Wist je dat........[4]

Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Gijs83 »

...95 jaar geleden het beroemde hospitaalschip Britannic naar de bodem van de Egeïsche Zee zonk nadat het een mijn geraakt had of door een torpedo was geraakt?
...30 jaar geleden de vredesbeweging met politieke partijen een van de grootste betogingen ooit in Nederland organiseerde?
...er toen ruim 400.000 betogers opstapten tegen kernwapenplaatsing in Nederland?
...165 jaar geleden Oliver Wendell Holmes de term anesthesie introduceerde?
...10 jaar geleden Simone Arnoux (86), vrouw van prins Aschwin zur Lippe-Biesterfeld(de jongere broer van Prins Bernhard) overleed?
...Kandidaat J.J.Mulder vandaag moet beslissen over het beroep uit Hedel?
...Ds.C.v/d Scheur uit Veenendaal vandaag moet beslissing over het beroep uit Barneveld(vacature Ds.M.Aangeenbrug)?
...Ds.L.M.Jongejan vandaag moet beslissen over het beroep uit Harskamp?
...er vanavond in de Oud Ger.Gem.van Kinderdijk gestemd wordt uit Ds.G.Gerritsen en Ds.T.Klok?
...er deze week gecollecteerd wordt voor het MS Fonds?
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Afgewezen »

Luther schreef:Hééé', dit vind ik de vondst van de eeuw: We gaan Sinterklaas voortaan Kinderdag noemen, naar analogie van Vaderdag en Moederdag. Geweldig idee! Kunnen wij ook eens meedoen...:)
Hoho! Niet mee eens. Sint is voor iedereen!
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10537
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Zita »

... er 25 en 26 november een christelijke boekenoutlet is? Alles 75% korting.
http://www.christelijkeboekenoutlet.nl/
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door MarthaMartha »

Zita schreef:... er 25 en 26 november een christelijke boekenoutlet is? Alles 75% korting.
http://www.christelijkeboekenoutlet.nl/
wow.... kwijl kwijl.....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16800
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Hendrikus »

Zita schreef:... er 25 en 26 november een christelijke boekenoutlet is? Alles 75% korting.
http://www.christelijkeboekenoutlet.nl/
Ja, alles wat ze kwijt moeten. Het is wel echt een outlet (net woord voor dump) :huhu
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10537
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Zita »

MarthaMartha schreef:
Zita schreef:... er 25 en 26 november een christelijke boekenoutlet is? Alles 75% korting.
http://www.christelijkeboekenoutlet.nl/
wow.... kwijl kwijl.....
Ik ga natuurlijk niet. Kinderen mogen er hun schoen zetten, foei! Overigens vind ik dat laatste wel een handige marketingtruc. Pa kijkt boeken, kind jengelt over schoenzetten, pa zegt afwezig: da's goed hoor. En de volgende dag moeten ze weer terug, omdat het kind anders op één schoen de winter door moet zien te komen.
Ik krijg het acuut op mijn zenuwen van drukke winkels. En zeker bij het kopen van boeken wil ik rust en ruimte om mij heen.
Gebruikersavatar
Jean le Fontain
Berichten: 688
Lid geworden op: 24 jan 2005, 12:04
Locatie: Neveldijk
Contacteer:

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Jean le Fontain »

Luther schreef:
Willem schreef:Ik zal het nader toelichten.

Enkele maanden geleden constateerde ik dat:
de DD wordt getypeerd als zijnde niet passend bij een christen omdat delen eruit - o.a. zwarte magica -als occult worden getypeerd. Daarbij volledig bijbelse sprookjes en christelijke literaire fantasy negerend waar deze vorm van spreken ook voorkomt. b.v. o.a. C.S. Lewis. Kortom een wat ongenuanceerde stelling.

Later stelde ik dat het mij bevreemde dat "Sinterklaas" onder degenen die de DD als occult afschrijven op nogal wat animo kan rekenen. Men heeft er helemaal geen moeite mee om deze mijnheer te laten "buikspreken" hoewel al honderden jaren dood. Sint vind dit en Sint vond dat. Indien men een dergelijke mening over de DD verkondigd dan zou - in lijn hiermee - men toch moeten menen dat dit soort gedichtjes een variant zijn op het aanroepen van de doden en daarmee occult en zeer afkeuringswaardig. Dit nog los van de "heiligen" en "goede werken" cultus eromheen.
Vandaar de - geuitte - bevreemding.

En als klap op de vuurpijl lees ik van scribent dat over Heartcry wordt gezegd dat men de verkeerde dingen die er ook zijn maar moet negeren - of terzijde schuiven - en de goede dingen moet oppikken. Oftwel, er zijn fouten maar ach, laat die gewoon liggen.
En dan de opmerking in dit topic dat de DD occult is om bepaalde strips en dat deze daarom volledig geweerd moet worden.

Dus de DD in de vuilnisbak om een strip van Zwarte Magica maar de jeugd dient op Heartcry zelf het goede van het slechte te onderscheiden..., tegen de kerkelijke orde in.

