Lilian1975 schreef:bvbeek schreef:Framboos schreef:bvbeek schreef:
Hier wel iemand die gemoedsbezwaard is tegen elke vorm van verzekering.
En ja we doen wel een jas aan als we naar buiten gaan, dat doe je niet om te voorkomen dat je ziek wordt. Maar om het niet koud te krijgen.
En autogordel is eenvoudig uit te leggen, als je geen gordel om doet en je krijgt een ongeluk, vlieg je door de voorruit.
Maar als je daadwerkelijk geloofd dat de gordel jouw leven red, dan heb je het mis. Als je met 100 KM/U tegen een boom rijd helpt die gordel niet.
Mondkapje wordt ingezet om te voorkomen dat je ziek wordt, of iemand anders ziek maakt.
We weten met ons allen dat je niet iemand ziek kan maken, of jezelf ziek kan maken.
God is die allen dingen werkt, en dat doet Hij zoals Hij dat wil, en als we gaan denken dat we maar iets kunnen 'voorkomen', dan hebben we het mis.
Wij kunnen God niet voor zijn.
Dan vind je handen wassen en afstand houden of een lamp op je fiets vast ook onzin?
Je wast je handen als ze vies zijn.
Afstand houden is inderdaad in lijn met een mondkapje.
Lamp op de fiets is om gezien te worden
Wat eerlijk en dapper om je mening hierover nader toe te lichten op een openbaar forum. Ik hoop dat je et niet erg vind dat ik reageer.
Ik was mijn handen ook uit hygiënisch oogpunt. En dat is wel degelijk mijn stukje verantwoordelijkheid in het niet verspreiden van ziekmakende stoffen. Niet omdat ik denk dat ik dat ik zo God voor bent. Maar Hij mij voor is en die kennis geeft. Of ansersom om niet doelbewust je lichaam aan risico's bloot te stellen.
Denk ik daarmee zelf te zorgen of zelf ziekte en gezondheid in mijn hand te hebben? Of zijn wij marionetten? God geeft ons die kennis omdat Hij ons voor is.
Zoals de Israëlieten het manna dat de Heere hen toebedeelde moesten pakken om te eten en niet te verhongeren. Denk ik dat Hij ons kennis geeft om te gebruiken om zuinig om te gaan met Zijn schepselen en schepping. Maar alles in afhankelijkheid van Hem. Hij gaf precies genoeg.
Verder valt mij op in de redenering die jij schrijft bij je eerste post. Dat dus iedereen die de overheid gehoorzaamd of die bepaalde verantwoordelijkheid neemt dus denkt ziekte in eigen hand te nemen. Is sat nuet een oneigenlijke tegenstelling?
Wbr mondkapjes:
Denk ik dat mondkapjes mij niet ziek maken? Nee ben er persoonlijk zeer kritisch over. Maar doe het uit oogpunt gehoorzamen overheid.
Het is om mijn eer te doen en hoop dat iemand er iets aan heeft.
Het manna werd gegeven in de woestijn, en als je nu eens let op die woestijnreis. Het is niet gegaan zoals het volk wilde, nee, zoals God het wilde. Hij gaf de wolkkolom en vuurkolom. Hij was het die Zijn volk leidde. Laat ons dan door Hem leiden en niet door de overheid. Nu zeg ik niet dat we de overheid niet moeten gehoorzamen, maar wel als het in strijd is met Gods Voorzienigheid en Almacht. En als we ons vertrouwen op ons nietig verstand gaan gronden, dan zal het zeker niet goedkoper.
Werp al uw bekommernissen op Hem, want Hij zorgt voor u.
En lees psalm 91 maar eens:
1 Die in de schuilplaats des Allerhoogsten is gezeten, die zal vernachten in de schaduw des Almachtigen.
2 Ik zal tot den HEERE zeggen: Mijn Toevlucht en mijn Burg! mijn God, op Welken ik vertrouw!
3 Want Hij zal u redden van den strik des vogelvangers, van de zeer verderfelijke pestilentie.
4 Hij zal u dekken met Zijn vlerken, en onder Zijn vleugelen zult gij betrouwen; Zijn waarheid is een rondas en beukelaar.
5 Gij zult niet vrezen voor den schrik des nachts, voor den pijl, die des daags vliegt;
6 Voor de pestilentie, die in de donkerheid wandelt; voor het verderf, dat op den middag verwoest.
7 Aan uw zijden zullen er duizend vallen, en tien duizend aan uw rechterhand; tot u zal het niet genaken.
8 Alleenlijk zult gij het met uw ogen aanschouwen; en gij zult de vergelding der goddelozen zien.
9 Want Gij, HEERE! zijt mijn Toevlucht! Den Allerhoogste hebt gij gesteld tot uw Vertrek;
10 U zal geen kwaad wedervaren, en geen plage zal uw tent naderen.
11 Want Hij zal Zijn engelen van u bevelen, dat zij u bewaren in al uw wegen.
12 Zij zullen u op de handen dragen, opdat gij uw voet aan geen steen stoot.
13 Op den fellen leeuw en de adder zult gij treden, gij zult den jongen leeuw en den draak vertreden.
14 Dewijl hij Mij zeer bemint, spreekt God, zo zal Ik hem uithelpen; Ik zal hem op een hoogte stellen, want hij kent Mijn Naam.
15 Hij zal Mij aanroepen, en Ik zal hem verhoren; in de benauwdheid zal Ik bij hem zijn. Ik zal er hem uittrekken, en zal hem verheerlijken.
16 Ik zal hem met langheid der dagen verzadigen, en Ik zal hem Mijn heil doen zien.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk