Wie doet er eigenlijk aan Valentijnsdag?

Mara

Re: Wie doet er eigenlijk aan Valentijnsdag?

Bericht door Mara »

Wat een romantische mannen zijn hier toch :huhu
Mijn man kwam zaterdag met een schattig boeketje thuis. Hij zei: ik geef het nu, want maandag is het 5 euro duurder :jongle
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
helma

Bericht door helma »

Mara schreef:Wat een romantische mannen zijn hier toch :huhu
Mijn man kwam zaterdag met een schattig boeketje thuis. Hij zei: ik geef het nu, want maandag is het 5 euro duurder :jongle
:haha
zo'n man heb ik ook :super
henriët

Bericht door henriët »

Wel leuk dat je iig een bloemetje gehad hebt.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Mara

Bericht door Mara »

helma schreef:
Ik krijg heel vaak een bloemetje, dus het is natuurlijk een grap. Na al die vuilnisbakzettende (of juist niet) mannen :) Maar ik moet dus zelf tanken :jongle Auto is derhalve duurder uit.
@Auto: als jij nu voortaan een bloemetje koopt, kost dat minder dan een tank benzine ;)
Lassie

Bericht door Lassie »

Ik kreeg donderdag al een kadootje (zie de nieuwe aanwinsten).
Auto

Bericht door Auto »

Mara schreef:
helma schreef:
Ik krijg heel vaak een bloemetje, dus het is natuurlijk een grap. Na al die vuilnisbakzettende (of juist niet) mannen :) Maar ik moet dus zelf tanken :jongle Auto is derhalve duurder uit.
@Auto: als jij nu voortaan een bloemetje koopt, kost dat minder dan een tank benzine ;)
Hmm, dan moet je beter rekenen. Die tank moet sowieso vol, alleen mijn vrouw vind het niet zo prettig om te tanken dus is al heel erg blij dat ik het doe. En die bos bloemen krijgt ze al. Dus kortom die extra blijdschap is veel meer waard en kosten blijven gelijk.
Marnix

Bericht door Marnix »

Mister schreef:
Marnix schreef:
Oude-Waarheid schreef:
Marnix schreef:Brr, commerciele onzin. Heb geen valentijnsdag nodig om mijn vrouw te laten zien dat ik van haar hou. Dus nee, ik ga geen bloemen halen uit het werk ofzo :) Leuke dingen doe ik wel, maar per definitie niet op 14 februari :)
:super en helemaal mee eens!!!!
Mooi. En gelukkig denkt mijn geliefde hier net zo over en is ze niet teleurgesteld als ik zonder bloemen thuis kom vandaag. Sterker nog, als ik met een bos bloemen thuis zou komen op 14/2 zou ze me denk ik eerst hard uitlachen en dan bezorgd vragen of ik me wel helemaal lekker voel :D
Ben toch blij dat mijn vrouw anders reageert. :hum
Waarom? Als ze er zo over zou denken had je gewoon niks gekocht en had je ook niet zo'n reactie gehad ;)

En ja, ik neem best wel eens wat mee hoor.... :) Maar uit principe niet op 14/2 :)

@ Mara, ik neem aan dat je niet aan de commerciële onzin mee moet doen om romantisch te zijn. Romantiek moet voor mijn gevoel juist spontaan zijn en niet op een gezette dag omdat dat hoort. (en daarom is het voor mijn gevoel commerciele onzin, het feit dat men er een vaste dag voor heeft bedacht geeft te denken) :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Mara

Bericht door Mara »

:super en helemaal mee eens!!!![/quote]

Mooi. En gelukkig denkt mijn geliefde hier net zo over en is ze niet teleurgesteld als ik zonder bloemen thuis kom vandaag. Sterker nog, als ik met een bos bloemen thuis zou komen op 14/2 zou ze me denk ik eerst hard uitlachen en dan bezorgd vragen of ik me wel helemaal lekker voel :D[/quote]