Voor de goede orde: Ik heb niks tegen de DD en niks tegen Sinterklaas. Ik vind het ongerijmd dat men de DD afkeurt en Sinterklaas prima vindt. Ik vind het nog ongerijmder dat men de DD volledig terzijde moet houden om vermeende onjuistheden maar de jeugd bij HearCry adviseert om de onjuistheden aldaar maar te negeren want "er is ook veel goeds".
Ik ben het geheel met je eens, behalve dan dat ik me verre wil houden van de leegheid van de Donald Duck en het hele Sint-gebeuren.
Je opvatting over de DD deel ik.
Voor wat betreft het Sint-Nicolaas feest; ik geloof niet in de Sint maar wel in z'n kruidnootjes, banketstaven en chocoladeletters.
O ja, als ik m'n voorkeur voor deze snoepheilige mag uitspreken, doe dan maar de chocokruidnootjes... Dan heb ik ook een heerlijk avondje!
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door caprice »

MarthaMartha schreef:
Zita schreef:... er 25 en 26 november een christelijke boekenoutlet is? Alles 75% korting.
http://www.christelijkeboekenoutlet.nl/
wow.... kwijl kwijl.....
Nou, nee.
Mijn favoriete uitgevers zitten er niet echt tussen.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door -DIA- »

caprice schreef:
MarthaMartha schreef:
Zita schreef:... er 25 en 26 november een christelijke boekenoutlet is? Alles 75% korting.
http://www.christelijkeboekenoutlet.nl/
wow.... kwijl kwijl.....
Nou, nee.
Mijn favoriete uitgevers zitten er niet echt tussen.
Ja... ik snap het
Alle hier genoemde uitgevers koop ik ook zelden boeken van.
Ik mis b.v. Gebr. Koster, Den Hertog, de Banier...
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Gijs83 »

-DIA- schreef:
caprice schreef:
MarthaMartha schreef:
Zita schreef:... er 25 en 26 november een christelijke boekenoutlet is? Alles 75% korting.
http://www.christelijkeboekenoutlet.nl/
wow.... kwijl kwijl.....
Nou, nee.
Mijn favoriete uitgevers zitten er niet echt tussen.
Ja... ik snap het
Alle hier genoemde uitgevers koop ik ook zelden boeken van.
Ik mis b.v. Gebr. Koster, Den Hertog, de Banier...
Je komt wel vaker 'christelijke' dingen tegen, waar voor mij en jou toch heel onbekende dingen tussen zitten...
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Gijs83 »

Omdat het systeem van mijn werk er momenteel uitligt ben ik hier maar even beland... des te eerder weten jullie dus de 'weetjes' van vandaag!

...we nog 39 dagen te gaan hebben dit jaar?
...105 jaar geleden naast de bestaande, radiografische noodkreten als het Engelse "CQD" een nieuwe, internationale noodkreet werd ingevoerd? ("S.O.S.").
...er 5 jaar geleden Tweede Kamerverkiezingen waren?
...het 65 jaar geleden hard waaide?
...Koningin Beatrix vanmiddag de tentoonstelling 'Schetsen van Schoonheid' in de Sint Janskerk in Gouda opent?
...het mannenkoor Laudate Deum uit Wezep vanavond zingt in het Prot.Chr.Zorgcentrum Rehoboth in Wapenveld?
...Ds.A.Schultink vanavond een SGP tijdrede hoopt uit te spreken in Dirksland?
...De SGP Smalllingerland vanavond een avond heeft met Ds.B.L.P.Tramper(oud-journalist RD) in de Ger.Gem. van Drachten?
...Minne Veldman vanavond het orgel van de Vredebergkerk in Oosterbeek(zie: http://www.orgelsite.nl/kerken44/oosterbeek.htm) hoopt te bespelen?
...het lijkt of dit orgel achter een raam staat?
Schemerlichtje
Berichten: 960
Lid geworden op: 05 jul 2010, 08:07

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Schemerlichtje »

Gijs83 schreef:
...we nog 39 dagen te gaan hebben dit jaar?
Als je er even over nadenkt....echt nog weinig. Wat is het jaar voorbij gevlogen.
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door -DIA- »

Schemerlichtje schreef:
Gijs83 schreef:
...we nog 39 dagen te gaan hebben dit jaar?
Als je er even over nadenkt....echt nog weinig. Wat is het jaar voorbij gevlogen.
Ja... en een jaar vliegt niet alleen voorbij... als je 10 jaar verder zou zijn zal je misschien zien dat in feite
die 10 jaren even snel wegvlogen als dit ene jaar.... Tijd is zo betrekkelijk en is als niets. Het is nog geen stipje van de eeuwigheid...
© -DIA- 18-05-2024: 32800
claus
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 sep 2007, 19:42

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door claus »

Ja, dat klopt allemaal. Wij vliegen daarheen.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2481
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Bonny »

...de bekende historicus A. Th. van Deursen is overleden op 80-jarige leeftijd. Hij schreef veel over religiositeit in de 17de eeuw.
The Groom's still waiting at the altar
Plaats reactie