Welke muziek beluister je nu? [4]

jvdg

Bericht door jvdg »

Mariavt schreef:Om maar eens met Adorote te spreken: Stilte.............. :roll:
Echt waar, de allermooiste muziek............

Een ervaring die ik met ieder van jullie wil delen, in het besef dat jullie ook allen die ervaring kennen is: Als mijn gedachten "tollen" en met name goddeloze gedachten mij bezetten, dan probeer ik de psalmen te zingen, en uiteindelijk wint de inhoud van die psalmen het van alle verkeerde gedachten.
Mariavt

Bericht door Mariavt »

PHILPOT GA EEN ANDERE AVATAR ZOEKEN DIE BIJ JE PAST, JIJ BENT HELEMAAL NIET ZO'N OVERERNSTIG MANNETJE.......... :wink:

Weet ik stiekum van de meeting........
Laatst gewijzigd door Mariavt op 09 mei 2007, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Mariavt

Bericht door Mariavt »

jvdg schreef:

Een ervaring die ik met ieder van jullie wil delen, in het besef dat jullie ook allen die ervaring kennen is: Als mijn gedachten "tollen" en met name goddeloze gedachten mij bezetten, dan probeer ik de psalmen te zingen, en uiteindelijk wint de inhoud van die psalmen het van alle verkeerde gedachten.
Luther sprak daar ook over hé.......Als de duivel je bezet met verkeerde gedachten ga dan psalmen zingen, die jagen de duivel weg..........
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Mariavt schreef:PHILPOT GA EEN ANDERE AVATAR ZOEKEN DIE BIJ JE PAST, JIJ BENT HELEMAAL NIET ZO'N OVERERNSTIG MANNETJE.......... :wink:
:shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock:

:D

Nu trouwens aan:
Tchaikovsky 1st Piano Concerto http://www.youtube.com/watch?v=if_72IgEplY

Ik wil trouwens deze avatar houden, dus dan moet ik maar wat meer ernstige muziek gaan opzoeken :?
Mariavt

Bericht door Mariavt »

J.C. Philpot schreef: :D

Nu trouwens aan:
Tchaikovsky 1st Piano Concerto http://www.youtube.com/watch?v=if_72IgEplY

Ik wil trouwens deze avatar houden, dus dan moet ik maar wat meer ernstige muziek gaan opzoeken :?
Welnee joh, was maar een grapje........ :P Draai jij maar lekker wat jij mooi vind. :wink:

Leonora

Bericht door Leonora »

Mariavt schreef:
jvdg schreef:

Luther sprak daar ook over hé.......Als de duivel je bezet met verkeerde gedachten ga dan psalmen zingen, die jagen de duivel weg..........
Uitspraak van Luther:
"Daarom, als je treurig bent en de droefheid wil het winnen, zeg dan: vooruit, ik moet voor mijn Heere Christus een lied spelen op het regaal, een Te Deum of een Benedictus, want de Schrift leert me dat Hij graag een vrolijk lied en snarenspel hoort. Grijp maar flink in de toetsen en zing er op los, tot de boze gedachten vergaan, zoals David en Eliza deden. En komt de duivel terug en dompelt je in de zorg, verweer je fris en zeg: weg duivel, ik moet nu mijn Heere Christus een lied zingen."

En:
"Alleen de muziek kan wat anders enkel de theologie kan, namelijk het hart vrolijk en rustig maken, als een openlijk getuigenis, dat de duivel, aanstichter van alle droefgeestige zorgen en gedachten, voor de stem van de muziek bijna net zo hard op de loop gaat als voor het woord van de theologie."
jvdg

Bericht door jvdg »

Leonora schreef:
Mariavt schreef:
jvdg schreef:

Uitspraak van Luther:
"Daarom, als je treurig bent en de droefheid wil het winnen, zeg dan: vooruit, ik moet voor mijn Heere Christus een lied spelen op het regaal, een Te Deum of een Benedictus, want de Schrift leert me dat Hij graag een vrolijk lied en snarenspel hoort. Grijp maar flink in de toetsen en zing er op los, tot de boze gedachten vergaan, zoals David en Eliza deden. En komt de duivel terug en dompelt je in de zorg, verweer je fris en zeg: weg duivel, ik moet nu mijn Heere Christus een lied zingen."

En:
"Alleen de muziek kan wat anders enkel de theologie kan, namelijk het hart vrolijk en rustig maken, als een openlijk getuigenis, dat de duivel, aanstichter van alle droefgeestige zorgen en gedachten, voor de stem van de muziek bijna net zo hard op de loop gaat als voor het woord van de theologie."
Ja, ja......ik dacht bij mijn posting niet zozeer aan Luther, maar gezien jouw citaten moet ik zeggen: Amen, ja amen.........
Adorote

Bericht door Adorote »

De Kerk is een zingende Kerk en zal dat altijd zo zijn, maar het luisteren hier op dit moment is toch maar weer die heerlijk STILTE.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Hoe vinden we dit?

Heeft hiermee te maken:
http://www.spiegel.de/netzwelt/web/0,15 ... 82,00.html
wim

Bericht door wim »

Hendrikus schreef:Hoe vinden we dit?

Heeft hiermee te maken:
Matig. Met Sibelius kun je ook de VSL gebruiken of andere sample libraries. Maar het vergt wel heel wat muzikaliteit van de gebruiker om er iets uit te krijgen wat ergens op lijkt. Sibelius kan ook muziek op een 'swing' manier uitvoeren en op eigen houtje rubati en dynamiek toevoegen, maar dat lijkt nog nergens op.
Christiaan

Bericht door Christiaan »

Adorote schreef:De Kerk is een zingende Kerk en zal dat altijd zo zijn, maar het luisteren hier op dit moment is toch maar weer die heerlijk STILTE.
Beste Adorote we moeten te stilte niet ontwijken of onvluchten.
Maar muziek tot eer van God mag er ook zijn in ons dagelijks leven!
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Daphne

Bericht door Daphne »

Blof

DVD Umoja :D
Rens

Bericht door Rens »

sssssssssssssssssssssssssssssssssst STILTE sssssssssssssssssssssssssssssttttttttttttttttttttttttttttttttt
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Saint Paul Cathedral Choir: The Lord Bless You and Keep You
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Hendrikus schreef:Hoe vinden we dit?

Heeft hiermee te maken:
Nee, het klink te dor (bij gebrek aan akoustiek) maar het is ook de pizzicato-achtig, te staccato. Beethoven moet je niet spelen alsof het barok is.
Ik dacht eerst dat het een theaterorgel was, haha.
Gesloten