Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

PVV
21
50%
VVD
13
31%
GL-PvdA
4
10%
NSC
1
2%
Een andere partij
0
Geen stemmen
Weet ik niet
3
7%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Zeeuw
Berichten: 11810
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Zeeuw »

ZWP schreef: 23 nov 2023, 08:41
Zeeuw schreef: 23 nov 2023, 08:34
Profesto schreef: 23 nov 2023, 08:33 Om nog even verder te gaan over waarom het erg is dat de PVV heeft gewonnen:
Dit artikel gaat over de banden tussen de PVV en de Russen

Straks zitten er ook nog een stel landverraders aan het stuur in ons land.
Je kunt altijd emigreren.
Een beetje vreemde reactie mi.

De PVV is wat salonfähig geworden de laatste tijd en Wilders is Milders geworden. Maar als je het partijprogramma leest en je realiseert dat het geen echte democratische partij is (geen leden, één grote leider) die een hele bevolkingsgroep uitsluit op religie dan mogen we ons wel achter de oren krabben.
Het heeft niet zoveel met christelijke politiek te maken.
Landverraders vond je wel een goede reactie?
Wilders sluit geen mensen uit op basis van hun religie, maar op basis van hun uitleven van die religie en de houding die ze hierbij aannemen richting anderen. Ik denk dat de houding van veel personen met deze religie richting Israël dit probleem wel helder duidt.
Profesto
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Profesto »

Profesto schreef: 23 nov 2023, 08:06 Om nog maar eens een godwinnetje te doen: door sommigen werden de nazi's ook als hand van God gezien.

Ik vind de uitslag echt verschrikkelijk. Een xenofobe en racistische partij die verdeeldheid zaait is de grootste partij geworden. Dat zoveel mensen voor haat stemmen vind ik echt heel erg.
Precies, laten we dhr Baudet nog een paar keer slaan, misschien leert hij er dan van :bobo . Het is dat Wilders zo veel beveiliging heeft anders was hij ook wel een paar keer al te grazen genomen geweest.
Even serieus, je mag echt wat meer introspectief gaan kijken als jij begint te smijten met termen als xenofobe, racisme, verdeeldheid en haat. Ik vond dhr Wilders gisteren normaler en genuanceerder doen dan jou. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.
Dat Wilders gisteren en deels in de campagne een andere toon aansloeg, betekent niet dat zijn standpunten zijn veranderd. Het is nog steeds de man die wil dat ongeveer 1 miljoen Nederlanders uit Nederland vertrekken.

Dat je over geweld begint, vind ik echt laag.

Als je het als christen eens bent met een partij met dergelijke standpunten, moet je zelf eens introspectie gaan toepassen om te ontdekken waar het is misgegaan.

Verder is deze uitslag natuurlijk ook een ramp voor de hele energietransitie en de maatregelen om Nederland minder te laten uitstoten. Terwijl we daar als land zoveel baat bij hebben. We hebben de afgelopen weken in Noord Frankrijk en België gezien wat er bij een regenrijk najaar kan gebeuren. Wij kunnen meer regen aan, maar bij een stijgende zeespiegel wordt dat ook steeds minder.
ZWP
Berichten: 1691
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door ZWP »

Zeeuw schreef: 23 nov 2023, 08:53 Landverraders vond je wel een goede reactie?
Wilders sluit geen mensen uit op basis van hun religie, maar op basis van hun uitleven van die religie en de houding die ze hierbij aannemen richting anderen. Ik denk dat de houding van veel personen met deze religie richting Israël dit probleem wel helder duidt.
Nee, landverraders zou ik niet in de mond nemen. Maar iets meer kritiek vanuit christelijke hoek zou me goeddoen.

