De prediking van het Evangelie

gravo

Bericht door gravo »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Oorspronkelijk gepost door gravo
Naar mijn opvatting is sprake van stille censuur en nog niet van de eerste trap, omdat dat verplicht vanaf de kansel moet wordne afgekondigd, met daarbij het gebod c.q. de geboden die zijn overtreden, maar zonder de naam van betrokkene te noemen.

Wie zou niet wenen, inderdaad, ik hoopte dat hij van gedachten zou veranderen.
Je gooit met dit soort berichten de werking van de tucht wel heel erg te grabbel.
Wat een inconsequentie: van iemand vermelden dat de naam van diegene nog niet gemeld dient te worden.

Kortom: het ligt op straat!

Een verachtelijke manier om de christelijke tucht in het kamp van de menselijke nieuwgierigheid, leedvermaak en sensatie te trekken.

Ja, ja, we zouden zwijgen. Kom nou. Je verkneukelt je een beetje te veel naar mijn mening!

Stille censuur? Laat me niet lachen!
Gravo, ik reageer slechts op wat anderen posten en geef daarbij een toelichting op wat er kerkrechtelijk aan de hand is, gesteld dat waar is wat wordt gepost.

Misschein is het verstandig dat je je even beter vergewist van wat door wie wordt gepost, voordat je hier op zo'n onvolwassen manier loopt te schreeuwen.
Dag Adrianus,

Ik erken, dat ik in jou misschien de verkeerde persoon heb aangesproken. Excuus daarvoor. Echter het stoort me enorm dat ik aan de ene kant een enorme Prinzipienreiterei tegen kom en dat er aan de andere kant zo onverschillig met personen, maar ook met de tucht (kenmerk van de ware!! kerk) wordt omgegaan.

Er is niets erger dan kerkelijke achterklap, roddel, uitsluiting, omdat men zich altijd kan verschuilen achter vroomheid. Ook nu weer herken ik bij enkelen een vrome toon, waarmee ondertussen wel van een censuurzaak een publiek geheim wordt gemaakt. Ik hoop dat je met mij daar de gevaren van inziet.

Laten we er idd maar over ophouden.
Adorote

Bericht door Adorote »

Rhode, wederom-------------:u:u:u:u
Polemicus

Bericht door Polemicus »

Adrianus schreef:

"Voor beantwoording van de vragen van Zeeuw e.a. heb ik overigens even weinig tijd. Ik zit prévakantie behoorlijk klem."

En even later:

"Gravo, ik reageer slechts op wat anderen posten en geef daarbij een toelichting op wat er kerkrechtelijk aan de hand is, gesteld dat waar is wat wordt gepost."

============

Misschien is het beter dat je prévakantie even niet reageert op wat later gepost is en als je wel tijd hebt gewoon begint bij de vragen die je onbeantwoord liet omdat je behoorlijk klem zat. Is wat eerlijker, vind je niet? Dan bewaren we ook het evenwicht.
Ik schaam mij het Evangelie van Jezus Christus niet, want het is een kracht Gods tot zaligheid een ieder die gelooft.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

"Misschien is het beter dat je prévakantie even niet reageert op wat later gepost is en als je wel tijd hebt gewoon begint bij de vragen die je onbeantwoord liet omdat je behoorlijk klem zat. Is wat eerlijker, vind je niet? Dan bewaren we ook het evenwicht."

Helemaal mee eens.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Al over na kunnen denken vriend?
Oorspronkelijk gepost door Pim
Kom je eigenlijk wel eens onder de prediking van GGiN predikanten? Of lees je wel eens wat van ze? Het is me niet helemaal duidelijk waar jouw beeld van de GGiN op gebaseerd is....
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Zeeuw
"Misschien is het beter dat je prévakantie even niet reageert op wat later gepost is en als je wel tijd hebt gewoon begint bij de vragen die je onbeantwoord liet omdat je behoorlijk klem zat. Is wat eerlijker, vind je niet? Dan bewaren we ook het evenwicht."

Helemaal mee eens.
O, o wat zijn we eensgezind. Nou, voor de goede orde, een aantal onderwerpen leent zich goed voor beantwoording vanuit de losse pols, een aantal andere onderwerpen vergt wat meer denkkracht en met name ook tijd. Dat laatste geldt voor een aantal vragen die mij hier zijn gesteld. Vandaar dat, hoewel prévakantie, ik sommige 'gemakkelijke'reacties nog wel even kon geven, maar de meer ingewikkelde niet. Wie dat minder eerlijk wil noemen of wat dan ook: alvast een goede vakantie gewenst. Dat geldt ook voor alle anderen. :D

D.V. vrijwel de hele maand juli ben ik op vakantie. Daarom weet ik niet zeker of ik deze week nog aan OSW toekom.
Ook goede vakantie Adrianus.

Maar de vraag of je wel eens in de GGiN komt of wel eens iets van die mannen leest lijkt me niet zo moeilijk, toch? Of ga je gauw in je vakantie voor het eerst naar de GGiN?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Plaats reactie