Formatie 2010

Mara

Re: Formatie 2010

Bericht door Mara »

Het CDA bestuur heeft het moeilijk, krijgt zoveel meningen te horen !
Ieder heeft 30 seconden spreektijd en er wordt onverbiddelijk ingebroken als dit overschreven wordt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
jvdg

Bericht door jvdg »

Mara schreef:Het CDA bestuur heeft het moeilijk, krijgt zoveel meningen te horen !
Ieder heeft 30 seconden spreektijd en er wordt onverbiddelijk ingebroken als dit overschreven wordt.
60 seconden
albion

Bericht door albion »

Mara schreef:Het CDA bestuur heeft het moeilijk, krijgt zoveel meningen te horen !

Ik dacht dat ik net las 1 minuut... :)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Mara

Bericht door Mara »

Ow, nou dat is dan 2 x keer zoveel ;)
Voor velen niet genoeg !
Josephus

Bericht door Josephus »

Mara schreef:Ow, nou dat is dan 2 x keer zoveel ;)
Voor velen niet genoeg !
Dan hebben ze zich gewoon niet goed voorbereid.

x minuten spreektijd = 0,5x minuten voorbereiden ;)
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

Refdag.nl schrijft:

"Tijdens het morgengedeelte waren sprekers tegen het regeer- en gedoogakkoord in de meerderheid. De voorstanders kregen echter veelal een langduriger applaus dan de tegenstanders.

Toen de voorstanders echter op enig moment de tegenstanders gingen uitjoelen, kregen ze het verzoek van de partijleiding om respect te tonen."

http://www.refdag.nl/nieuws/politiek/vo ... d_1_506255
Mara

Bericht door Mara »

Eentje (volgens mij de voorzitter, maar ik kijk af en toe met een schuin oog) vroeg na een indrukkende oproep, stilte voor bezinning !
DAT was indrukkwekkender dan al die stromen van woorden.
Hoe dan ook, er is aan het einde van de dag een gedeelte CDAers bitter teleurgesteld en zullen afhaken wellicht.
Je ziet opeens de mensen gesplitst in CHUers en ARers bijv.
Na zoveel jaar samengaan, blijkt toch dat de beginselen er nog in zitten.
Zo zal het bij de kerken ook gaan denk ik.
Joannah

Bericht door Joannah »

Mara schreef:Eentje (volgens mij de voorzitter, maar ik kijk af en toe met een schuin oog) vroeg na een indrukkende oproep, stilte voor bezinning !
DAT was indrukkwekkender dan al die stromen van woorden.
Hoe dan ook, er is aan het einde van de dag een gedeelte CDAers bitter teleurgesteld en zullen afhaken wellicht.
Je ziet opeens de mensen gesplitst in CHUers en ARers bijv.
Na zoveel jaar samengaan, blijkt toch dat de beginselen er nog in zitten.
Zo zal het bij de kerken ook gaan denk ik.
Ik denk dat dit de genadeklap voor het CDA wordt.
we zijn nog lang niet uitgepolariseerd.
Wat een (toch wel misplaatste) eer voor Wilders...
Wat een land.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Josephus

Bericht door Josephus »

Marie-Henriëtte schreef:Refdag.nl schrijft:

"Tijdens het morgengedeelte waren sprekers tegen het regeer- en gedoogakkoord in de meerderheid. De voorstanders kregen echter veelal een langduriger applaus dan de tegenstanders.

Toen de voorstanders echter op enig moment de tegenstanders gingen uitjoelen, kregen ze het verzoek van de partijleiding om respect te tonen."

http://www.refdag.nl/nieuws/politiek/vo ... d_1_506255
Ik heb het morgengedeelte niet gezien, maar in het middaggedeelte heerst dan wel een andere sfeer. En tegenstander (maar niet: wegloper!) Hannie van Leeuwen (indrukwekkende speech!) kreeg met afstand het grootste en langste applaus tot nu toe.
Toch mooi dat er in één partij ruimte is voor zulke verschillende meningen.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Mara

Bericht door Mara »

Voor Hannie van Leeuwen heb ik altijd heel veel respect :super
Wat een Zegen om op deze leeftijd, ondanks ernstige ziekte ! zo actief te zijn.
Waren er maar zoals zij in die partij.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Mooi dat ook het "tweede" couplet van het volkslied werd gezongen op het CDA congres!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
memento

Bericht door memento »

32% tegen, 68% voor kabinetsdeelname.

In tegenstelling tot de positieve berichten over de opening, vond ik de opening nogal schokkend. Er werd inderdaad een stukje uit een preek van Augustinus gelezen, en 2 regels uit een gebed van een Duitse theoloog. Maar, wat was de boodschap? Dat we van God afhankelijk zijn? Dat het gaat om wat God van ons vraagt? Helaas niet. De boodschap was: Het gaat, lieve mensen, om u. U staat centraal. Wat u van u leven maakt. Wat u wilt. Hoe oppervlakkig, hoe werelds.

Ik snap werkelijk niet, dat mensen zich druk kunnen maken over de gevaren van HeartCry, HSV, etc, maar dit mooi vinden. Als we het hebben over gevaren voor de christenheid, en ook voor onze gereformeerde gezindte, dan is het wel dit soort mens-gerichte, oppervlakkige "godsdienst".
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

memento schreef:32% tegen, 68% voor kabinetsdeelname.

In tegenstelling tot de positieve berichten over de opening, vond ik de opening nogal schokkend. Er werd inderdaad een stukje uit een preek van Augustinus gelezen, en 2 regels uit een gebed van een Duitse theoloog. Maar, wat was de boodschap? Dat we van God afhankelijk zijn? Dat het gaat om wat God van ons vraagt? Helaas niet. De boodschap was: Het gaat, lieve mensen, om u. U staat centraal. Wat u van u leven maakt. Wat u wilt. Hoe oppervlakkig, hoe werelds.

Ik snap niet, dat mensen zich druk kunnen maken over de gevaren van HeartCry, HSV, etc, maar dit mooi vinden. Als we het hebben over gevaren voor de christenheid, en ook voor onze gereformeerde gezindte, dan is het wel dit soort mens-gerichte, oppervlakkige "godsdienst".

Idd van de C in het CDA is weinig tot niets meer over. Ondanks dat heb ik nog steeds veel liever het CDA dan D66.
Rijssen

Bericht door Rijssen »

Zeer indrukwekkende congres, chapeau voor Maxime.
Was ook duidelijk ontroerd, vond Camiel Eurling erg helder en duidelijk (kippenvelmoment)

En nu aan de slag :super
albion

Bericht door albion »

memento schreef:32% tegen, 68% voor kabinetsdeelname.

Ik snap werkelijk niet, dat mensen zich druk kunnen maken over de gevaren van HeartCry, HSV, etc, maar dit mooi vinden. Als we het hebben over gevaren voor de christenheid, en ook voor onze gereformeerde gezindte, dan is het wel dit soort mens-gerichte, oppervlakkige "godsdienst".

En wie zegt dat het juist de mensen die zich durk maken over de gevaren van HeartCry - HSV - etc. degenen zijn die dit mooi vinden? Het zou ook het omgekeerde kunnen zijn. :hum
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Plaats reactie