Tiberius schreef:Luther schreef:Paul Washer zal ook niet meer spreken voor Heart Cry Nederland.
Toch zou ik graag de bron van deze stellige bewering vernemen. Alhoewel het zwijgen van Grace boekdelen spreekt...
Ik mag de bron niet met naam en toenaam zeggen.
Ik kan wel dit zeggen dat één van de predikanten die zich heeft verdiept in Heart Cry Nederland ook in contact is gekomen met Paul Washer en hem grondig heeft uitgelegd welke punten van Heart Cry van harte steun verdienen en op welke punten ze dwalen en het spoor van de gereformeerde theologie verlaten. Washer is daarvan geschrokken en heeft moeten constateren dat zijn eigen Amerikaanse stichting Heart Cry niet één op één hetzelfde voorstaat als Heart Cry Nederland.
Het verschilpunt zit juist in de kern van het betoog van dr. Post: de radicaliteit van de ernstige boodschap dat er niemand verstandig is, dat er niemand God zoekt, dat wij naar ons vlees verdoemelijk zijn voor God, ook na ontvangen genade! En dat dat nooit over gaat, totdat met de dood ook de oude mens voor altijd is gestorven.
Nooit zal deze rauwe Bijbelse werkelijkheid kunnen stroken met de heiligmaking als volgende traptrede, waarin de bevestigde en meer geoefende christen minder last zou hebben van de macht der zonde.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)