Zeker zijn die voorkomende waarheden bekend en goed! We vragen advies of antwoorden aan Zijn geroepen dienaren die het Woord uitleggen. Uiteindelijk gaat het er om wat het Woord van God ons zegt. Daarom niet al te veel bij de omstandigheden blijven hangenpierre27 schreef:Goed advies, mijn aanvulling is, ga ook in gesprek met je kerkenraad.Geytenbeekje schreef:Als ik het zo lees adviseer ik je om betreffende predikant op te bellenForummer schreef:Omdat dominees gezien worden als knechten van God, die vanaf de kansel Gods woorden spreken. Helaas blijkt het dat er ook zijn die hun eigen mening als Gods woord presenteren. Dat raakt, dat doet verdriet. En wij zijn mondiger dan de generaties voor ons, die niets over een dominee durfden te zeggen, omdat het een knecht van God is.Ora et labora schreef:De laatste tijd worden de standpunten wel beter bewoord.
Toch vraag ik me wel is af... waarom zoveel gepraat over standpunten van dominee's??
Waarom niet de middellijke weg door de Bijbel openen en een stukje lezen? Dat zal ons hart meer moeten raken.
Persoonlijk probeer ik ook wel te mailen met de betreffende predikant als ik vragen heb bij hun standpunten. Echter niet alle predikanten hebben de mogelijkheid tot mailen.
Luisteren naar Gods Woord is inderdaad beter. Vertrouwen op God is ook veel beter dan vertrouwen op mensen, zelfs al zijn ze dominee.
Toch vind ik dat moeilijk. De dominee zijn werk is het uitleggen van Gods Woord, daar is hij ook toe geroepen. Maar wat nu als in de preek zijn eigen mening gepresenteerd wordt als Gods woorden? Als een predikant dingen in Gods Woord legt, in plaats van het uit te leggen? Dus ik begrijp dat wel dat daar regelmatig over gediscussieerd wordt.
maar komen tot de kern. Dat is het doel waarom ik het bovenstaande heb geplaatst. Inkeer tot ons zelf.