wegwijs

Jongere

Re: wegwijs

Bericht door Jongere »

jvdg schreef:
Jongere schreef:Ik heb ooit gecollecteerd op de Wegwijsbeurs voor een goed doel. Er is nog nooit zoveel tegen me gelogen (ik heb geen portemonnee bij me zeggen mensen met volle tassen) en ik heb nog nooit zo weinig geld opgehaald als toen.
Enne....wat was dat goede doel dan wel?
Dat waren kinderen die waarschijnlijk nooit in hun leven een beurs van binnen zullen zien. Voor zo lang dat leven nog zal duren.
Rens

Bericht door Rens »

Jongere schreef:Ik heb ooit gecollecteerd op de Wegwijsbeurs voor een goed doel. Er is nog nooit zoveel tegen me gelogen (ik heb geen portemonnee bij me zeggen mensen met volle tassen) en ik heb nog nooit zo weinig geld opgehaald als toen.
ik heb altijd geleerd van mijn ouders dat je niet mag liegen.........in de Tien Geboden staat het ook.."spreek geen valse getuigenis tegen uw naaste..........." (daar valt liegen ook onder)
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
wim

Bericht door wim »

Ach zielig. Jammer dat ik nu nu geen portemonnee bij me heb. Ik had het mogelijk nog ietwat kunnen compenseren.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

wim schreef:
Ach zielig. Jammer dat ik nu nu geen portemonnee bij me heb. Ik had het mogelijk nog ietwat kunnen compenseren.
Jongere kan het rekeningnummer van die stichting hier even plaatsen.
Dan zal je eens zien wat er hier opgehaald wordt.
Jongere

Bericht door Jongere »

@ refo:
Materialisme = het uitsluitend streven naar bezit. (Van Dale)

De Wegwijsbeurs is er voor het genot van de reformatorische zuil. Slimme reformatorische ondernemers weten heel goed wat ze op de reformatorische markt moeten brengen om hun geld zo goed mogelijk te verdienen. En ik zou er geen problemen mee hebben als alles in orde zou zijn met die reformatorische zuil. Maar het is verre van dat, ik ben bang dat die zuil (op zijn minst) heel erg ziek is. Onder andere aan materialisme, ja. Omdat er door heel weinig mensen wordt gestreefd naar iets anders dan slechts bezit.

Er is niks mis met rijk zijn (voor iedereen die over Salomo begint) en er hoeft niet per definitie iets mis te zijn met een beurs. Maar zolang er heel veel mis is met de reformatorische zuil, en ik in de Wegwijsbeurs precies weerspiegeld zie wàt dat is, zal ik daar niet van kunnen genieten.
wim

Bericht door wim »

Tiberius schreef:
wim schreef:
Jongere kan het rekeningnummer van die stichting hier even plaatsen.
Dan zal je eens zien wat er hier opgehaald wordt.
Ik geef €20. Doe jij ook mee?
Rens

Bericht door Rens »

Is het aan "de zuil" gewoon om voor min of meer eendere zaken, 1/3 (of meer) méér te rekenen dan de zgn. seculiere zaken, puur en alleen omdat het zaken zijn in "de zuil"?????
Moderatorbericht:
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

wim schreef:Ik geef €20. Doe jij ook mee?
Daarover beslis ik pas als ik het doel weet.
wim

Bericht door wim »

Tiberius schreef:
wim schreef:Ik geef €20. Doe jij ook mee?
Daarover beslis ik pas als ik het doel weet.
"... kinderen die waarschijnlijk nooit in hun leven een beurs van binnen zullen zien. Voor zo lang dat leven nog zal duren."
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Rens schreef:Is het aan "de zuil" gewoon om voor min of meer eendere zaken, 1/3 (of meer) méér te rekenen dan de zgn. seculiere zaken, puur en alleen omdat het zaken zijn in "de zuil"?????
Dat praatje klopt ook niet.
Zeker niet met al die beursaanbiedingen, dan rekenen ze ongeveer 1/3 minder.
Jongere

Bericht door Jongere »

Bespaar jullie wat mij betreft de moeite, ik haalde op voor een eenmalig project (verbonden aan de Hogeschool Ede). Maar als er gedoneerd gaat worden is dat natuurlijk prima, er zullen vast goede stichtingen te vinden zijn. :)
Rens

Bericht door Rens »

Tiberius schreef:
Rens schreef:Is het aan "de zuil" gewoon om voor min of meer eendere zaken, 1/3 (of meer) méér te rekenen dan de zgn. seculiere zaken, puur en alleen omdat het zaken zijn in "de zuil"?????
Dat praatje klopt ook niet.
Zeker niet met al die beursaanbiedingen, dan rekenen ze ongeveer 1/3 minder.
ik kijk niet naar "beursnoteringen" maar naar de 'normale`prijzen......
Moderatorbericht:
wim

Bericht door wim »

Jongere schreef:Bespaar jullie wat mij betreft de moeite, ik haalde op voor een eenmalig project (verbonden aan de Hogeschool Ede). Maar als er gedoneerd gaat worden is dat natuurlijk prima, er zullen vast goede stichtingen te vinden zijn. :)
... kom ik daar even goed van af.... ;)
Jongere

Bericht door Jongere »

:fouet Geven, jij, geven!
henriët

Bericht door henriët »

doe vooral geen plu op hier,
t stormt
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Plaats reactie