Door fast fashion uit te sluiten, sluit je ook veel ordinaire kleding uit. In dat opzicht oefen je meer controle uit op de kledingstijl van jouw kinderen dan je denkt
Mode en kleding
Re: Mode en kleding
-
OnlineMaanenschijn
Wij zijn wel behoorlijk streng op allerlei prints en plaatjes op kleding.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Mogen plaatsjes en prints sowieso niet of ligt het aan de inhoud?Maanenschijn schreef: ↑Vandaag, 14:03 Wij zijn wel behoorlijk streng op allerlei prints en plaatjes op kleding.
-
OnlineMaanenschijn
Met name de inhoud/verbeelding.merel schreef:Mogen plaatsjes en prints sowieso niet of ligt het aan de inhoud?Maanenschijn schreef: ↑Vandaag, 14:03 Wij zijn wel behoorlijk streng op allerlei prints en plaatjes op kleding.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Toiletten onder een preekstoel vergelijken met een onderschrift bij mode is wel een beetje bijzonder. Bij ons thuis is het andersom: Ik heb een mooie bijbeltekst op de wc staan, deze varieert, iedere maand een ander kaartje. Volgens mij is daar niks op tegen. Zo ook met een onderschrift wat niet tegenstrijdig is met wat er door Bertiel gepost wordt. Juist een mooie aanvulling. Ook als het gaat over iets wat jij geneuzel noemt.Wim Anker schreef: ↑Vandaag, 11:32Nee @Bertiel. Dit heeft alles te maken met eerbied. Praten over mode, zolen etc. prima. Ga je gang. Maar dan niet met zo'n onderschrift. Met toiletten is ook niets mis maar niemand stelt voor -hoop ik- om ze onder de preekstoel te installeren want het is toch loze ruimte en wel zo makkelijk bereikbaar vanuit de kerkzaal. Dat doe je gewoon niet. Punt.
Het is echt wel zo dat jouw bijdragen op dit forum in de ogen van meerdere mensen bovenmatig cynisch zijn. Voor mij als tamelijk pietluttig én optimistisch (volgens jou tevens naïef en vrijzinnig) mens soms ook moeilijk te verenigen met een oprechte christelijke levenshouding. Dat is nu eenmaal hoe het is. En het zou best goed zijn als je daar iets meer kenbaar rekening mee houdt. Je zit hier immers om wat wijzer te worden, althans, daar ga ik naar het oordeel der liefde zonder meer vanuit.Wim Anker schreef: ↑Vandaag, 11:46Tja, echt inhoudelijk is de reactie "hij spreekt alleen maar negatief, daarom hekel ik hem en hoor 'm liever niet" niet echt. Als je enkel bejubelt wilt worden moet je bij www.fansvanbertiel.nl zijn denk ik.
Eens. Dat kan zeker aan de orde zijn.Vrouwke schreef: ↑Vandaag, 12:08 Ik erger me er niet aan maar vind ieder onderschrift eigenlijk een soort irritante onderbreking van de gesprekken.
Zelf had ik heel lang het laatste vers van Psalm 100 als onderschrift. Maar op een gegeven moment dacht ik: hoe gepast is het eigenlijk om dat iedere keer overal tussendoor te delen? Valt dat nog onder een goed gebruik van Gods heilige naam? Toen heb ik mijn onderschrift verwijderd.
Dan doe je het dus toch. Dat is heel normaal. Vrijwel alle ouders willen hun kinderen iets meegeven van wat zij belangrijk vinden. Soms is dat autonomie in kleding. Maar ook dan geef je wél wat mee.