Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

De kerken moeten ook maatregelen nemen

Eens
47
55%
Oneens
35
41%
Geen mening
4
5%

Totaal aantal stemmen: 86

FlyingEagle

Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

Bericht door FlyingEagle »

pierre27 schreef:
FlyingEagle schreef:Zoals gewoonlijk is de GG weer later met het uitbrengen van een advies. Snap niet waarom dat zoveel langer moet duren.
Kom op, een beetje optimistisch graag. Ik weet niet of er naast het eerdere advies een nieuw advies nodig is. Wat mij betreft hooguit een advies om goed en veilig zoveel als het kan mensen naar de kerk te laten gaan. Alles binnen de richtlijnen van RIVM. Maar vooral geen dwang weke kant dan ook op. Laat elk lid een weloverwogen keus maken.
Nou, ik ben best optimistisch van aard maar vind de GG altijd wat traag reageren op ontwikkelingen. Dus ik vind daar wat van. Maar goed, ik probeer geduldig af te wachten..
Ik zou het advies om zoveel mogelijk mensen naar de kerk te laten gaan een slecht advies vinden gezien de nationale lockdown. Dus een advies van rond de 30 zou ik beter passend vinden.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Bij ons zaten er zo'n 100 tot 120 personen in de kerk. Ik hoop dat dat zo blijft. Dan kan ik nog twee keer naar de kerk. Dat zou mooi zijn.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Jantje schreef:Bij ons zaten er zo'n 100 tot 120 personen in de kerk. Ik hoop dat dat zo blijft. Dan kan ik nog twee keer naar de kerk. Dat zou mooi zijn.
Dat is nog best veel ja. Laatste keer dat we zijn geweest was 22 november, daarvoor 4 oktober. Als het nu nog minder wordt dan zullen we dit jaar niet meer kunnen gaan helaas.
Adje

Bericht door Adje »

Adje schreef:
Herman schreef:
refo schreef:In Kampen is voor zaterdag een gebedsbijeenkomst verboden door de burgemeester. Mogelijk gaan de organisatoren naar de rechter.
Een CU-burgemeester zelfs. De presentator op radio1 vond het niet gelukkig niet nodig om daar kritische vragen over te stellen.
M.i. in dit geval - gezien het pakket maatregelen dat afgelopen maandag gepresenteerd is - een verstandig besluit van de (CU)-burgemeester!

Wij hebben ook gebedsbijeenkomsten maar dan online.
Gebedspunten kan je via de mail indienen of gebedspunten op een briefje deponeren in een doos in de kerk. Fysiek zijn er twee tot drie mensen aanwezig tijdens de gebedsbijeenkomst, de overige deelnemers kunnen online aansluiten.
Dat lijkt mij een verstandiger optie in deze tijden!
Het besluit om de bijeenkomst niet toe te staan toegelicht door de burgemeester van Kampen!
https://www.rd.nl/artikel/905120-risico ... mst-kampen
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Adje schreef:
Adje schreef:
Herman schreef:
refo schreef:In Kampen is voor zaterdag een gebedsbijeenkomst verboden door de burgemeester. Mogelijk gaan de organisatoren naar de rechter.
Een CU-burgemeester zelfs. De presentator op radio1 vond het niet gelukkig niet nodig om daar kritische vragen over te stellen.
M.i. in dit geval - gezien het pakket maatregelen dat afgelopen maandag gepresenteerd is - een verstandig besluit van de (CU)-burgemeester!

