Sheba schreef:We doen net of 15 kinderen dan standaard is.
Nee, dat doe ik niet, lees maar wat ik schrijf,
stel dat... en bij een vruchtbaar, gezond stel is dat helemaal niet vreemd als er geen gezinsplanning gedaan zou worden, nog wel meer dan 15.
[/quote]Ja misschien moet in dat geval hulp vanuit de kerk, familie geboden moet worden als er niet de financiële ruimte is om groter te gaan wonen? Extra kamers te creëeren?[/quote]Kan niet altijd, ik ken stelletjes die maar 1 slaapkamer hebben omdat ze wel wilden trouwen, maar nog niet genoeg financiële middelen hebben voor een grotere woning.
Verder had ik het hier over de aanvang van het huwelijk. Niemand weet of er zoveel kinderen uit dat huwelijk geboren zullen gaan worden...
Uiteraard, maar daarom vind ik nog niet dat er zwart-wit gekeken kan worden naar gezinsplanning, hier komt meer bij kijken, ook als het gaat om financiën, woonruimte en dergelijke.
Natuurlijk kijk ik bedenkelijk als iemand zegt eerst lekker op vakantie wil, en dan kijken ze wel verder, of eerst een dikke auto willen kopen. Maar ik kijk niet bedenkelijk als een stel aan gezinsplanning doet omdat er al bijvoorbeeld 8 kinderen zijn, het huis overvol is en er geen financiële mogelijkheden zijn voor verhuizing of uitbreiding.
Verder heeft een huis vaak ook een zolder, hoeft niet ieder kind een eigen kamer. En sliep ik vroeger ook met twee zussen op een kamer. Ik heb er niets aan overgehouden in ieder geval.
Daar is ook niets mis mee