Die discussie vechten jullie maar uit.Jantje schreef:Volgens mij denkt @gallio meer in hokjes dan mij.Piet Puk schreef:Even over die hokjes e.d. Wij hebben toch geen boter op het hoofd?
Ds. Kersten struikelde over eigen zondagswet
Re: Ds. Kersten struikelde over eigen zondagswet
-
Het is: “dan ik”. Deze opmerking bewijst dat jij zelf ook in hokjes denkt. Je duwt gallio in het hokjes-hokjeJantje schreef:Volgens mij denkt @gallio meer in hokjes dan mij.Piet Puk schreef:Even over die hokjes e.d. Wij hebben toch geen boter op het hoofd?

-
- Verbannen
O, ja als het over als-dan gaat en zo, dan ben ik niet sterk.vriend-en-metgezel schreef:Het is: “dan ik”. Deze opmerking bewijst dat jij zelf ook in hokjes denkt. Je duwt gallio in het hokjes-hokjeJantje schreef:Volgens mij denkt @gallio meer in hokjes dan mij.Piet Puk schreef:Even over die hokjes e.d. Wij hebben toch geen boter op het hoofd?
Ik denk wel in hokjes, dat heb ik niet ontkend. Maar ik zei alleen dat @gallio dat meer doet dan ik.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
We hebben allemaal hokjes vanbinnen. Soms komt de Remonstrant uit zijn hok, soms de hypercalvinist, soms de pauw, soms de paus, soms de farizeer, soms de heiden, maar zelden zie je de boetvaardige tollenaar uit zijn hok komen...Jantje schreef:Volgens mij denkt @gallio meer in hokjes dan mij.Piet Puk schreef:Even over die hokjes e.d. Wij hebben toch geen boter op het hoofd?
Nee hoor, ik stop er mee. Ik heb helemaal niets met mensen die allerlei lijsten aanleggen over links en rechts en ds. A is een achterneef van de buurvrouw van ds. B en dat soort flauwekul.Piet Puk schreef:Die discussie vechten jullie maar uit.Jantje schreef:Volgens mij denkt @gallio meer in hokjes dan mij.Piet Puk schreef:Even over die hokjes e.d. Wij hebben toch geen boter op het hoofd?
Kindercrèche RefoforumJantje schreef:Maar ik zei alleen dat @gallio dat meer doet dan ik.
-
- Verbannen
Pffft, zeg jij maar niks. Je beweert dingen zonder argumenten en verkondigt dat als waarheid. Dat is niet echt forum-waardig te noemen.gallio schreef:Nee hoor, ik stop er mee. Ik heb helemaal niets met mensen die allerlei lijsten aanleggen over links en rechts en ds. A is een achterneef van de buurvrouw van ds. B en dat soort flauwekul.Piet Puk schreef:Die discussie vechten jullie maar uit.Jantje schreef:Volgens mij denkt @gallio meer in hokjes dan mij.Piet Puk schreef:Even over die hokjes e.d. Wij hebben toch geen boter op het hoofd?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Ik wordt gek van dat ophokken..... iedereen moet in een hok, jij GgiN, jij GG, enz. De ene in de linkse schuur en de ander in de rechtse, en je moet je precies gedragen volgens de regels van dat hok. Dat is makkelijk, want anders verliezen we het overzicht, maar nu, nu is er iemand geweest, en die heeft het GG hok opgedeeld in links en rechts, en toen ik keek, zag ik zeer ongelukkige opgehokte mannen, gescheurde klederen....ik vroeg, wat maak je me nou jongen, wat heb je gedaan? Ach vriend, antwoordde die ontredderde man, de één wilde mij in t linkse, en de ander drukte mij in t rechtse.....ik wilde het midden, maar daar hadden ze een schot geplaatst..... Arme man......opgehokte was hij....... Buiten in de regen stonden nog wat gekrookte rieten, de linkse schuur mochten ze niet in, rechts was geen hok........en allerlei soorten kwam ik tegen, ze moesten maar buiten staan, ze waren vrij, uitgetreden......
Ophokken......
Ophokken......
Het begon met ds. Kersten, en nu gaat het al over een ophokplicht.
Graag on-topic verder.
Graag on-topic verder.
-
Zou ds. Kersten zijn uitspraken over onderduikers en joden in de 2e wereld oorlog niet helpen te snel genomen hebben ?
Wat bedoel je met deze vraag in relatie tot dit topic?Geytenbeekje schreef:Zou ds. Kersten zijn uitspraken over onderduikers en joden in de 2e wereld oorlog niet helpen te snel genomen hebben ?