Ben toch blij dat mijn vrouw anders reageert. :hum[/quote]

Waarom? Als ze er zo over zou denken had je gewoon niks gekocht en had je ook niet zo'n reactie gehad ;)

En ja, ik neem best wel eens wat mee hoor.... :) Maar uit principe niet op 14/2 :)

@ Mara, ik neem aan dat je niet aan de commerciële onzin mee moet doen om romantisch te zijn. Romantiek moet voor mijn gevoel juist spontaan zijn en niet op een gezette dag omdat dat hoort. (en daarom is het voor mijn gevoel commerciele onzin, het feit dat men er een vaste dag voor heeft bedacht geeft te denken) :)[/quote]

Neeeeuhhh joh, je kent me toch ? ;)
Mijn man heeft droge humor, hij neemt best vaak een blommetje voor me mee, afgelopen zaterdag met deze opmerking. Zo, nu maar, is goedkoper dan maandag.
Op maandag krijg ik nooit bloemen, of ik moet jarig zijn. Als ik jarig ben, zijn de rozen duur, hoor ik hem nooit over :)
Volgens mij is valentijn toch voor geheime liefdes :quoi Dan lijkt het me wel leuk, als vrijgezel dan :hum
In het woord getrouwd zit TROUW, dus dat is belangrijker dan alle blommetjes op de wereld !
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Is-ie zo zuinig voor je?
Pietjo

Bericht door Pietjo »

Valentijnsactie.

Na het lezen van de 31 ingezonden verhalen op de website van Punt uit en het ‘winnende’
verhaal in de krant van 12-02-11, vraag ik mij af: Waar is God in al deze verhalen? Waar is
God die man en vrouw samenvoegt? Waar zijn er nog mannen en vrouwen die werkelijk
kunnen verhalen dat God hen samengevoegd heeft?

In het huwelijksformulier, wat waarschijnlijk ook voor gelezen is bij al de huwelijken die in
deze verhalen gesloten zijn of nog gesloten zullen worden, staat drie keer te lezen: dat er
gelooft wordt dat God heden ten dage met Zijn hand, man en vrouw samenvoegt.
Waarom lees ik hier niets van in de verhalen van de rubriek Punt Uit? Zo te lezen heeft God
deze personen niet samengevoegd. Als God werkelijk heden ten dage nog de huwelijken
samenvoegt die in de kerken gesloten worden d.m.v. het huwelijksformulier, waarom zijn er
dan zoveel ongelukkige huwelijken? En gaan er, ook in kerkelijk verband, zoveel huwelijken
uit elkaar? Heeft God zich vergist in het samen voegen van al die huwelijken?

Een verhaal waaruit blijkt dat God werkelijk de samenvoeger is, is voor mij het winnende
verhaal. Aangezien uit al de ingezonden verhalen blijkt dat dit niet het geval is, zijn er mijns
inziens alleen maar verliezers! Waar is er nog een jongeman of jongevrouw die zijn/haar
levenslot in Zijn handen heeft gelegd en wacht tot God hem/haar samenvoegt met een
partner?
Om op deze wijze zeker te weten dat de grondslag van hun huwelijk goed is? Zouden de
gevolgen, van het niet-goed-zijn van deze grondslag, kunnen gelegen zijn in de grote afval die
wij vandaag de dag zien op religieus, maatschappelijk en zedelijk gebied?

- Knip: Reclame staan we niet toe -
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Pietjo schreef:Valentijnsactie.

Na het lezen van de 31 ingezonden verhalen op de website van Punt uit en het ‘winnende’
verhaal in de krant van 12-02-11, vraag ik mij af: Waar is God in al deze verhalen? Waar is
God die man en vrouw samenvoegt? Waar zijn er nog mannen en vrouwen die werkelijk
kunnen verhalen dat God hen samengevoegd heeft?

