COVID-19

Valcke

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Ambtenaar schreef:
Valcke schreef: Ik vind het ook heel beschamend dat aanmerking gemaakt wordt op pastoraal bezoek bij een ernstig zieke. Sowieso dat er aanmerking gemaakt wordt op bezoek van een zieke! Het bezoeken van zieken om bijstand te verlenen en medeleven te tonen moet juist worden geprezen!
Zeker. Maar iemand moet niet zo naïef zijn om zonder bescherming een coronapatiënt te bezoeken.
Sorry, ambtenaar, wanneer het om een concreet geval gaat, is het volstrekt ongepast om te suggereren dat dit weleens niet het geval geweest kan zijn. En al zou het zo zijn: wat hebben wij daarover uiteindelijk te oordelen? We moeten mensen prijzen die zieken en stervenden bezoeken en daar een punt zetten. Zonder een 'maar'.

Ik weet ook van een geval waarin een vrouw en dochter hun stervende man en vader gekust hebben. Ze droegen beschermende kleding, maar zijn toen toch besmet. Er mag geen woord van kritiek over onze lippen komen, integendeel, we moeten deze personen achten voor de liefde die zij aan de stervende betoond hebben.
Mara

Bericht door Mara »

Ad Anker schreef:
Ambtenaar schreef:
eilander schreef:Barmhartigheid staat bij de B. Voor het geval jullie het niet kunnen vinden.
Ik schreef: "Tenzij je beschermende kleding draagt". Is dit je ontgaan? Ik ben helemaal niet voor het aan het lot overlaten van mensen die geestelijke ondersteuning nodig hebben. In deze tijd moet je als pastoraal werker wel voldoende maatregelen in acht nemen.
Mara voedt de gedachte met haar post dat er van bescherming geen sprake is, merel stelt daar een vraag over.

Het enkele feit dat een besmet persoon een bezoeker kan besmetten wisten we allang.
Het enkele feit dat er mensen overlijden door een besmetting is ook al bekend.
Dat het roepstemmen zijn weten we ook al.

Het doel van zo'n post? Geen idee. Alleen maar gedoe. Ik vind dat schadelijk en onnodig.
En Ad Anker kan het voor de zoveelste keer niet laten om het gif er uit te zuigen.
Als je de beide postings leest, zie je dat dit helemaal niet klopt wat je hier beweert.
eilander schreef:Ik vind het verschrikkelijk dat iemand zonder pastorale begeleiding zou moeten sterven, en ik heb grote waardering voor iemand die ondanks het gevaar dat ermee samenhangt, iemand toch bezoekt.
Ik ook. Ik werd verdrietig toen ik het hoorde, maar dacht wel, misschien was het wel een gesprek van hart tot hart. Met een tot weerziens. Dan kan het ons nog tot jaloersheid wekken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Valcke schreef:
Ambtenaar schreef:
Valcke schreef: Ik vind het ook heel beschamend dat aanmerking gemaakt wordt op pastoraal bezoek bij een ernstig zieke. Sowieso dat er aanmerking gemaakt wordt op bezoek van een zieke! Het bezoeken van zieken om bijstand te verlenen en medeleven te tonen moet juist worden geprezen!
Zeker. Maar iemand moet niet zo naïef zijn om zonder bescherming een coronapatiënt te bezoeken.
Sorry, ambtenaar, wanneer het om een concreet geval gaat, is het volstrekt ongepast om te suggereren dat dit weleens niet het geval geweest kan zijn. En al zou het zo zijn: wat hebben wij daarover uiteindelijk te oordelen? We moeten mensen prijzen die zieken en stervenden bezoeken en daar een punt zetten. Zonder een 'maar'.

Ik weet ook van een geval waarin een vrouw en dochter hun stervende man en vader gekust hebben. Ze droegen beschermende kleding, maar zijn toen toch besmet. Er mag geen woord van kritiek over onze lippen komen, integendeel, we moeten deze personen achten voor de liefde die zij aan de stervende betoond hebben.
Je mag m.i. wel iets vinden wanneer mensen zichzelf nodeloos niet in acht nemen, terwijl het wel had gekund.
Vind je het ook logisch dat mensen met 190 per uur, zonder gordel, ergens heen rijden met de auto om een stervende te bezoeken? Hiermee anderen en zichzelf in gevaar brengend?

De conclusie van diegenen mag zijn dat het kan. Maar het is m.i. niet zo dat anderen dat dan wat minder verstandig mogen vinden. in het geval van deze vrouw en dochter vermoed ik dat vrijwel iedereen dezelfde keuze gemaakt zou hebben.
Laatst gewijzigd door Zeeuw op 19 nov 2021, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Valcke

Bericht door Valcke »

Ik ben het ermee eens dat Mara geen aanleiding heeft gegeven voor de onverkwikkelijke opmerkingen die daarna gevolgd zijn.
Valcke

Bericht door Valcke »

Zeeuw schreef:
Valcke schreef:
Ambtenaar schreef:

Je mag m.i. wel iets vinden wanneer mensen zichzelf nodeloos niet in acht nemen, terwijl het wel had gekund.
Vind je het ook logisch dat mensen met 190 per uur, zonder gordel, ergens heen rijden met de auto om een stervende te bezoeken? Hiermee anderen en zichzelf in gevaar brengend?

De conclusie van diegenen mag zijn dat het kan. Maar het is m.i. niet zo dat anderen dat dan wat minder verstandig mogen vinden. in het geval van deze vrouw en dochter vermoed ik dat vrijwel iedereen dezelfde keuze gemaakt zou hebben.
Ik begrijp de zin van deze post niet...
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Valcke schreef: Ik begrijp de zin van deze post niet...
Het is een reactie op jouw afsnijdende 'er mag geen woord...'. Of het zin heeft, dat mag je zelf bepalen. Die bepaling pas ik bij jouw posts ook toe.
refo

Bericht door refo »

Na de post van Mara hebben anderen daar niets laakbaars over hebben gezegd. Alleen dat het niet zonder bescherming moet.

