Sheba schreef:helma schreef:Kan zijn dat de Heere iets laat zien van Zijn beminnelijkheid; dat je daar verwonderd over bent maar je toch het gevoel hebt dat je er buiten staat. Dat er toch geen geloofsarmen zijn om het aan te nemen als zou die beminnelijkheid zich ook naar jou uitstrekken.
Maar dan leef je niet in en door en vanuit Christus.Ben je nog steeds dood! Je verwerpt het zelfs. Want de Heere laat Zijn beminnelijkheid niet aan jou zien om je stenen voor brood te geven! Volgens mij is de genoemde uitspraak niet Bijbels...
Of de uitspraak Bijbels is of niet, laat ik maar even liggen, want ik begrijp 'm namelijk niet helemaal.
Wat je echter als reactie op @helma zegt, is buitengewoon rechtlijnig en ook niet pastoraal. Juist iemand die op die wijze spreken, mag je van harte verder wijze naar de geopende Evangeliedeur en de gewilligheid van de Middelaar aanprijzen, samen in het Woord zoekend naar de vastheid in Hem!
Ja, ik weet het: het is dood of leven, het is in Christus of buiten Hem. Maar jouw reactie lijkt meer op die van een accountant, dan van een pastor. (Met excuses aan alle accountants onder de posters...)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)