Dat kun je zo niet zeggen. Ik geloof niet dat het hem daarin zit. Het is naar mijn vermoeden meer een conservatieve geest en een uiterste voorzichtigheid om mensen aan te nemen.wfloor schreef:Dat is ook het probleem. Zij verkondigen Christus. De ger.gem hoort liever dat de christen word gepreektErik schreef:In het verleden wel eens blij geweest met de door het curatorium afgewezen predikanten die bij ons op de kansel kwamen. Dan vind ik het vreemd dat predikanten die voluit Christus verkondigen niet de kansel op mogen?DDD schreef:Als God iemand roept om predikant te worden in de Gereformeerde Gemeenten, hoeft Hij geen voorliefde mee te delen voor alle eigenaardigheden van die gemeenten. Maar wel enige mildheid en liefde in allerlei middelmatige zaken waar zwakke broeders een punt van maken.
Als je vervolgens predikant bent in de PKN of CGK spelen die gevoeligheden niet zo'n rol. Dan hoef je je daar ook niets van aan te trekken. Ik zie niet in wat daar mis mee is.
Het is hetzelfde als de hoeden. Een groot deel van de leden van de GG vindt dat helemaal geen belangrijk punt. En als men dan ergens komt waar de hoed geen gebruik is, laat men die achterwege. Maar niet in de eigen gemeente. Vooral in gemeenten met veel extremistische broeders is het beter mensen niet te ergeren door over zulke kleinigheden onenigheid te hebben.
En ik vrees dat de meer gematigde broeders het soms ook niet eens proberen, terwijl de instroom van elders uit kleinere kerkverbanden ter rechterzijde wel voortdurend pogingen waagt, met alle gevolgen van dien.