Wij hebben ook gebedsbijeenkomsten maar dan online.
Gebedspunten kan je via de mail indienen of gebedspunten op een briefje deponeren in een doos in de kerk. Fysiek zijn er twee tot drie mensen aanwezig tijdens de gebedsbijeenkomst, de overige deelnemers kunnen online aansluiten.
Dat lijkt mij een verstandiger optie in deze tijden!
Het besluit om de bijeenkomst niet toe te staan toegelicht door de burgemeester van Kampen!
Hij was in onze stad burgemeester voor hij naar Kampen promoveerde... Zijn opvolger was hier een PvdA-burgemeester, die echter veel meer feeling had met het reformatorisch volksdeel. Deze PvdA'er is thans burgemeester in Terneuzen. Tja... verder reageer ik nu niet inhoudelijk, 'k weet het. Hij heeft destijds ook doorgedouwd met Sail Kampen op zondag. Ik wil niet negatief zijn, maar kan dit jammer genoeg niet positief duiden.
© -DIA- 33.965 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Bruna

Bericht door Bruna »

Er was toch een routekaart oid?
Zoveel procent van je aantal zitplaatsen x een percentage afhankelijk van besmettingsgraad in gemeente of regio.

Kan daar nog steeds mee gewerkt worden?
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Lockdown = geen bezoekers tijdens de diensten.

Zo simpel is de routekaart, dus de adviezen zullen in deze lijn liggen.
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Herman schreef:Lockdown = geen bezoekers tijdens de diensten.

Ja, alleen ligt die besmettingsgraad niet in iedere gemeente even hoog. En vraag ik mij af of de besmettingsgraad overal gestegen is.
De lockdown is nu "eerder" dan van het voorjaar.
M.a.w. wat is het verschil met de periode toen weer kleine aantallen in de gemeente mochten samenkomen en heden?
Daar komt bij dat je nu helemaal niet meer van getallen uit kan gaan met al die computerstoringen en de dagen erna waarbij aantallen hoger liggen dan de werkelijkheid.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Herman schreef:Lockdown = geen bezoekers tijdens de diensten.

Inderdaad. Half november hebben veel kerken in onze gezindte het aantal kerkgangers verhoogd vanwege de concept routekaart van het CIO. Op dat moment was er geen forse daling van besmettingen en ging het ook niet veel beter dan een aantal weken daarvoor. Op basis van de concept routekaart meenden veel kerkenraden toch te versoepelen.

Op dit moment zitten we in een lockdown. Dat is op de routekaart een andere fase. Ook lopen de besmettingen op. Dat betekent geen kerkgangers of max. 30. Het zou vreemd zijn om de concept routekaart wél als argumentatie te gebruiken om te versoepelen, maar deze niet te volgen bij een verzwaring. Al blijf ik 30 man erg weinig vinden, zeker in grote kerken.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:
Adje schreef:Het besluit om de bijeenkomst niet toe te staan toegelicht door de burgemeester van Kampen!
Hij was in onze stad burgemeester voor hij naar Kampen promoveerde... Zijn opvolger was hier een PvdA-burgemeester, die echter veel meer feeling had met het reformatorisch volksdeel. Deze PvdA'er is thans burgemeester in Terneuzen. Tja... verder reageer ik nu niet inhoudelijk, 'k weet het. Hij heeft destijds ook doorgedouwd met Sail Kampen op zondag. Ik wil niet negatief zijn, maar kan dit jammer genoeg niet positief duiden.
Een ongetwijfeld onbedoeld staaltje geschiedvervalsing. Lonink was burgemeester vóór Koelewijn, niet erna.
Maar afgezien van de volgorde: Bort K was een voortreffelijk burgemeester, daar zijn ze in Kampen goed mee af.
~~Soli Deo Gloria~~
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Erskinees schreef:Op dit moment zitten we in een lockdown. Dat is op de routekaart een andere fase. Ook lopen de besmettingen op. Dat betekent geen kerkgangers of max. 30.
Ik hoop dat je een tomtom hebt, want de routekaart zoals ik die ken, zegt géén bezoekers bij een lockdown en niet max 30:

Afbeelding
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Je hebt gelijk.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Bijzonder dat er zelfs een suggestie wordt gedaan over het te bepreken schriftgedeelte op de eerste zondag van januari.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Erskinees schreef:Bijzonder dat er zelfs een suggestie wordt gedaan over het te bepreken schriftgedeelte op de eerste zondag van januari.
Ja vind ik ook, al met al een inhoudsvol advies.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Plaats reactie