Laatst gekochte boeken

huisman

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door huisman »

caprice schreef:
Auto schreef:
Katharina van Bora schreef:
Auto schreef:Mensen, we gaan het over BOEKEN hebben, jawel, over laatst gekochte boeken! Van die heerlijke boeken.
wat zijn jouw laatst gekochte of gekregen boeken?? :slurp ;)
HAHAHA, vooruit dan

Gisteren gekregen "Het Geopende en Wederleyde Muhammedisdom Of Turckdom" door ds Simon Oomius
Dat boekje van deze oudvader klinkt wel zeer als tot de hedendaagse actualiteit toegeschikt. Oude druk?
Ik kende van deze schrijver tot nu toe alleen het boekje 'Satans vuistslagen'.
Is die Simon Oomius nog familie van Gerardus Wilderius ?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
albion

Bericht door albion »

huisman schreef:
caprice schreef:
Auto schreef:
Katharina van Bora schreef:
wat zijn jouw laatst gekochte of gekregen boeken?? :slurp ;)
HAHAHA, vooruit dan

Gisteren gekregen "Het Geopende en Wederleyde Muhammedisdom Of Turckdom" door ds Simon Oomius
Dat boekje van deze oudvader klinkt wel zeer als tot de hedendaagse actualiteit toegeschikt. Oude druk?

De boeken die van Simon Oomius bekend zijn: 35 stuks. Satans vuistslagen is in 1663 geschreven en die van auto 1662.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Auto

Bericht door Auto »

albion schreef:
huisman schreef:
caprice schreef:
Auto schreef: HAHAHA, vooruit dan

De boeken die van Simon Oomius bekend zijn: 35 stuks. Satans vuistslagen is in 1663 geschreven en die van auto 1662.
Stimmt, degene die ik heb gekregen is een reprint uitgegeven door de stichting "In 't spoor". Van diverse kanten had ik begrepen dat de inhoud van het boek zeer actueel is. Tot mijn verrassing kreeg ik het van degene met wie ik het erover had. Je moet er wel even voor gaan zitten, het is een aardige pil en het is ook oude druk.

Prof. dr. Frank vd Pol (Kerkgeschiedenis) van de Vrijgemaakte Universiteit van Kampen heeft deze oudvader bestudeert. Hij begeleid diverse promovendie die delen van het werk van Oomius of aspecten van het werk van Oomius bestuderen. Deze prof. heeft ook zijn bijdragen geleverd aan de SSNR.
Cantate

Bericht door Cantate »

Charles Taylor: "Een seculiere tijd".

Ruim 1100 pagina's. Krijg ik dit jaar niet meer uit...
caprice

Bericht door caprice »

De Gereformeerde Dogmatiek - Dr. C. Steenblok
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Ander

Bericht door Ander »

Het geslacht Bjorndal - Gulbranssen
De kleine heilige Theresia, het leven van Theresia de Lisieux - Maxence van der Meersch
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Ander schreef:Het geslacht Bjorndal - Gulbranssen
is dat die met die eeuwig zingende bossen? Ik heb 'm ooit gelezen, maar kon de hoofdpersonen niet uit elkaar houden. Voor heel veel personen waren maar twee namen in omloop: Dag en nog eentje (Tore, ofzo). En eigenlijk vond ik het enorm saaie boeken.
Ander

Bericht door Ander »

Zita schreef:
is dat die met die eeuwig zingende bossen? Ik heb 'm ooit gelezen, maar kon de hoofdpersonen niet uit elkaar houden. Voor heel veel personen waren maar twee namen in omloop: Dag en nog eentje (Tore, ofzo). En eigenlijk vond ik het enorm saaie boeken.
Klopt. Bedankt voor deze aanmoediging om het boek te gaan lezen. :)
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Ander schreef:
Zita schreef:
Klopt. Bedankt voor deze aanmoediging om het boek te gaan lezen. :)
Je slaapt er lekker op, hoor :)
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

ik kocht vorige week Leven van Gedichten, van Gabriel Smit. Een beetje weee poezie, maar ik vind 't wel mooi. Zijn psalmberijming is trouwens prachtig.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

caprice schreef:De Gereformeerde Dogmatiek - Dr. C. Steenblok
Ik snap dat nooit; was de Dogmatiek van ds. Kersten niet genoeg (in wiens voetsporen hij toch zei te gaan)?
Democritus

Bericht door Democritus »

Erasmiaan schreef:
Ik snap dat nooit; was de Dogmatiek van ds. Kersten niet genoeg (in wiens voetsporen hij toch zei te gaan)?
Tja hadden we aan Calvijn en Brakel niet genoeg? Iedereen heeft toch het recht om een dogmatiek te schijven?
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Democritus schreef:
Erasmiaan schreef:
Tja hadden we aan Calvijn en Brakel niet genoeg? Iedereen heeft toch het recht om een dogmatiek te schijven?
Ik stelde de vraag niet aan jou maar aan een GGiN-ter.

Maar, om je een antwoord te geven, ds. Kersten heeft een actuele dogmatiek waarin gereageerd wordt op allerlei dwalingen die na Calvijn opgeld hebben gedaan. Calvijn bijvoorbeeld leefde vóór 1618-1619. Dr. Steenblok was echter een generatiegenoot van ds. Kersten. Misschien heeft hij een eigen dogmatiek geschreven om onderscheidend te zijn van de GG, maar dat is gissen.
Jongere

Bericht door Jongere »

Om eerlijk te zijn zoek ik voor een goede gereformeerde dogmatiek noch bij Steenblok, noch bij Kersten. Met alle respect voor het verzette werk natuurlijk.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Jongere schreef:Om eerlijk te zijn zoek ik voor een goede gereformeerde dogmatiek noch bij Steenblok, noch bij Kersten. Met alle respect voor het verzette werk natuurlijk.
Ach ja, de Dogmatiek van Kersten was ook voor de gemeenten toegelicht, geleerde mensen halen daar misschien hun neus bij op. Ik hoop niet dat daarin je mijden van deze werken zit.
Gesloten