Ik denk dat ondertussen iedereen wel een moslim-collega heeft. Dat zijn over het algemeen gewoon goede collega's, harde werkers. Zelfs met een moraal die qua conservatisme soms wel aansluiting met christelijke waarden heeft.
Er is een kleine (fanatieke) groep die het verpest, ja zeker. Maar dan hebben we niets aan de Wilderiaanse generalisaties toch? Dan moeten we zoeken naar oplossing waarbij het sociaal-economische aspect zwaarder weegt dan de religieuze achtergrond.
Profesto
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Profesto »

Zeeuw schreef: 23 nov 2023, 08:53
ZWP schreef: 23 nov 2023, 08:41
Zeeuw schreef: 23 nov 2023, 08:34
Profesto schreef: 23 nov 2023, 08:33 Om nog even verder te gaan over waarom het erg is dat de PVV heeft gewonnen:
Dit artikel gaat over de banden tussen de PVV en de Russen

Straks zitten er ook nog een stel landverraders aan het stuur in ons land.
Je kunt altijd emigreren.
Een beetje vreemde reactie mi.

De PVV is wat salonfähig geworden de laatste tijd en Wilders is Milders geworden. Maar als je het partijprogramma leest en je realiseert dat het geen echte democratische partij is (geen leden, één grote leider) die een hele bevolkingsgroep uitsluit op religie dan mogen we ons wel achter de oren krabben.
Het heeft niet zoveel met christelijke politiek te maken.
Landverraders vond je wel een goede reactie?
Wilders sluit geen mensen uit op basis van hun religie, maar op basis van hun uitleven van die religie en de houding die ze hierbij aannemen richting anderen. Ik denk dat de houding van veel personen met deze religie richting Israël dit probleem wel helder duidt.
Dikke onzin, Wilders' hoofdpunt is al vanaf het begin het uitsluiten van mensen. Hij wil ze uit het land hebben.
Verder wat ZWP zegt.
MGG
Berichten: 3736
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door MGG »

Profesto schreef: 23 nov 2023, 08:58
Profesto schreef: 23 nov 2023, 08:06 Om nog maar eens een godwinnetje te doen: door sommigen werden de nazi's ook als hand van God gezien.

Ik vind de uitslag echt verschrikkelijk. Een xenofobe en racistische partij die verdeeldheid zaait is de grootste partij geworden. Dat zoveel mensen voor haat stemmen vind ik echt heel erg.
Precies, laten we dhr Baudet nog een paar keer slaan, misschien leert hij er dan van :bobo . Het is dat Wilders zo veel beveiliging heeft anders was hij ook wel een paar keer al te grazen genomen geweest.
Even serieus, je mag echt wat meer introspectief gaan kijken als jij begint te smijten met termen als xenofobe, racisme, verdeeldheid en haat. Ik vond dhr Wilders gisteren normaler en genuanceerder doen dan jou. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.
Dat Wilders gisteren en deels in de campagne een andere toon aansloeg, betekent niet dat zijn standpunten zijn veranderd. Het is nog steeds de man die wil dat ongeveer 1 miljoen Nederlanders uit Nederland vertrekken.

Dat je over geweld begint, vind ik echt laag.

Als je het als christen eens bent met een partij met dergelijke standpunten, moet je zelf eens introspectie gaan toepassen om te ontdekken waar het is misgegaan.

Verder is deze uitslag natuurlijk ook een ramp voor de hele energietransitie en de maatregelen om Nederland minder te laten uitstoten. Terwijl we daar als land zoveel baat bij hebben. We hebben de afgelopen weken in Noord Frankrijk en België gezien wat er bij een regenrijk najaar kan gebeuren. Wij kunnen meer regen aan, maar bij een stijgende zeespiegel wordt dat ook steeds minder.
Heeft hij dat gezegd?
Profesto
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Profesto »

''Iedereen past zich aan onze dominante cultuur aan. Wie dat niet doet, is hier over twintig jaar niet meer. Die wordt het land uitgezet.''

Dat heeft hij gezegd.
Dus is nu de vraag hoe hij dit uitlegt.
Ik zal vast iets overdreven hebben, maar de uitspraak staat.
Profesto
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Profesto »

Als je dit toelaat, moet je eens nadenken over hoe die dominante cultuur zich ontwikkelt. En hoe dit zich verder kan ontwikkelen.
En of zich dat dan niet op een gegeven moment tegen je gaat keren.
Zeeuw
Berichten: 11810
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Zeeuw »

Profesto schreef: 23 nov 2023, 09:01
Zeeuw schreef: 23 nov 2023, 08:53
ZWP schreef: 23 nov 2023, 08:41
Zeeuw schreef: 23 nov 2023, 08:34 Je kunt altijd emigreren.
Een beetje vreemde reactie mi.

