Moderne uitingen in reformatorische bladen

Jantje
Verbannen

Re: Moderne uitingen in reformatorische bladen

Bericht door Jantje »

Ik denk juist, als die vraag werkelijk gaat leven, dat men dan juist zulke dingen niet meer in huis durft te hebben. Dat schreef ik eerder al. Daarmee neemt dat niet weg dat je dan maar een vreemdeling moet worden van alles. Dan wordt het waar, wat een bekende uitdrukking was, vroeger: 'Wel ín de wereld, maar niet ván de wereld.'
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:Ik denk juist, als die vraag werkelijk gaat leven, dat men dan juist zulke dingen niet meer in huis durft te hebben. Dat schreef ik eerder al. Daarmee neemt dat niet weg dat je dan maar een vreemdeling moet worden van alles. Dan wordt het waar, wat een bekende uitdrukking was, vroeger: 'Wel ín de wereld, maar niet ván de wereld.'
Eerder hebben we het al over zondagsheiliging gehad. Die in andere landen anders ingevuld wordt dan in Nederland.
Dat is met TV ook zo. In veel andere landen hebben orthodoxe christenen gewoon een TV. Al jaren.
Die stelligheid dat bekering niet samen zo gaan met bepaalde gebruiken of gewoonten klinkt misschien wel rechtzinnig, maar is enkel gebaseerd op gevoel en gewoonte, ik zou deze stelligheden maar niet zo snel meer laten klinken.
Waarbij ik, voor de duidelijkheid, echt niet adviseer om dan maar een TV in huis te nemen.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Tiberius schreef:
Jantje schreef:
Tiberius schreef:
Wim Anker schreef:Zien jullie ook op die foto dat de vrouw “raka” schreeuwt tegen die man?
Nee, ik zie er meer een oe-klank in. Dus "roekoe".
En ik zie er meer een foei-klank in (Wat heb jij nou toch gekocht en geïnstalleerd?).
"... juist net nu die fotograaf van het RD binnenstapt"
nou...… lettend op de mimiek heeft de man zojuist de tv uitgezet en haalt zij verhaal.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:Ik denk juist, als die vraag werkelijk gaat leven, dat men dan juist zulke dingen niet meer in huis durft te hebben. Dat schreef ik eerder al. Daarmee neemt dat niet weg dat je dan maar een vreemdeling moet worden van alles. Dan wordt het waar, wat een bekende uitdrukking was, vroeger: 'Wel ín de wereld, maar niet ván de wereld.'
Het is dat je geen persoonlijke vragen hier mag stellen.

Ik denk Jan, dat je dan heel veel niet meer in huis wil hebben. En dat je heel goed nadenkt over wat je wel en niet kan doen. En weet je, dan nog sta je elke dag zo enorm in de schuld, dat je de Heere Jezus meer en meer nodig gaat hebben. Daarom ging het mij meer over specifieke programma's en onderdelen, dan om een medium op zich.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

@Bezorgd,
Het is wel heel anders of je in het Midden-Oosten woont, waar er enkel een staatstelevisie is en men goddeloze programma's zoals hier in Nederland niet kent. Waarom denk je dat ze daar bidden voor de vele verleidingen die wij dagelijks om ons heen hebben en dat nog erger vinden dan de situatie waar zij in verkeren, terwijl wij het soms zo erg vinden dat zij vervolgd worden.
Laatst gewijzigd door Jantje op 05 feb 2019, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 05 feb 2019, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Zeeuw schreef:

Ik denk Jan, dat je dan heel veel niet meer in huis wil hebben. En dat je heel goed nadenkt over wat je wel en niet kan doen. En weet je, dan nog sta je elke dag zo enorm in de schuld, dat je de Heere Jezus meer en meer nodig gaat hebben. Daarom ging het mij meer over specifieke programma's en onderdelen, dan om een medium op zich.
Inderdaad. Dat ben ik helemaal met je eens. Mijn vraag zou dan echter zijn, waarom moet je voor dat specifieke nieuwsprogramma persé een tv in huis halen, terwijl het ook op de pc of laptop kan, en dat filter veel veiliger is dan een tv.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:Het is wel heel anders of je in het Midden-Oosten woont, waar er enkel een staatstelevisie is en men goddeloze programma's zoals hier in Nederland niet kent. Waarom denk je dat ze daar bidden voor de vele verleidingen die wij dagelijks om ons heen hebben en dat nog erger vinden dan de situatie waar zij in verkeren, terwijl wij het soms zo erg vinden dat zij vervolgd worden.
Nee Jan, het ging je om het medium opzich. Nu ben je aan het draaien. Wel fijn, want zo komen we dichter bij elkaar. Als er iets gecensureerd en sturend is, is het wel staatstelevisie.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:@Bezorgd,
Het is wel heel anders of je in het Midden-Oosten woont, waar er enkel een staatstelevisie is en men goddeloze programma's zoals hier in Nederland niet kent. Waarom denk je dat ze daar bidden voor de vele verleidingen die wij dagelijks om ons heen hebben en dat nog erger vinden dan de situatie waar zij in verkeren, terwijl wij het soms zo erg vinden dat zij vervolgd worden.
Ik heb het niet over het Midden Oosten, maar gewoon over Westerse buurlanden.
Christenen waar uiterst rechts zich mee verwant voelt.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:
Zeeuw schreef:

