homeopathie

vlinder

Bericht door vlinder »

Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Oorspronkelijk gepost door memento
Oorspronkelijk gepost door Corydoras
En zo zijn er nog duizenden onderzoeken, met steeds dezelfde uitkomst: Het werkt niet...
Klopt, maar ik plaatste dit omdat er nogal eens gezegd wordt, dat dat komt doordat de onderzoeken niet objectief zouden zijn. In dit geval was het protocol vooraf goedgekeurd door voor- en tegenstanders.
Bij een fatsoenlijk wetenschappelijk onderzoek gebeurt dit altijd, als dit mogelijk is. En er zijn honderden van onderzoeken te vinden die vooraf goedgekeurd zijn door beide partijen, waarvan de uitkomst is: Homeopatie werkt niet...

En nog steeds blijven er mensen in geloven :stu
Heb je het zelf al eens uitgeprobeerd?

ik wel!!!
Ik slaap zo gruwelijk slecht dat 2 uur per nacht geen uitzondering is en dat minstens 5 dagen per week. Ik kreeg van de huisarts niets dan: probeer het te accepteren, dan gaat het probleem over. Na 3 jaar tobben, is het nog steeds dramatisch. Als je niets van je huisarts krijgt, ga je zelf dingen proberen.
geen koffie, melk met anijs, en nog 100 grootmoeder tovermiddeltjes. Helaas geen resultaat. Van een vriendin oxasepam en diasepam geprobeert. Resultaat: om 03,00 uur nog wakker en niet geslapen. Verder op het werk overgebleven nitrazepam en temazepam geprobeert, dr. vogel, arkopharma, st. janskruid, passiebloem, diverse valeriaan en valdispert troep, van een lerares op school die zelf medicijnen maakt van planten ook geprobeert. Tot slot nog pilletje die op homeopathie lijken alleen ipv planten hebben ze hormonen erin gedaan. (nu houd ik niet van hormonen rotzooi, maar wel van eindelijk eens 1 naggie slapen) die hormonen troep word veel gebruik bij jetlag, ploegendienst en weet ik al niet meer.

Ik kan je verzekeren. Homeopathie werkt NIET!!! (bij mij;) )

helaas dat ik ook niet reageer op echte medicijnen en dat een arts niet eens moeite WIL doen om mij te laten slapen. maar het gaat wel over voor ik een jongetje wordt.

Groetjes een anti-H vlinder
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Heb je het zelf al eens uitgeprobeerd?
Ooit toen ik last had van migraine, hielp niets. Toen wist ik helaas het verhaal achter homeopatie niet, anders had ik echte medicijnen genomen.

Ik ben principieel tegen gebruik van iets waarvan veelvuldig en objectief is bewezen dat het niet werkt. Als we dan alsnog geloven dat het werkt, is en blijft dat superstitie of bijgeloof...
Tja daar noem je ook wat.....,migraine!!! Daar helpt volgens mij niets tegen, want ik heb het ook. Je kunt het alleen bestrijden als je het hebt.

Vlinder......probeer eens kruidenthee, dat helpt wel misschien.
Als ik te actief ben in mijn hoofd als ik moet slapen dan luister ik altijd muziek....en dan.......:sleep::sleep: (is niet homeopathisch!)

Tja en hooikoorts is ook moeilijk te bestrijden.........

[Aangepast op 6/9/05 door Lizzy]
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
WSO

Bericht door WSO »

Kruidenthee!!

Daar is ook een lijst van hier tot Tokio van te maken.

Misschien een nieuwe topic: wie helpt vlinder van d'r slaapproblemen af.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Als ik al deze kreten lees, moet ik toch een beetje glimlachen.
Homeopathie werkt bij mij niet! zegt iemand als hij één of twee middelen gebruikt heeft van de .. hoeveel?
Dr. Vogel heeft een onechte doctorstitel en moest hem snel weer inleveren. Volgens mij was hij dr. h.c., honoris causa (net als dr. Woelderink bijv.).
Het onderzoek naar Echinacea zou laten zien dat homeopathie niet werkt. Terwijl het hier om een onderzoek naar een kruid gaat en niet naar een homeopathisch geneesmiddel.
Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat homeopathie niet werkt. Ja, het werkt wel: placebo-effect.
Etc. etc.
Als homeopathie nou echt zulke onzin was, hoe komt het dan dat al 150 jaar mensen zich daar op een serieuze manier mee bezig houden en resultaten zien?
En hoe komt het dan dat geneesmiddel A wél en geneesmiddel B níet helpt bij een aandoening? Is het placebo-effect in dat geval speciaal gerelateerd aan geneesmiddel A en niet aan geneesmiddel B?
WSO

Bericht door WSO »