De PVV is wat salonfähig geworden de laatste tijd en Wilders is Milders geworden. Maar als je het partijprogramma leest en je realiseert dat het geen echte democratische partij is (geen leden, één grote leider) die een hele bevolkingsgroep uitsluit op religie dan mogen we ons wel achter de oren krabben.
Het heeft niet zoveel met christelijke politiek te maken.
Landverraders vond je wel een goede reactie?
Wilders sluit geen mensen uit op basis van hun religie, maar op basis van hun uitleven van die religie en de houding die ze hierbij aannemen richting anderen. Ik denk dat de houding van veel personen met deze religie richting Israël dit probleem wel helder duidt.
Dikke onzin, Wilders' hoofdpunt is al vanaf het begin het uitsluiten van mensen. Hij wil ze uit het land hebben.
Verder wat ZWP zegt.
Ik denk dat er weinig mensen zijn die Wilders als landverrader zien. Als jij dat wel vindt, je hebt recht op je eigen mening. Hoe overtrokken je deze ook vertolkt.
Bruna
Berichten: 1754
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Bruna »

Feitelijk is de analyse van de verkiezingen gewoon één groot protest tegen het beleid van de afgelopen jaren.
De kiezer vliegt bij de Provinciale Staten naar de BBB, nu weer naar de PVV.
Men wil gewoon normaal en geen extreem beleid.

Kijk maar: PVV stijgt 20, NSC 20, BBB 6. Bij elkaar bijna 50 zetels dus 1/3 van het aantal kiezers.
MGG
Berichten: 3736
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door MGG »

Profesto schreef: 23 nov 2023, 09:07 Als je dit toelaat, moet je eens nadenken over hoe die dominante cultuur zich ontwikkelt. En hoe dit zich verder kan ontwikkelen.
En of zich dat dan niet op een gegeven moment tegen je gaat keren.
Het is maar een uitspraak, waarvan ik de context niet ken. We kennen Wilders en het zal zo'n vaart niet lopen. Het migratiebeleid zal wat strenger worden, maar wie is daar tegen?
Op medisch-ethische zaken en vrijheid van (christelijk) onderwijs en heb je meer aan de PVV dan aan D66 of GL/PvdA. Liever had ik NSC als grote winnaar gezien, maar met deze uitslag ben ik ook blij.
Profesto
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Profesto »

Ik vind dat hier diverse koppen in het zand gestoken worden en de PVV en BBB zou ik niet gelijk stellen aan 'normaal beleid'.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4197
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Maanenschijn »

ZWP schreef:
Zeeuw schreef: 23 nov 2023, 08:34
Profesto schreef: 23 nov 2023, 08:33 Om nog even verder te gaan over waarom het erg is dat de PVV heeft gewonnen:
Dit artikel gaat over de banden tussen de PVV en de Russen

Straks zitten er ook nog een stel landverraders aan het stuur in ons land.
Je kunt altijd emigreren.
Een beetje vreemde reactie mi.

De PVV is wat salonfähig geworden de laatste tijd en Wilders is Milders geworden. Maar als je het partijprogramma leest en je realiseert dat het geen echte democratische partij is (geen leden, één grote leider) die een hele bevolkingsgroep uitsluit op religie dan mogen we ons wel achter de oren krabben.
Het heeft niet zoveel met christelijke politiek te maken.
Ik heb het hele partijprogramma gelezen. De islam wordt 11 keer genoemd (het woord moslim komt 0 keer voor). Waarbij de islamisering en de ideologie van die godsdienst wordt verworpen. Waar in het programma wordt een hele bevolkingsgroep uitgesloten? Misschien wil je mij het paginanummer noemen?

Ik ben een SGP’er en heb dat ook gestemd, heb ook helemaal niet de behoefte om de PVV te verdedigen. Maar de framing die in de laatste weken in de media en in de debatten (en ook hier) plaats vind, doen geen recht aan de feiten. Daarnaast ben ik blij dat er een partij groot is geworden die, net als andere partijen als NSC en BBB (christelijke) waarden en normen verdedigen, dan wel de teloorgang daarvan remmen.

