Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [3]

Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Wilma van den Berg schreef:Nu gaat ds. Van Boven niet weg, maar nu ga jíj weg :P
veel verder naar Boven dan Moddergat kun je niet :mrgreen:
Rens

Bericht door Rens »

Tiberius schreef:
Rens schreef:
Wilma van den Berg schreef:
Rens schreef:Ik heb vanmorgen de gemeenteplattegrond nog even geraadpleegd, en zie dat de gereformeerde kerk (waar ikzelf dus al in Harskamp lid van ben) op 150 meter van huis is.......(en de dichtsbijzijne supermarkt op 700 meter............in Paesens)

lekker dichtbij dus..........
Nu gaat ds. Van Boven niet weg, maar nu ga jíj weg :P
Je zult hem vast missen....
je kunt nu eenmaal niet alles hebben in 't leven....................
Als je Alles maar hebt.
aardse zaken kunnen eventueel gemist worden, hetgeen Boven is niet
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

De bijbelverklaring van Matthew Henry, en Lambertus Myseras, der vromen ondervinding op weg naar de hemel.
Unionist

Bericht door Unionist »

't Is wel een nederig plekkie hoor, Moddergat. How low can you go?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Rens

Bericht door Rens »

Unionist schreef:'t Is wel een nederig plekkie hoor, Moddergat. How low can you go?
kan zijn, maar vooralsnog heb ik er bar veel zin in.........de planning is om op zaterdag 2 februari te verhuizen, dus vier ik m'n 60e verjaardag in de puinhopen hier..............
Moderatorbericht:
aritha

Bericht door aritha »

Een Egyptische ketting
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Rens schreef:
Unionist schreef:'t Is wel een nederig plekkie hoor, Moddergat. How low can you go?
kan zijn, maar vooralsnog heb ik er bar veel zin in.........de planning is om op zaterdag 2 februari te verhuizen, dus vier ik m'n 60e verjaardag in de puinhopen hier..............
Heb je ondankts alle commentaar eigenlijk al hulp waar je om vroeg?
helma

Bericht door helma »

JolandaOudshoorn schreef:
helma schreef:
Unionist schreef:
helma schreef:een abonnement op Playboy :shock: :roll:
Jij? Of één van je kroost? Zelf aangevraagd of door een stille hater?

geen idee; ik kreeg vandaag een bedankbrief dat ik me aangemeld had als abonnee :x
En ji jhebt op jouw beurt ook weer bedankt :wink:
er komt nog meer rommel over de post
:x :x :x :? :cry:
Rens

Bericht door Rens »

Oude-Waarheid schreef:
Rens schreef:
Heb je ondankts alle commentaar eigenlijk al hulp waar je om vroeg?
nee, het is voor de meesten te ver weg of kampen met lichamelijke sores...........tja, die beide redenen zijn te begrijpen...........

het gaat feitelijk alleen om het UITverhuizen in Wekerom. Het INverhuizen in Moddergat is al geregeld.............
Moderatorbericht:
wim

Bericht door wim »

Een volledig nieuwe groepenkast (binnenwerk inclusief automaten en aardlekschakelaar) vanwege het herhaaldelijk (kortstondig) uitvallen van de stroom wanneer we de Senseo gebruikten. De automaten sloegen niet uit (geen kortsluiting dus)... maar er kwam wel een enorme brandlucht uit de meterkast.
De brandlucht is er nog steeds wanneer we een beetje vermogen gebruiken.
Ik vermoed nu dat de kWh meter kaduuk is en dat de monteur een foute diagnose heeft gesteld.
helma

Bericht door helma »

wim schreef: Ik vermoed nu dat de kWh meter kaduuk is en dat de monteur een foute diagnose heeft gesteld.

ja, er zit echt een luchtje aan....
refo

Bericht door refo »

wim schreef:Een volledig nieuwe groepenkast (binnenwerk inclusief automaten en aardlekschakelaar) vanwege het herhaaldelijk (kortstondig) uitvallen van de stroom wanneer we de Senseo gebruikten. De automaten sloegen niet uit (geen kortsluiting dus)... maar er kwam wel een enorme brandlucht uit de meterkast.
Ik vermoed nu dat de kWh meter kaduuk is en dat de monteur een foute diagnose heeft gesteld.
Er is iets niet goed met de hoofdzekering vermoedelijk. De senseo is mogelijk net de druppel die de emmer doet overlopen. Normaal wordt dat ding ook warm, maar misschien zit er ergens wat los. Dan wordt er iets te warm, waardoor dat iets gaat smeulen. Dat de stroom telkens even uitvalt is wel een geluk, denk ik. Dat voorkomt dat de boel in de fik vliegt.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
wim

Bericht door wim »

refo schreef:
wim schreef:Een volledig nieuwe groepenkast (binnenwerk inclusief automaten en aardlekschakelaar) vanwege het herhaaldelijk (kortstondig) uitvallen van de stroom wanneer we de Senseo gebruikten. De automaten sloegen niet uit (geen kortsluiting dus)... maar er kwam wel een enorme brandlucht uit de meterkast.
Er is iets niet goed met de hoofdzekering vermoedelijk. De senseo is mogelijk net de druppel die de emmer doet overlopen. Normaal wordt dat ding ook warm, maar misschien zit er ergens wat los. Dan wordt er iets te warm, waardoor dat iets gaat smeulen. Dat de stroom telkens even uitvalt is wel een geluk, denk ik. Dat voorkomt dat de boel in de fik vliegt.
Ja, ik dacht eerst ook dat de hoofdzekering een probleem zou zijn. De monteur heeft wel naar de hoofdzekering gekeken, maar er niets vreemds aan gezien. Maar hij keek alleen of hij half verkoolde contacten kon ontdekken. Denk je dat de zekering zelf aan het smeulen is?
Er is geen sprake van overbelasting van de hoofdzekering (Senseo + koel/vriescombinatie + PC + wat lampjes) op het moment dat het probleem optreedt.
refo

Bericht door refo »

wim schreef:
refo schreef:
Ja, ik dacht eerst ook dat de hoofdzekering een probleem zou zijn. De monteur heeft wel naar de hoofdzekering gekeken, maar er niets vreemds aan gezien. Maar hij keek alleen of hij half verkoolde contacten kon ontdekken. Denk je dat de zekering zelf aan het smeulen is?
Er is geen sprake van overbelasting van de hoofdzekering (Senseo + koel/vriescombinatie + PC + wat lampjes) op het moment dat het probleem optreedt.
Ik ben geen electromens. Maar het schijnt wel voor te komen dat er iets (schroefje?) los zit of los raakt (of nooit vast heeft gezeten!) in zo'n zekering. Als er dan een bepaalde hoeveelheid stroom doorgaat kan dat iets dan net iets anders gaan raken.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Marco

Bericht door Marco »

Test eerst eens wat scenarios. Is het alleen met de senseo, of ook bijvoorbeeld wasmachine, waterkoker oid? Dat zijn nog wat zwaardere apparaten dan de senseo.

Hang de senseo ook eens aan een andere groep (zekering). Wat gebeurt er dan?

Kan natuurlijk ook aan de aardlekschakelaar liggen. Test die eens. Misschien lekt de senseo stroom naar aarde (kijk dan wel uit..!), en ligt die lekstroom net onder de sterkte die de aardlekschakelaar af laat slaan.

En.. als een monteur in huis is: Laat die ook even kijken naar de nuldraden. Monteurs hebben nogal eens de neiging alleen naar de fase te kijken. Kan natuurlijk zijn dat een potje in de nulleiding los zit.
Gesloten