Je kan je hoofddeksel ook gewoon op de kapstok in de hal van de kerk achterlatenJohannes van Dijk schreef:Hoe kan men enerzijds aan je kleding zien welke Koning je wenst te dienen,en anderzijds opmerken dat je geen dubbeltje voor de naaste over hebt? Draven we hier niet wat door? En ze(de wereld) beschimpen je sowieso hoor als je in het zwart naar Gods huis gaat.Gaan we met een geforceerd humaan gedrag de weg op van de Roomse goede werken soms?Of zijn we bang voor de mensen en hun oordeel?Of zoals ik in de HHk zag bij veel vrouwen,net over de drempel gelijk de hoed in een plastic tas. Want wat zullen de buren wel niet van ons denken? Over mensenvrees gesproken! bah.samanthi schreef:Als ze dit aan je kleding zien en je hebt nog geen dubbeltje over voor je naaste wat heb je dat aan die kleding? Dan zullen ze je beschimpen. En nog erger ze zullen God beschimpen. Van buiten gepleisterde graven en van binnen dorre doodsbeenderen.eilander schreef:Ja, uiteraard is dat zo... Daar hoef ik mijn hoed niet voor op te zetten hoor.Johannes van Dijk schreef:Kan de wereld aan uw kleding zien,waar u zondags naar toe gaat??

En uhhh... meneer van Dijk: ik zit onder het gehoor van meneeren