daarmee gaat hij niet direct het afvalputje in.
Laatst gewijzigd door Leopard op 20 dec 2008, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Veritas odium parit
Ander

Bericht door Ander »

Ja, klopt Leopard. Als hij Washer noemt als voorbeeld denk je al snel: hm, hij sympatiseert met HC. Toch is dat niet zo, zoals Luther al aangeeft.
Ander

Bericht door Ander »

freek schreef:
Luther schreef: Paul Washer zal ook niet meer spreken voor Heart Cry Nederland.

O nee?
Grace, jij hebt er toch verstand van, klopt deze stelling?
Gian

Bericht door Gian »

Luther schreef:Het is volstrekt onterecht om over Paul Washer te spreken in een topic over Heart Cry. Washer is inmiddels wel duidelijk dat hij daar niet hoort! Hij is veel te radicaal over de zonde en de ongerechtigheid en de blijvende verdorvenheid van de mens. Geen overwinningsleven dus, zoals Heart Cry voorstaat.

Bizar meneer luther..
Zo komen alle roddels refoland in.
Ik zou maar heel snel terugkomen op je leugens.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Ander schreef:Ja, klopt Leopard. Als hij Washer noemt als voorbeeld denk je al snel: hm, hij sympatiseert met HC. Toch is dat niet zo, zoals Luther al aangeeft.
Luther kan zoveel zeggen....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Heren, dames,

Niet zo hakketakken enz.

Herman
Moderator
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Toch zou ik graag de bron van deze stellige bewering vernemen. Alhoewel het zwijgen van Grace boekdelen spreekt...
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:
Toch zou ik graag de bron van deze stellige bewering vernemen. Alhoewel het zwijgen van Grace boekdelen spreekt...
Ik mag de bron niet met naam en toenaam zeggen.
Ik kan wel dit zeggen dat één van de predikanten die zich heeft verdiept in Heart Cry Nederland ook in contact is gekomen met Paul Washer en hem grondig heeft uitgelegd welke punten van Heart Cry van harte steun verdienen en op welke punten ze dwalen en het spoor van de gereformeerde theologie verlaten. Washer is daarvan geschrokken en heeft moeten constateren dat zijn eigen Amerikaanse stichting Heart Cry niet één op één hetzelfde voorstaat als Heart Cry Nederland.

Het verschilpunt zit juist in de kern van het betoog van dr. Post: de radicaliteit van de ernstige boodschap dat er niemand verstandig is, dat er niemand God zoekt, dat wij naar ons vlees verdoemelijk zijn voor God, ook na ontvangen genade! En dat dat nooit over gaat, totdat met de dood ook de oude mens voor altijd is gestorven.
Nooit zal deze rauwe Bijbelse werkelijkheid kunnen stroken met de heiligmaking als volgende traptrede, waarin de bevestigde en meer geoefende christen minder last zou hebben van de macht der zonde.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Plaats reactie