Inderdaad. Dat ben ik helemaal met je eens. Mijn vraag zou dan echter zijn, waarom moet je voor dat specifieke nieuwsprogramma persé een tv in huis halen, terwijl het ook op de pc of laptop kan, en dat filter veel veiliger is dan een tv.
Ik heb geen tv, omdat ik te vaak zie dat deze een gezinsgebeuren domineert. Echter, daarvoor moet ik bij de pc echt net zo goed waken. De tijd dat je voor 1 programma een tv kocht, is wel voorbij.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Zeeuw schreef:
Jantje schreef:Het is wel heel anders of je in het Midden-Oosten woont, waar er enkel een staatstelevisie is en men goddeloze programma's zoals hier in Nederland niet kent. Waarom denk je dat ze daar bidden voor de vele verleidingen die wij dagelijks om ons heen hebben en dat nog erger vinden dan de situatie waar zij in verkeren, terwijl wij het soms zo erg vinden dat zij vervolgd worden.
Nee Jan, het ging je om het medium opzich. Nu ben je aan het draaien. Wel fijn, want zo komen we dichter bij elkaar. Als er iets gecensureerd en sturend is, is het wel staatstelevisie.
Ik draai helemaal niet. Ik zeg alleen wat ik zie, vindt en opmerk.

Ik ben benieuwd naar jouw antwoord op mijn andere post.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:
Zeeuw schreef:
Ik draai helemaal niet. Ik zeg alleen wat ik zie, vindt en opmerk.

Ik ben benieuwd naar jouw antwoord op mijn andere post.
Help me even, want er staan er nogal wat van jou.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Dit bedoel ik, @Zeeuw:
Jantje schreef:Inderdaad. Dat ben ik helemaal met je eens. Mijn vraag zou dan echter zijn, waarom moet je voor dat specifieke nieuwsprogramma persé een tv in huis halen, terwijl het ook op de pc of laptop kan, en dat filter veel veiliger is dan een tv.
Bezorgd schreef:
Jantje schreef:@Bezorgd,
Ik heb het niet over het Midden Oosten, maar gewoon over Westerse buurlanden.
Christenen waar uiterst rechts zich mee verwant voelt.
Wat is je punt dan eigenlijk? Want ik begrijp uit je vorige reactie dat je de tv niet aanprijst. Dus waarom begrijp je dan niet dat ik hem afwijs?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef: Wat is je punt dan eigenlijk? Want ik begrijp uit je vorige reactie dat je de tv niet aanprijst. Dus waarom begrijp je dan niet dat ik hem afwijs?
Dat het een middelmatige zaak is , die geen discussie over een foto waard is.
Maar als ontspanning vind ik dan zo'n discussie wel weer leuk . :jongle

Morgen staat er misschien een foto in het RD van een veel te dure auto o.i.d. Dan zou ik meer moeite met de foto hebben.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:Dit bedoel ik, @Zeeuw:
Jantje schreef:Inderdaad. Dat ben ik helemaal met je eens. Mijn vraag zou dan echter zijn, waarom moet je voor dat specifieke nieuwsprogramma persé een tv in huis halen, terwijl het ook op de pc of laptop kan, en dat filter veel veiliger is dan een tv.
Daarop geef ik drie/vier posts naar boven antwoord:

'Ik heb en wil geen tv, omdat ik te vaak zie dat deze een gezinsgebeuren domineert. Echter, daarvoor moet ik bij de pc echt net zo goed waken. De tijd dat je voor 1 programma een tv kocht, is wel voorbij.'
Plaats reactie