'De theorie der homoeopaten bestaat uit een heterogeen complex van onhoudbare, onjuiste en onwaarschijnlijke beweringen. Er gaapt een diepe kloof tusschen de theorie en de praktijk der homoeopaten. De praktijk der homoeopaten is een conglomeraat van zeer uiteenloopende handelingen, die niet onder een gemeenschappelijk reëel gezichtspunt gebracht kunnen worden en waarvan de practische doeltreffendheid als zeer onwaarschijnlijk moet worden aangemerkt. De homoeopathie, als geheel bezien, is een mislukte poging om de therapie te doen verloopen volgens een vast schema, gebaseerd op de oude similiagedachte (...). Het ware, bezien vanuit objectief standpunt, beter, als de homoeopathie zou verdwijnen van het geneeskundig toneel.'
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Oorspronkelijk gepost door WSO
'De theorie der homoeopaten bestaat uit een heterogeen complex van onhoudbare, onjuiste en onwaarschijnlijke beweringen. Er gaapt een diepe kloof tusschen de theorie en de praktijk der homoeopaten. De praktijk der homoeopaten is een conglomeraat van zeer uiteenloopende handelingen, die niet onder een gemeenschappelijk reëel gezichtspunt gebracht kunnen worden en waarvan de practische doeltreffendheid als zeer onwaarschijnlijk moet worden aangemerkt. De homoeopathie, als geheel bezien, is een mislukte poging om de therapie te doen verloopen volgens een vast schema, gebaseerd op de oude similiagedachte (...). Het ware, bezien vanuit objectief standpunt, beter, als de homoeopathie zou verdwijnen van het geneeskundig toneel.'
:)
WSO

Bericht door WSO »

Het beste homeopatisch middel is kraanwater.

Dat bevat inmiddels zoveel 'herinneringen' dat het overal tegen dienen kan.
De kwakzalvers van de middeleeuwen waren zo gek nog niet.....
memento

Bericht door memento »

Als homeopathie nou echt zulke onzin was, hoe komt het dan dat al 150 jaar mensen zich daar op een serieuze manier mee bezig houden en resultaten zien?
Argument van de artsen en de bedrijven die de 'medicijnen' maken: Het levert enorm veel geld op

Argument van de mensen die het gebruiken (1 of meerdere van de volgende):
1. Anti-pati tegen normale geneeskunst
2. Wanhoop (normale geneeskunst hielp niet)
3. Aandacht (homeopatische arts geeft, zolang je bereidt bent zn uurtarief te betalen, je veel aandacht, en luisterd uitgebreid naar je klachten)
4. Bijgelovigheid
WSO

Bericht door WSO »

De geneesmiddelen industrie levert ook wel geld op.

Het leuke voor de H-industrie is echter dat het niet werkt en er nooit een claim komt.
Er zijn mensen die hun leven lang al echinadinges slikken omdat dat de 'weerstand' verhoogt. Ze zijn even vaak of even weinig grieprig en verkouden als een ander, maar ze blijven het moedig slikken en betalen.

[Aangepast op 6/9/2005 door WSO]
Gian

Bericht door Gian »

Het beste homeopatisch middel is kraanwater.

Dat bevat inmiddels zoveel 'herinneringen' dat het overal tegen dienen kan.
:,

Toch wil je denk niet weten waar dat water allemaal geweest is....
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Argument van de artsen en de bedrijven die de 'medicijnen' maken: Het levert enorm veel geld op

Argument van de mensen die het gebruiken (1 of meerdere van de volgende):
1. Anti-pati tegen normale geneeskunst
2. Wanhoop (normale geneeskunst hielp niet)
3. Aandacht (homeopatische arts geeft, zolang je bereidt bent zn uurtarief te betalen, je veel aandacht, en luisterd uitgebreid naar je klachten)
4. Bijgelovigheid
Zijn deze vier factoren wetenschappelijk bewezen? Of komen die uit de hoge hoed van een paar creatieve 'wetenschappers'?

[Aangepast op 6/9/05 door Afgewezen]
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

De geneesmiddelen industrie levert ook wel geld op.

Het leuke voor de H-industrie is echter dat het niet werkt en er nooit een claim komt.
Er zijn mensen die hun leven lang al echinadinges slikken omdat dat de 'weerstand' verhoogt. Ze zijn even vaak of even weinig grieprig en verkouden als een ander, maar ze blijven het moedig slikken en betalen.

[Aangepast op 6/9/2005 door WSO]
Niet gehinderd door enige kennis...
Echinadinges is helemaal geen homeopathie. Je weet dus niet eens waar je over praat.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Afgewezen,

Er is een instantie die 1 miljoen pond heeft uitgeloofd voor degene die laat zien dat homeopathie werkt, met uitzondering van zijn vermeende placebo-effect. Tot nu toe is niemand in staat geweest om het aan te tonen. Een italiaanse arts claimde resultaat maar bij nader onderzoek was zijn hele onderzoeksresultaat uit de duim gezogen.

Deze informatie heb ik van een documentaire van National Geographic Channel. Allemaal onzin?
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Oorspronkelijk gepost door Kaw
Afgewezen,

Er is een instantie die 1 miljoen pond heeft uitgeloofd voor degene die laat zien dat homeopathie werkt, met uitzondering van zijn vermeende placebo-effect. Tot nu toe is niemand in staat geweest om het aan te tonen. Een italiaanse arts claimde resultaat maar bij nader onderzoek was zijn hele onderzoeksresultaat uit de duim gezogen.

Deze informatie heb ik van een documentaire van National Geographic Channel. Allemaal onzin?
Dit boeit me totaal niet, Kaw.
limosa

Bericht door limosa »

Dat homeopathie wetenschappelijk gezien onzin is lijkt me wel duidelijk inmiddels. Ik zou even nog een andere vraag willen stellen. Hoe kijken we aan tegen de de achtergrond van de homeopathie, de filosofie die erachter zit. De rol van de heer Hanhemann, die het principe van de similiaregel bedacht en daarbij voortborduurde op de antroposofische theorien van Rudolf Steiner. Volstrekt onbijbels en onchristelijk. Ik zou zeggen, zélfs al zou homeopathie geweldig goed werken, dan nog zou je je er als christen toch verre van moeten houden?
Plaats reactie