Net overigens als CU dat heeft geprobeerd in de afgelopen kabinetten. Alleen daarom al heeft het mijn sympathie.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Zeeuw
Berichten: 11810
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Zeeuw »

ZWP schreef: 23 nov 2023, 08:59
Zeeuw schreef: 23 nov 2023, 08:53 Landverraders vond je wel een goede reactie?
Wilders sluit geen mensen uit op basis van hun religie, maar op basis van hun uitleven van die religie en de houding die ze hierbij aannemen richting anderen. Ik denk dat de houding van veel personen met deze religie richting Israël dit probleem wel helder duidt.
Nee, landverraders zou ik niet in de mond nemen. Maar iets meer kritiek vanuit christelijke hoek zou me goeddoen.

Ik denk dat ondertussen iedereen wel een moslim-collega heeft. Dat zijn over het algemeen gewoon goede collega's, harde werkers. Zelfs met een moraal die qua conservatisme soms wel aansluiting met christelijke waarden heeft.
Er is een kleine (fanatieke) groep die het verpest, ja zeker. Maar dan hebben we niets aan de Wilderiaanse generalisaties toch? Dan moeten we zoeken naar oplossing waarbij het sociaal-economische aspect zwaarder weegt dan de religieuze achtergrond.
Dat dacht ik ook altijd. Maar de huidige situatie met Israël laat volgens mij wel zien dat de haat richting Joden wel een bijzonder gedeelde basis heeft binnen de religie. Ik vind dat best zorgwekkend.
Ik denk dat er best een realistische koers kan ontstaan als NSC, BBB, VVD en PVV een kabinet vormen, waarin, zoals altijd, een werkbaar compromis ontstaat.
Is dat Christelijk? Nee, ik denk het niet, helaas. Is er een beter alternatief? Nee, ik denk het niet op het moment.
MGG
Berichten: 3736
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door MGG »

Profesto schreef: 23 nov 2023, 09:24 Ik vind dat hier diverse koppen in het zand gestoken worden en de PVV en BBB zou ik niet gelijk stellen aan 'normaal beleid'.
Ik vind dat Nederland ongekend veel slechte verliezers heeft. Misschien moet links Nederland naar zichzelf kijken en nadenken hoe het komt dat rechts weer wint.
MGG
Berichten: 3736
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door MGG »

Zeeuw schreef: 23 nov 2023, 09:26
ZWP schreef: 23 nov 2023, 08:59
Zeeuw schreef: 23 nov 2023, 08:53 Landverraders vond je wel een goede reactie?
Wilders sluit geen mensen uit op basis van hun religie, maar op basis van hun uitleven van die religie en de houding die ze hierbij aannemen richting anderen. Ik denk dat de houding van veel personen met deze religie richting Israël dit probleem wel helder duidt.
Nee, landverraders zou ik niet in de mond nemen. Maar iets meer kritiek vanuit christelijke hoek zou me goeddoen.

Ik denk dat ondertussen iedereen wel een moslim-collega heeft. Dat zijn over het algemeen gewoon goede collega's, harde werkers. Zelfs met een moraal die qua conservatisme soms wel aansluiting met christelijke waarden heeft.
Er is een kleine (fanatieke) groep die het verpest, ja zeker. Maar dan hebben we niets aan de Wilderiaanse generalisaties toch? Dan moeten we zoeken naar oplossing waarbij het sociaal-economische aspect zwaarder weegt dan de religieuze achtergrond.
Dat dacht ik ook altijd. Maar de huidige situatie met Israël laat volgens mij wel zien dat de haat richting Joden wel een bijzonder gedeelde basis heeft binnen de religie. Ik vind dat best zorgwekkend.
Ik denk dat er best een realistische koers kan ontstaan als NSC, BBB, VVD en PVV een kabinet vormen, waarin, zoals altijd, een werkbaar compromis ontstaat.
Is dat Christelijk? Nee, ik denk het niet, helaas. Is er een beter alternatief? Nee, ik denk het niet op het moment.
Mooi verwoord. Als deze 4 partijen een regering gaan volgen, dan heb ik wel vertrouwen in het regeerakkoord.
Plaats reactie