In het huwelijksformulier, wat waarschijnlijk ook voor gelezen is bij al de huwelijken die in
deze verhalen gesloten zijn of nog gesloten zullen worden, staat drie keer te lezen: dat er
gelooft wordt dat God heden ten dage met Zijn hand, man en vrouw samenvoegt.
Waarom lees ik hier niets van in de verhalen van de rubriek Punt Uit? Zo te lezen heeft God
deze personen niet samengevoegd. Als God werkelijk heden ten dage nog de huwelijken
samenvoegt die in de kerken gesloten worden d.m.v. het huwelijksformulier, waarom zijn er
dan zoveel ongelukkige huwelijken? En gaan er, ook in kerkelijk verband, zoveel huwelijken
uit elkaar? Heeft God zich vergist in het samen voegen van al die huwelijken?

Een verhaal waaruit blijkt dat God werkelijk de samenvoeger is, is voor mij het winnende
verhaal. Aangezien uit al de ingezonden verhalen blijkt dat dit niet het geval is, zijn er mijns
inziens alleen maar verliezers! Waar is er nog een jongeman of jongevrouw die zijn/haar
levenslot in Zijn handen heeft gelegd en wacht tot God hem/haar samenvoegt met een
partner?
Om op deze wijze zeker te weten dat de grondslag van hun huwelijk goed is? Zouden de
gevolgen, van het niet-goed-zijn van deze grondslag, kunnen gelegen zijn in de grote afval die
wij vandaag de dag zien op religieus, maatschappelijk en zedelijk gebied?

- Knip: Reclame staan we niet toe -
lekkere binnenkomer Pietjo...

Als ze jou op je werk vragen: hé wat eet jij tussen de middag?
wat zeg je dan? een boterham die ik uit genade van God heb gekregen?
Nee? niet eens? wat triest dan dat je Gods zegeningen niet erkent!

Zo iets klinkt jouw redenering....

Ja, God brengt mensen samen!
Daar kunnen mensen die hier posten ook van getuigen.

Als het gaat over Valentijn, dat vertel je wat je hebt gedaan of gekregen.
Als het gaat over wat we vandaag doen, dan vertellen we onze plannen.
Als het gaat over wat we eten vandaag dan vertellen we dat concreet.
enz. enz.

En dat we God als de Gever van dat alles erkennen... dat gebruiken we niet in elke posting als automatische bijlage....

en verder: Welkom op dit forum!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
refo

Bericht door refo »

Vraag is ook: aan welke kenmerken herken je dan de ware? En dat die persoon dan voor jou is?

En aan de andere kant de grote afval die je opmerkt is misschien wel een gevolg van het op het innerlijke gericht zijn, wat jij blijkbaar voorstaat. Niet Gods Woord is meer richtinggevend, maar een bepaald vroom gevoel wat ik bij dat Woord heb.
Ik lees nergens in het formulier dat je moet wachten op de echtgenoot die God je stuurt. Wel dat je mag geloven dat de echtgenoot je door God is toegeschikt. En misschien denk je dat dat hetzelfde is, maar dat is niet zo.

Voor de zekerheid maar niet trouwen is geen oplossing voor de afval.
Hoewel, uiteindelijk sterft een volk dan vanzelf uit, dat wel weer.
Manuel

Bericht door Manuel »

Toch nog even deze link
http://jannekesjoligewereld.blogspot.co ... rslag.html

had hem al eerder gepost maar geen reacties gekregen
dus nu de directe vraag; wat vinden jullie hiervan..?

Ik vind het in elk gweldig mooi, om zo van het hele commerciele gebeuren toch een christelijke drai te geven ( dat klinkt oneerbiedig, zo bedoel ik het niet)

gewoon heel mooi om zo , zeker met kinderen stil te staan bij de Liefde, met een hoofdletter

enhier het verslag van dit jaar

http://jannekesjoligewereld.blogspot.co ... -2011.html

Hoor jullie reacties graag ( en nee ik ben niet degene van die blogspot, kwam er toevallig op..)
Plaats reactie