Zijn gedachten over de bezetter is in ieder geval wel te begrijpen. Hoewel hij daarom na WO II niet meer terug mocht in de Tweede Kamer. Dat heeft hem wel zeer aangegrepen. Ook De Banier was in de oorlogsjaren een verboden krant.Geytenbeekje schreef:Zou ds. Kersten zijn uitspraken over onderduikers en joden in de 2e wereld oorlog niet helpen te snel genomen hebben ?
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Zou je dat kunnen verklaren?-DIA- schreef:Zijn gedachten over de bezetter is in ieder geval wel te begrijpen. Hoewel hij daarom na WO II niet meer terug mocht in de Tweede Kamer. Dat heeft hem wel zeer aangegrepen. Ook De Banier was in de oorlogsjaren een verboden krant.Geytenbeekje schreef:Zou ds. Kersten zijn uitspraken over onderduikers en joden in de 2e wereld oorlog niet helpen te snel genomen hebben ?
Dat is wel offtopic... Ds. Kersten zag de Duitse bezetter als een roede over Nederland. En niet alleen ds. Kersten. Zijn standpunt was om daaronder te buigen. Gebaseerd op de Schrift om de overheden en die over ons gesteld zijn te gehoorzamen. De Duitse bezetter was dan een roede Gods waarmee God Nederland tuchtigde. En niet (waar hij ook wel van beschuldigd werd) als zou hij met de Duitsers heulen.Roos2018 schreef:Zou je dat kunnen verklaren?-DIA- schreef:Zijn gedachten over de bezetter is in ieder geval wel te begrijpen. Hoewel hij daarom na WO II niet meer terug mocht in de Tweede Kamer. Dat heeft hem wel zeer aangegrepen. Ook De Banier was in de oorlogsjaren een verboden krant.Geytenbeekje schreef:Zou ds. Kersten zijn uitspraken over onderduikers en joden in de 2e wereld oorlog niet helpen te snel genomen hebben ?
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Dit is helemaal niet off-topic ... het gaat hier om ds Kersten, toch?-DIA- schreef:Dat is wel offtopic... Ds. Kersten zag de Duitse bezetter als een roede over Nederland. En niet alleen ds. Kersten. Zijn standpunt was om daaronder te buigen. Gebaseerd op de Schrift om de overheden en die over ons gesteld zijn te gehoorzamen. De Duitse bezetter was dan een roede Gods waarmee God Nederland tuchtigde. En niet (waar hij ook wel van beschuldigd werd) als zou hij met de Duitsers heulen.Roos2018 schreef:Zou je dat kunnen verklaren?-DIA- schreef:Zijn gedachten over de bezetter is in ieder geval wel te begrijpen. Hoewel hij daarom na WO II niet meer terug mocht in de Tweede Kamer. Dat heeft hem wel zeer aangegrepen. Ook De Banier was in de oorlogsjaren een verboden krant.Geytenbeekje schreef:Zou ds. Kersten zijn uitspraken over onderduikers en joden in de 2e wereld oorlog niet helpen te snel genomen hebben ?
De Duitse bezetter als roede over Nederland zien is een ding.
Maar buigen onder een zogenaamde `overheden´ die misdaden tegen de menselijkheid beging, waaronder communisten, homoseksuelen, Roma en joden was een regelrechte genocide als een verdrag met de satan en de hel.
Lees maar eens in de DL waar de Overheid voor dient te staan, een dienares van God, dat moet je onder de hel van Hitler toch niet willen verstaan? De Overheid dient het zwaard te hanteren tegen wettelijke onrecht, maar toch niet om bepaalde bevolkingsgroepen te vermoorden?
Gij zult niet doden, en dit was een gerichte actie om te doden!
Ooit Schindlers List gezien? Kan je hier bekijken:
https://www.youtube.com/watch?v=SfVqcd8216g
Wil je dat alsjeblieft bekijken?
Zou je daaronder willen buigen? Alles wat tegen Gods Woord ingaat is het niet waard om voor te buigen.
Deze man was gewoon ´fout´. Deze man heeft joodse kinderen aan de bezetter verraden en die kindertjes (die jullie heden´beminden om der vaderen wil´ noemen) zijn daardoor bewust vermoord.
Een deel van mijn familie heeft - bang voor deze man - ondergedoken gezeten, bang dat ze waren om ook door hem verraden te worden.
Een deel is ook verraden ... en omgekomen in de kampen.
Als het jouw familie had betreft, had je deze uitspraak dan ook gedaan?
En dan nog een vraag: niemand had tijdens de oorlog beschikking over benzine, maar ds Kersten wel. Hoe kwam hij daaraan? Die vraag is hem ook gesteld. Het antwoord was: ´Dat weten wij`, maar verdere uitleg ontbrak...
Laatst gewijzigd door Roos2018 op 04 sep 2018, 02:35, 1 keer totaal gewijzigd.