Ik weet dat de kerkenraad vaak lelijk aangekeken wordt wat betreft nalatigheid, geledu. Soms terecht. Ook wel eens onterecht.geledu schreef:Hoe bedoel je dit ?uitgeworpen schreef:Beetje kort door de bocht...doe eens iets pastoralergeledu schreef:Tiberius schreef: Bovendien: de gemeente ben je zelf.
Juist !
Vaak, en nu bedoel ik niemand persoonlijk, krijgt de kerkenraad de schuld en wordt hen verweten niet naar de gemeenteleden om te zien in dit soort situatie's.
Maar men vergeet dan dat men zelf allereerst de schuldige is.
Zelf komt men niet naar de kerk en als dan bezoek uitblijft krijgt de kerkenraad een golf van kritiek.
Dan kruipt men opeens in een slachtofferrol.
Jammer...:
Ik vind alleen dat jij 'te' generaliserend bezig bent, waardoor je anderen onnodig pijn doet. That's all.
Wanneer mijn man bijv. niet doorkrijgt dat iemand ernstig ziek is kan hij ook niet op bezoek gaan. Er zijn daarop veel variaties mogelijk... Wanneer de kerkenraad de nood niet weet, kan ze ook niet reageren.
Maar ik weet dat er ook kwesties zijn, in andere kerken dan wel, dat er gezegd wordt...die en die komt al weken, maanden niet...het is ook wel goed dat ze weggaan; laat maar. Ze passen niet bij ons.
Of dat ze mensen gewoon in hun sop gaar laten koken omdat er al zoveel praatjes gaan...