welk boek ben je nu aan het lezen?

jacob

Bericht door jacob »

Kuitert?????????

Daar word je niet wijzer van Mirjam. Die man geloofd helemaal nergens meer in ondertussen.
Als je het mij vraagt zijn dat absoluut foute boeken. Ik ken bijvoorbeeld het boek; het algemeen betwijfeld christelijk geloof.

Wat mij betreft allemaal dikke onzin van die man schrijft.( zelfs godslasterlijk) Ze zeggen weleens hoe ouder hoe wijzer. bij hem gaat meer op; hoe ouder hoe gekker.
Kislev

Bericht door Kislev »

edit
Laatst gewijzigd door Kislev op 26 mei 2009, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
MirjamS

Bericht door MirjamS »

Nou Jacob dat ben ik niet met je eens (geen verrassing waarschijnlijk)!
Ben blij dat je wel iets van hem hebt gelezen want er zijn genoeg mensen die Kuitert bekritiseren zonder ooit een pagina te hebben gezien (baseren hun oordeel op een recensie bijvoorbeeld). Ik heb onlangs zijn boek 'Voor een tijd een plaats van God' gekocht, nog niet in begonnen overigens. En ik vraag me af of het zo is dat Kuitert 'nergens meer in gelooft'; dat hangt er natuurlijk maar van af hoe je 'geloof' definieert! Dat is natuurlijk een beetje flauw van me, want ik begrijp wel wat je bedoelt. En je kunt inderdaad van hem zeggen dat hij van zijn oorspronkelijke achtergrond (gereformeerd geloof ik, synodaal dus (?)) misschien wel een verrassende andere weg is ingeslagen. Maar goed, ik ben van mening dat geloof persoonlijk is, in de zin dat je zoekt naar een geloof dat bij jouw persoon past. Klinkt misschien heel postmodern en 'gemakkelijk', maar ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat een dergelijke zoektocht heel moeilijk is. Het blijft namelijk altijd zoeken (in mijn geval althans)!
Adje

Bericht door Adje »

Mirjam,
misschien voor jou ook interessant om naast Kuitert het laatste boekje van Vd Beukel te lezen: 'Waarom ik blijf'. Daarin wordt de 'betrouwbaarheid' van uitspraken van (moderne) theologen, w.o. Kuitert, getoetst.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Ik ben op het moment het nieuwe boek van ds. C.A. van Dieren aan het lezen...

Titel: leerboek

Beknopte inleiding in de geloofsleer..

Van harte aanbevolen! Evenals de "geloofsleer" van Thomas Watson..
Liever Turks dan Paaps
Adje

Bericht door Adje »

op het moment onder andere in 'Orthodoxie', van Chesterton en 'Rood en zwart', van Stendhall. Allebei erg interessant.
Loïs

Bericht door Loïs »

Shakespeare: Hamlet
Böll: Die verlorene Ehre der Katharina Blum

Chaim Potok: Mijn naam is Asjer Lev
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Wally Lamb - I know this much is true

heerlijk boek, lekker dik over een tweeling waarvan 1 schizofreen is.
Kislev

Bericht door Kislev »

Oorspronkelijk gepost door Kislev
Ik ben nu Au Pair van Willem Frederik Hermans aan het lezen.
Uit!
ZWP

Bericht door ZWP »

Ik ben nu Au Pair van Willem Frederik Hermans aan het lezen.
Uit!
Ik ook net.
Heb het gelezen omdat ik eens wat literatuur wou lezen, en dit boek waren jullie nogal enthousiast over. 'k Vind het maar een beroerd boek eigenlijk. Er staan ook wat vloeken in, en seksuele moraal die eruit spreekt, is ook alles behalve christelijk.
Niet lezenswaardig wmb.
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik ben nu net begonnen in het boekje van het comite. "Vragen naar de weg"
Ik had het nog steeds niet gedaan maar me nu toch opgegeven bij het comite en het boekje dus nu ook ontvangen en het kwartaal blad.
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Oorspronkelijk gepost door ZWP
Ik ook net.
Heb het gelezen omdat ik eens wat literatuur wou lezen, en dit boek waren jullie nogal enthousiast over. 'k Vind het maar een beroerd boek eigenlijk. Er staan ook wat vloeken in, en seksuele moraal die eruit spreekt, is ook alles behalve christelijk.
Niet lezenswaardig wmb.
Wb die seksuele moraal: dat weet ik zo net nog niet. Hermans schrijft mi toch behoorlijk sceptisch over het feit dat de hoofdpersoon (naam even kwijt, Mirjam/Marjanne ofzo?) van alles met die zoon van de graaf van plan is.
Het verhaal is opzich niet heel interessant, maar die humor van Hermans! daar kan weinig aan tippen. Eén en al zwartgallige ironie en sarcasme. Heerlijk! Maar dat zal veel mensen gewoon niet aanspreken, misschien (lees: waarschijnlijk) wel terecht. :)

Weet iemand hier trouwens of er boeken zijn van verschillende schrijvers in dezelfde trend als 'de komst van Joachim Stiller' (van Lampo)? Vorige week heb ik dat boek gelezen en ik vond het prachtig. Nu zijn er misschien mensen die deze stijl ook bij andere schrijvers gezien hebben? (er liggen hier nog boekenbonnen namelijk ;))

[Aangepast op 16/9/03 door lebaoth]
'Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.'
Kislev

Bericht door Kislev »

Oorspronkelijk gepost door ZWP
Niet lezenswaardig wmb.
Deel je mening eigenlijk wel.
Plaats reactie