Stond nu in het AD:Tiberius schreef:Eigenlijk is dat gewoon vaccineren, maar dan wat minder medisch. Waarschijnlijk zijn dat mensen die bang zijn voor een prikje.Mara schreef:Ik hoorde net van mijn zoon dat je een setje kunt bestellen waarmee je jezelf kunt besmetten met covid.
Waarom? Ja vanwege een QR code en in het kader van: dan hebben we het maar gehad.
Maar het lijkt mij wel een groot risico.
"Gisteren werd de website jaikwilcorona.nl veel besproken op sociale media, waar mensen voor 33,50 euro een pakket konden kopen met volgens de site het coronavirus in een buisje. ‘Wil je zelf bepalen wanneer je besmet raakt met het coronavirus? Met de coronakit kan je die keuze zelf maken!’, luidde de boodschap op de site. De pagina ging direct na berichtgeving door deze site op zwart.
De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) waarschuwt mensen zich niet expres te laten besmetten met het coronavirus. De Inspectie, die ook een onderzoek is begonnen naar de site, wijst erop dat dit gevaarlijk is en zegt ‘verontwaardigd’ te zijn over initiatieven om expres het virus op te lopen. De IGJ vindt dat iedereen die zichzelf besmet ‘opzettelijk de publieke gezondheid in gevaar brengt’.
https://www.ad.nl/binnenland/jezelf-exp ... s~a36290b1
Gelukkig maar, dat de mogelijkheid hiertoe afgesloten is.