Hoe is je stemming op dit moment? [2]
Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]
Als een douche nieuw is doet iedereen dapper z'n best.
Na verloop van tijd kakt het enthousiasme wel weer in.
Na verloop van tijd kakt het enthousiasme wel weer in.
Anders moet je nog meer droog maken... ik ben gekke henkie niet.Vagari schreef: Waarom moet een mens persé douchen achter glas?
Ach ik douche maar 1 keer in de week, dus even droog maken en gelukkig hebben wij maar een kleine douche.
Grapje zeker?! 

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Nee, waarom zou ik elke dag moeten douchen als je je bij de wastafel kunt wassen?
Weinig douchen is weer helemaal in hè?Lassie schreef:Nee, waarom zou ik elke dag moeten douchen als je je bij de wastafel kunt wassen?
Ik denk dat ik het zelf niet zou kunnen.
Zo doe ik het al jaren, 1 keer in de week m'n haren wassen en dan neem ik een heerlijke douche.
Ach ieder z'n ding.
Ach ieder z'n ding.

- Dodo
Dat kan prima. Goed aan de wastafel wassen doet meer dan een snelle douche, denk ik.
Mensen hebben wel vaker verschillende ideeën over hygiene. Pas las ik een discussie of je nu eerst moet douchen voor je in bad gaat. De ene partij vond dat je in bad ging om schoon te worden, de andere vond het een smerig idee dat je in je eigen vuil zal te weken. Tja...
Mensen hebben wel vaker verschillende ideeën over hygiene. Pas las ik een discussie of je nu eerst moet douchen voor je in bad gaat. De ene partij vond dat je in bad ging om schoon te worden, de andere vond het een smerig idee dat je in je eigen vuil zal te weken. Tja...
Dat geflodder en geklieder aan de wastafel vind ik waardeloos en zoeken naar iets, waarvan mijn ouders en grootouders blij waren dat dat niet meer hoefde, wat een getob, je gebruikt dan ongemerkt ook nog veel water hoor!
Geef mij maar regelmatig een goede korte douche
Idd. ieder zijn/haar ding
Geef mij maar regelmatig een goede korte douche

Idd. ieder zijn/haar ding

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ieder zijn mening.
Haha, ik heb mijn leven niet anders gedaan. Was een tijdlang 'not done', maar nu weer 'hot'.Marc_44 schreef:Weinig douchen is weer helemaal in hè?Lassie schreef:Nee, waarom zou ik elke dag moeten douchen als je je bij de wastafel kunt wassen?
Dan hoef je tenminste later niet af te zien als je afhankelijk wordt van hulp bij een douchebeurt.Posthoorn schreef:Haha, ik heb mijn leven niet anders gedaan. Was een tijdlang 'not done', maar nu weer 'hot'.Marc_44 schreef:Weinig douchen is weer helemaal in hè?Lassie schreef:Nee, waarom zou ik elke dag moeten douchen als je je bij de wastafel kunt wassen?
Want er wordt in sommige instellingen maar wat aangeflodderd.

Toen onze badkamer werd verbouwd, had ik er ook tegenop gezien.
We mochten bij buren of vrienden douchen, maar ik had geen zin om elke dag met een opgerolde handdoek ergens te gaan douchen.
Dus hier ook nostalgische poedelbadjes, bij een wastafel, met een klein badje.
Ik vond het wel grappig, voor even dan.

Maar douchen doe je toch niet alleen voor de schoonmaak?
Door het warme water, (kort nadouchen met koud water schijnt heel gezond te zijn) en het afdrogen met een handdoek, is dat wel goed voor de bloedsomloop.
Ik vind schone gewassen kleding eigenlijk belangrijker dan elke dag schrobben met zeep.
Als je je 2 x per dag doucht en je trekt daarna een gedragen bloesje aan, is dat effect ook weg.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat hij of zij doucht i.v.m. de bloedsomloop.
't Is dat haar wassen simpeler is onder de douche, anders deed ik de poedelbeurt altijd aan de wastafel.
Gaat veel sneller en kost veel minder (warm) water.
Schoon is schoon.
't Is dat haar wassen simpeler is onder de douche, anders deed ik de poedelbeurt altijd aan de wastafel.
Schoon is schoon.
Dan zou ik maar eens wat beter luisteren naar wat anderen te vertellen hebben.refo schreef:Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat hij of zij doucht i.v.m. de bloedsomloop.
Schoon is schoon.

Maar volgens jou vertel ik onzin, dus zal ik het maar weer ondersteunen met een website:
En als je het aandurft zijn warme en koude douches een andere methode voor het verbeteren van de bloedcirculatie. Warme douches, gevolgd door koude, maar natuurlijk zonder extreme veranderingen in de temperatuur van het water zal de bloedvaten nabij het oppervlak van de huid verwijden zodat meer bloed kan stromen. Let erop dat je altijd met een koude douche stopt. En zo blijven je voeten ook lekker warm als je daarna direct in bed stapt.
bron: optimalegezondheid
Aldus...
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- Dodo
Wisselbaden stimuleren de bloedsomloop, dat is bekend. Maar gewoon warm douchen (wat vrijwel iedereen doet, dus zonder koud nadouchen) doet niet veel voor de bloedsomloop. Het is makkelijk en snel.
Ik denk trouwens dat je van goed wassen aan de wastafel beter schoon wordt dan van een snelle douche.
Ik denk trouwens dat je van goed wassen aan de wastafel beter schoon wordt dan van een snelle douche.
Jullie doen alsof douchen zoveel werk is en zoveel kost
Je spoelt je af met warm water, incl. haren, doe de kraan uit en zeep je in, daarna afspoelen en klaar is @Orchidee, lekker hoor iedere dag
Toen ik afgelopen voorjaar/zomer erg ziek was vond ik dat een van de nare dingen, dat ik soms de kracht er niet voor had

Je spoelt je af met warm water, incl. haren, doe de kraan uit en zeep je in, daarna afspoelen en klaar is @Orchidee, lekker hoor iedere dag

Toen ik afgelopen voorjaar/zomer erg ziek was vond ik dat een van de nare dingen, dat ik soms de kracht er niet voor had