Dan komt er natuurlijk altijd een anekdote waarin mensen wel dergelijke kleding droegen en toch besmet zijn. Hoe je met beschermende kleding kust, zal de meeste andere mensen wel niet duidelijk zijn.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

refo schreef:Na de post van Mara hebben anderen daar niets laakbaars over hebben gezegd. Alleen dat het niet zonder bescherming moet.

Dan komt er natuurlijk altijd een anekdote waarin mensen wel dergelijke kleding droegen en toch besmet zijn. Hoe je met beschermende kleding kust, zal de meeste andere mensen wel niet duidelijk zijn.
Dat is eigenlijk ook mijn gevoel. Er wordt een schijnbare tegenstelling opgeroepen. Niemand zal zeggen dat pastorale bezoeken bij stervenden niet moeten worden gedaan. M.i. moet dat zeker doorgang vinden. Daarbij wat beschermende maatregelen nemen (zonder buiten voor de ramen te gaan staan, zoals Eilander aangaf, want dat was afschuwelijk), is toch ook gewoon mogelijk.
Valcke

Bericht door Valcke »

Zeeuw schreef:
Het is een reactie op jouw afsnijdende 'er mag geen woord...'. Of het zin heeft, dat mag je zelf bepalen. Die bepaling pas ik bij jouw posts ook toe.
- Waarom haal je er dan te hard rijden bij met 190 km/u? Wat heeft dat te maken met mijn post en het onderwerp?
- Ik blijf mij mijn afsnijdende opmerkingen. Wie kritiek heeft op het ultieme liefdebetoon van naaste familieleden aan een stervende (al is er dan enig risico genomen), is ver van het pad af.
huisman

Bericht door huisman »

merel schreef:
eilander schreef:
Ambtenaar schreef:
merel schreef: Ben ik de enige die het heel onverstandig vind om bij iemand op bezoek te gaan die corona heeft?
Nee. Dat moet je volgens mij nalaten, omdat je dan zelf besmet kunt raken en kunt zorgen voor verdere verspreiding van het virus. Tenzij je beschermende kleding draagt.
Barmhartigheid staat bij de B. Voor het geval jullie het niet kunnen vinden.
Dat slaat nergens op. Barmhartig betekent niet onverstandig.... In de bijbel staat ook iets over ' God verzoeken'
Ik heb op coronaafdelingen in ziekenhuizen en verpleegtehuizen diverse bezoeken afgelegd. Steeds met inachtneming van de regels van de instelling. Verbazend blijft wel dat beschermende kleding bij de ene instelling anders is dan bij de andere.
Soms alles, schort, mondkap, bril, handschoenen, mutsje en bij vertrek mijn Bijbel in een zakje mee met het advies die 5 dagen niet te gebruiken plus mijn kleding op 60 graden te wassen. Bij een andere instelling alleen mondkapje en het verzoek op anderhalve meter te blijven.
Ik was altijd dankbaar dat de bezoeken door konden gaan en ben nooit besmet geraakt.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Valcke schreef:[

Alleen de gedachte al dat hier kritiek op zou kunnen zijn maakt me al verontwaardigd.
Natuurlijk neem je afscheid van hen die je lief zijn.
Ik zou geen moment aarzelen. Als je het niet zou doen blijft het je leven achtervolgen.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Valcke schreef:Ik ben het ermee eens dat Mara geen aanleiding heeft gegeven voor de onverkwikkelijke opmerkingen die daarna gevolgd zijn.
In die zin dat de onverkwikkelijke opmerkingen voor rekening liggen van degenen die ze maakten, zeker.

Anderzijds waren de onverkwikkelijke opmerkingen niet gemaakt als er geen trigger was.
refo

Bericht door refo »

Ad Anker schreef:
Valcke schreef:Ik ben het ermee eens dat Mara geen aanleiding heeft gegeven voor de onverkwikkelijke opmerkingen die daarna gevolgd zijn.
In die zin dat de onverkwikkelijke opmerkingen voor rekening liggen van degenen die ze maakten, zeker.

Anderzijds waren de onverkwikkelijke opmerkingen niet gemaakt als er geen trigger was.
Barbertje moet hangen.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Valcke schreef:
Zeeuw schreef:
- Waarom haal je er dan te hard rijden bij met 190 km/u? Wat heeft dat te maken met mijn post en het onderwerp?
- Ik blijf mij mijn afsnijdende opmerkingen. Wie kritiek heeft op het ultieme liefdebetoon van naaste familieleden aan een stervende (al is er dan enig risico genomen), is ver van het pad af.

Als ik je dat eerste moet uitleggen, laat dan maar doen.
En het tweede, het ging in eerste instantie niet over naaste familieleden.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

huisman schreef:
Ik heb op coronaafdelingen in ziekenhuizen en verpleegtehuizen diverse bezoeken afgelegd. Steeds met inachtneming van de regels van de instelling. Verbazend blijft wel dat beschermende kleding bij de ene instelling anders is dan bij de andere.
Soms alles, schort, mondkap, bril, handschoenen, mutsje en bij vertrek mijn Bijbel in een zakje mee met het advies die 5 dagen niet te gebruiken plus mijn kleding op 60 graden te wassen. Bij een andere instelling alleen mondkapje en het verzoek op anderhalve meter te blijven.
Ik was altijd dankbaar dat de bezoeken door konden gaan en ben nooit besmet geraakt.
Keurig! En bijzonder mooi dat je deze bezoeken steeds hebt afgelegd Huisman.
Plaats reactie