Is die Simon Oomius nog familie van Gerardus Wilderius ?caprice schreef:Dat boekje van deze oudvader klinkt wel zeer als tot de hedendaagse actualiteit toegeschikt. Oude druk?Auto schreef:HAHAHA, vooruit danKatharina van Bora schreef:wat zijn jouw laatst gekochte of gekregen boeken??Auto schreef:Mensen, we gaan het over BOEKEN hebben, jawel, over laatst gekochte boeken! Van die heerlijke boeken.![]()
Gisteren gekregen "Het Geopende en Wederleyde Muhammedisdom Of Turckdom" door ds Simon Oomius
Ik kende van deze schrijver tot nu toe alleen het boekje 'Satans vuistslagen'.
Laatst gekochte boeken
Re: Laatst gekochte boeken
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
huisman schreef:Is die Simon Oomius nog familie van Gerardus Wilderius ?caprice schreef:Dat boekje van deze oudvader klinkt wel zeer als tot de hedendaagse actualiteit toegeschikt. Oude druk?Auto schreef:HAHAHA, vooruit danKatharina van Bora schreef:
wat zijn jouw laatst gekochte of gekregen boeken??![]()
Gisteren gekregen "Het Geopende en Wederleyde Muhammedisdom Of Turckdom" door ds Simon Oomius
De boeken die van Simon Oomius bekend zijn: 35 stuks. Satans vuistslagen is in 1663 geschreven en die van auto 1662.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Stimmt, degene die ik heb gekregen is een reprint uitgegeven door de stichting "In 't spoor". Van diverse kanten had ik begrepen dat de inhoud van het boek zeer actueel is. Tot mijn verrassing kreeg ik het van degene met wie ik het erover had. Je moet er wel even voor gaan zitten, het is een aardige pil en het is ook oude druk.albion schreef:huisman schreef:Is die Simon Oomius nog familie van Gerardus Wilderius ?caprice schreef:Dat boekje van deze oudvader klinkt wel zeer als tot de hedendaagse actualiteit toegeschikt. Oude druk?Auto schreef: HAHAHA, vooruit dan
De boeken die van Simon Oomius bekend zijn: 35 stuks. Satans vuistslagen is in 1663 geschreven en die van auto 1662.
Prof. dr. Frank vd Pol (Kerkgeschiedenis) van de Vrijgemaakte Universiteit van Kampen heeft deze oudvader bestudeert. Hij begeleid diverse promovendie die delen van het werk van Oomius of aspecten van het werk van Oomius bestuderen. Deze prof. heeft ook zijn bijdragen geleverd aan de SSNR.
Charles Taylor: "Een seculiere tijd".
Ruim 1100 pagina's. Krijg ik dit jaar niet meer uit...
Ruim 1100 pagina's. Krijg ik dit jaar niet meer uit...
De Gereformeerde Dogmatiek - Dr. C. Steenblok
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Het geslacht Bjorndal - Gulbranssen
De kleine heilige Theresia, het leven van Theresia de Lisieux - Maxence van der Meersch
De kleine heilige Theresia, het leven van Theresia de Lisieux - Maxence van der Meersch
is dat die met die eeuwig zingende bossen? Ik heb 'm ooit gelezen, maar kon de hoofdpersonen niet uit elkaar houden. Voor heel veel personen waren maar twee namen in omloop: Dag en nog eentje (Tore, ofzo). En eigenlijk vond ik het enorm saaie boeken.Ander schreef:Het geslacht Bjorndal - Gulbranssen
Klopt. Bedankt voor deze aanmoediging om het boek te gaan lezen.Zita schreef:is dat die met die eeuwig zingende bossen? Ik heb 'm ooit gelezen, maar kon de hoofdpersonen niet uit elkaar houden. Voor heel veel personen waren maar twee namen in omloop: Dag en nog eentje (Tore, ofzo). En eigenlijk vond ik het enorm saaie boeken.Ander schreef:Het geslacht Bjorndal - Gulbranssen

Je slaapt er lekker op, hoorAnder schreef:Klopt. Bedankt voor deze aanmoediging om het boek te gaan lezen.Zita schreef:is dat die met die eeuwig zingende bossen? Ik heb 'm ooit gelezen, maar kon de hoofdpersonen niet uit elkaar houden. Voor heel veel personen waren maar twee namen in omloop: Dag en nog eentje (Tore, ofzo). En eigenlijk vond ik het enorm saaie boeken.Ander schreef:Het geslacht Bjorndal - Gulbranssen

ik kocht vorige week Leven van Gedichten, van Gabriel Smit. Een beetje weee poezie, maar ik vind 't wel mooi. Zijn psalmberijming is trouwens prachtig.
Ik snap dat nooit; was de Dogmatiek van ds. Kersten niet genoeg (in wiens voetsporen hij toch zei te gaan)?caprice schreef:De Gereformeerde Dogmatiek - Dr. C. Steenblok
-
Tja hadden we aan Calvijn en Brakel niet genoeg? Iedereen heeft toch het recht om een dogmatiek te schijven?Erasmiaan schreef:Ik snap dat nooit; was de Dogmatiek van ds. Kersten niet genoeg (in wiens voetsporen hij toch zei te gaan)?caprice schreef:De Gereformeerde Dogmatiek - Dr. C. Steenblok
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Ik stelde de vraag niet aan jou maar aan een GGiN-ter.Democritus schreef:Tja hadden we aan Calvijn en Brakel niet genoeg? Iedereen heeft toch het recht om een dogmatiek te schijven?Erasmiaan schreef:Ik snap dat nooit; was de Dogmatiek van ds. Kersten niet genoeg (in wiens voetsporen hij toch zei te gaan)?caprice schreef:De Gereformeerde Dogmatiek - Dr. C. Steenblok
Maar, om je een antwoord te geven, ds. Kersten heeft een actuele dogmatiek waarin gereageerd wordt op allerlei dwalingen die na Calvijn opgeld hebben gedaan. Calvijn bijvoorbeeld leefde vóór 1618-1619. Dr. Steenblok was echter een generatiegenoot van ds. Kersten. Misschien heeft hij een eigen dogmatiek geschreven om onderscheidend te zijn van de GG, maar dat is gissen.
Om eerlijk te zijn zoek ik voor een goede gereformeerde dogmatiek noch bij Steenblok, noch bij Kersten. Met alle respect voor het verzette werk natuurlijk.
Ach ja, de Dogmatiek van Kersten was ook voor de gemeenten toegelicht, geleerde mensen halen daar misschien hun neus bij op. Ik hoop niet dat daarin je mijden van deze werken zit.Jongere schreef:Om eerlijk te zijn zoek ik voor een goede gereformeerde dogmatiek noch bij Steenblok, noch bij Kersten. Met alle respect voor het verzette werk natuurlijk.