Ik zou nooit op de SGP stemmen alleen plaatselijk die gecombineerd is met CUDDD schreef:En los daarvan zou ik zeker in Reimerswaal geen SGP stemmen, maar ChristenUnie.

Ik zou nooit op de SGP stemmen alleen plaatselijk die gecombineerd is met CUDDD schreef:En los daarvan zou ik zeker in Reimerswaal geen SGP stemmen, maar ChristenUnie.
Met dat verbreden van mijn wereldbeeld ben ik al een tijdje gestopt. Dat de wereld in zonde ligt, daar hoef ik geen films voor te kijken. En dat is ook wat ik bedoelde. Je mag het allemaal wel wat meer vanuit de antithese benaderen, om de gruwelijke gevolgen van de maatschappelijke zonden -waar je zelf onderdeel vanuitmaakt- aan God voor te leggen. Maar dat kan je niet doen door daar een zegen voor te vragen. In concreto ga je toch niet bidden of de plaatselijke PvdA succes mag hebben met hun wet voor zondagsopenstelling van winkels.DDD schreef:@Herman:
Als je niet kunt bidden voor mensen met wie je het niet in alles eens bent, moet je nodig wat meer films gaan kijken en romans gaan lezen om je inlevingsvermogen te vergroten en je wereldbeeld te verbreden.
Los daarvan: een dominee bidt niet naar eigen voorkeur, maar spreekt namens de gemeente tegen God.
Dus omdat de SGP tegen Podium Reimerswaal stemde is reden CU te stemmen?DDD schreef:@Jantje:
Dat eerste is op de persoonEn daarnaast is hier het spreekwoord over de pot en de ketel van toepassing.
Verder had ik het tegen jou alleen over het mijns inziens rare taalgebruik, en niet over standpunten. En ik heb ook niet beweerd dat jij ChristenUnieleden kent. Ik ken overigens tientallen mensen die in de GG kerk(t)en en ChristenUnie stemmen, dus wellicht moet je wat beter rondvragen.
In Reimerswaal stemde de SGP volgens mij tegen het plaatselijk cultuurhuis. Ik vraag me af of dat op andere plaatsen ook zou gebeuren. Maar goed, dat weet ik niet. Ik ben daar niet zo mee bekend. De SGP in mijn woonplaats was altijd vrij gematigd.
Niemand heeft hier gezegd dat het niet logisch is dat dominees voor de SGP bidden, maar het ging er nu om of dat een reden is om de eigen voorkeur leidend te laten zijn in het gebed.
Welkom in het westen Jantje!Jantje schreef: Los daarvan ken ik ook in het geheel geen enkel persoon die lid is van de CU (laat staan het CDA) en die in de GG kerkt, .
Dat is een slechte zaak dan! Als ik het zo hoor zou de SGP er zeker wel een 4de zetel bij kunnen krijgen. Dat zou wel een leuk cadeautje zijn, voor haar 100ste verjaardag!Bezorgd schreef:Welkom in het westen Jantje!Jantje schreef: Los daarvan ken ik ook in het geheel geen enkel persoon die lid is van de CU (laat staan het CDA) en die in de GG kerkt, .
Daar zitten er zat hoor!
Er zijn natuurlijk nog veel meer argumenten. NRC (meen ik) heeft ooit een artikel geschreven over het functioneren van de SGP in Reimerswaal, en ik werd op afstand schaamrood, om maar in de juiste sfeer te blijven. Welk een droefenis. Het was werkelijk erg. En ik meen dat de raadsleden zich ook nog niet eens verwaardigden een behoorlijk antwoord te geven op eventuele vragen.Zeeuw schreef:Dus omdat de SGP tegen Podium Reimerswaal stemde is reden CU te stemmen?DDD schreef:@Jantje:
Dat eerste is op de persoonEn daarnaast is hier het spreekwoord over de pot en de ketel van toepassing.
Verder had ik het tegen jou alleen over het mijns inziens rare taalgebruik, en niet over standpunten. En ik heb ook niet beweerd dat jij ChristenUnieleden kent. Ik ken overigens tientallen mensen die in de GG kerk(t)en en ChristenUnie stemmen, dus wellicht moet je wat beter rondvragen.
In Reimerswaal stemde de SGP volgens mij tegen het plaatselijk cultuurhuis. Ik vraag me af of dat op andere plaatsen ook zou gebeuren. Maar goed, dat weet ik niet. Ik ben daar niet zo mee bekend. De SGP in mijn woonplaats was altijd vrij gematigd.
Niemand heeft hier gezegd dat het niet logisch is dat dominees voor de SGP bidden, maar het ging er nu om of dat een reden is om de eigen voorkeur leidend te laten zijn in het gebed.
Ik ga ervan uit dat je of de plaatselijke situatie kent of betere argumenten hebt dan deze. Of beide.
Goed Roomse mensen stemmen inmiddels ook SGP. Het zou kunnen, een vierde.Jantje schreef:Dat is een slechte zaak dan! Als ik het zo hoor zou de SGP er zeker wel een 4de zetel bij kunnen krijgen. Dat zou wel een leuk cadeautje zijn, voor haar 100ste verjaardag!Bezorgd schreef:Welkom in het westen Jantje!Jantje schreef: Los daarvan ken ik ook in het geheel geen enkel persoon die lid is van de CU (laat staan het CDA) en die in de GG kerkt, .
Daar zitten er zat hoor!
Je hebt gelijk dat er (in Zeeland, niet alleen in Reimerswaal) soms wonderlijke zaken gebeuren bij de SGP; maar er is niemand zonder zonde, dus dat betekent niet dat je dan maar niet meer op de SGP moet stemmen.DDD schreef:Er zijn natuurlijk nog veel meer argumenten. NRC (meen ik) heeft ooit een artikel geschreven over het functioneren van de SGP in Reimerswaal, en ik werd op afstand schaamrood, om maar in de juiste sfeer te blijven. Welk een droefenis. Het was werkelijk erg. En ik meen dat de raadsleden zich ook nog niet eens verwaardigden een behoorlijk antwoord te geven op eventuele vragen.Zeeuw schreef:Dus omdat de SGP tegen Podium Reimerswaal stemde is reden CU te stemmen?DDD schreef:@Jantje:
Ik ga ervan uit dat je of de plaatselijke situatie kent of betere argumenten hebt dan deze. Of beide.
Nee het was heel erg.
Overigens kan ik niet echt zeggen dat de ChristenUnie daar nu veel beter is. Maar goed.
En waar baseert u dat op tov de SGP?DDD schreef:Om een beetje in jouw lijn te blijven:
Er is geen partij die dichter bij Gods Woord staat dan de ChristenUnie!
Maar dat geheel terzijde.
Het ging over de taal, en de rest is bijzaak.