Bush of Kerry?

refo

Bericht door refo »

October 1, 2004--In Wisconsin, the latest Rasmussen Reports survey shows President Bush with 49% of the vote and Senator Kerry with 46%

Inderdaad hebben beide kandidaten nog een kans. Kerry hoeft maar 1,5% van de voters tot inkeer te brengen. En 10 kiesmannen.
Overige staten die in de polls nog onbeslist zijn:
Michigan 46-46 (17)
Ohio 48-47 (vorige poll 48-45) (20)
Pennsylvania 47-47 (27)
Minnesota 46-46 (10)
+nog een aantal 'kleinere' staten.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Mirja
Voor mij het geft nix meer, God hebt de man aal uitgekozen, ik doet mijn vote voor
Bush
en alles over geven...niet ingetrekken in
aal daat praat.

Lily is back:,:,
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Oorspronkelijk gepost door refo
October 1, 2004--In Wisconsin, the latest Rasmussen Reports survey shows President Bush with 49% of the vote and Senator Kerry with 46%

Inderdaad hebben beide kandidaten nog een kans. Kerry hoeft maar 1,5% van de voters tot inkeer te brengen. En 10 kiesmannen.
Michigan 46-46 (17)
Pennsylvania 47-47 (27)
Minnesota 46-46 (10)

Jij hebt je huiswerk gedaan zeg!!!
Maar leuk hoor!!!Nou de county waar ik woom is voor Bush, maar ja hier wonen meer koeien dan mensen....
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Margriet
Oorspronkelijk gepost door refo

Michigan 46-46 (17)
Pennsylvania 47-47 (27)
Minnesota 46-46 (10)

Jij hebt je huiswerk gedaan zeg!!!
Maar leuk hoor!!!Nou de county waar ik woom is voor Bush, maar ja hier wonen meer koeien dan mensen....

En die koeien kunnen maar hebben maar 1 stem: boeeeeeehsj
Harry

Bericht door Harry »

Heeft het debat van afgelopen nacht nog een winnaar opgeleverd? Ik heb live zitten kijken - kon niet zo goed slapen - en vond Kerry wel wat overtuigender. Zelfs als het ging om persoonlijk geloof. Bush stond het ganse debat een beetje te grinniken. Het was wel een gemoedelijk debat.

[Aangepast op 14/10/04 door Harry]
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Kerry schijnt de winnaar te zijn volgens deskundigen.

Kerry is niet tegen abortus.

Bush stopt geen dollarcent subsidie in abortuspraktijken en is overtuigd tegenstander van abortus.

Lijkt me duidelijk wie ik zou stemmen als dat mocht................

Een 'breekje' van Breekijzertje
refo

Bericht door refo »

Op BNR nieuwsradio worden fragmenten uitgezonden vandaag.
Erg technisch allemaal: medicate en medicare. Marktwerking en overheidsbemoeienis. 40 miljoen amerikanen schijnen onverzkerd te zijn.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Harry

Bericht door Harry »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Kerry schijnt de winnaar te zijn volgens deskundigen.

Kerry is niet tegen abortus.

Bush stopt geen dollarcent subsidie in abortuspraktijken en is overtuigd tegenstander van abortus.

Lijkt me duidelijk wie ik zou stemmen als dat mocht................

Kerry laat het belang van de vrouw prevaleren en sluit daarom een abortus niet uit. Het beeld is onjuist dat Kerry een hartelijk voorstander van welke vorm van abortus op ieder moment van de zwangerschap is. Dit standpunt is weliswaar liberaler dan de opvattingen van Bush. Breekijzer, is abortus het enige criterium voor een kandidaat? Dat is wel wat magertjes. Als een politicus nu maar tegen abortus is, de rest maakt niet uit...

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Moet je dit lezen. Pfff ik loop niet blind achter Bush aan, maar ik heb wel eens evenwichtiger analyses gelezen....

http://www.nu.nl/news.jsp?n=426142&c=22
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Harry Breekijzer, is abortus het enige criterium voor een kandidaat? Dat is wel wat magertjes. Als een politicus nu maar tegen abortus is, de rest maakt niet uit...
Niet het enige criterium, wel heel zwaar meetellend! Respect voor het gegeven leven hè.

Harry

Bericht door Harry »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Moet je dit lezen. Pfff ik loop niet blind achter Bush aan, maar ik heb wel eens evenwichtiger analyses gelezen....

http://www.nu.nl/news.jsp?n=426142&c=22
Het is wel kort door de bocht ja. Hoewel vanuit communicatieoogpunt Kerry in de debatten die ik heb gezien (1 & 3) wel sterker was. Bush maakte vannacht echt een wat vreemde indruk. Lachen om eigen grapjes en oneliners kan echt niet. Wat ook opviel was dit: als Kerry klaar was met zijn betoog van 2 minuten, dan was dat duidelijk. Aan zijn stemvolume, mimiek en uitsmijtertjes. Bush moest knikken naar de vragensteller om daarmee aan te geven: Ik ben klaar, hoor. Dat vond ik een beetje knullig overkomen. Bush was ook wat ontwijkend, maar volgens mij is hij meer ingevoerd in buitenlandse politiek en daar ging het vannacht nauwelijks over. Inhoudelijk was hij in het eerste debat veel sterker dan nu. Tenslotte gaf Bush ruimhartig toe dat zijn vrouw Laura veel beter Engels sprak dan hij. Zijn timing bij de opmerking was slecht, want hij bedoelde het als grapje, maar het viel niet echt. Toen Kerry grapte dat zijn vrouw er warmpjes bijzit, schoot zowel de zaal als Bush en de vragensteller in de lach. Kwestie van timing.

Eerder heb ik op dit forum mij kritisch uitgelaten over het christenzijn van Bush. Daar kom ik toch wel iets van terug. Hij hakkelde wat, maar kwam toch met een open en moedig getuigenis. Kerry kreeg deze vraag niet en dat was jammer. Op een ander moment in de context van de abortusproblematiek vond ik de opmerkingen van Kerry over de rol van religie wel weer sterker. Maar Bush was zeker niet onsympathiek.

Tot slot nog een compliment aan beide heren: geen modder en geen rotte vis!

Plaats reactie