Dat laatste kan enkel na een mandaat van de VN. En dat mandaat gaat er niet komen. We doen in het Westen wel of de hele wereld tegen Rusland is, maar dat is helemaal niet het geval.huisman schreef: Ik ben altijd voor een neutraal Oekraïne geweest maar door o.a. de gruwelijkheden die het Russische leger heeft aangericht ben ik nu sterk voor het sturen van zware wapens. Ook zou ik graag VN troepen inzetten rondom Kiev.
Louter emotionele uitspraken. En dat van een man die mede verantwoordelijk is voor de afbraak van onze defensie. Hij geeft bovendien niet aan hoe hij dat voor zich ziet. We steunen Oekraïne door ongekende sancties in te stellen en enorme hoeveelheden wapens beschikbaar te stellen. Maar veel meer zit er niet in. Ik begreep bijvoorbeeld dat de Westerse voorraden Javelins en Stingers aardig geslonken zijn en dat bij nog meer levering de eigen verdediging in het geding komt.Kijk op het twitter account van onze voormalige CDS Dick Berlijn. Vooral de tweets van 3 april. Ik ben het met hem eens.
https://twitter.com/DickBerlijn?ref_src ... r%5Eauthor
Roepen dat Poetin een oorlogsmisdadiger is en dat hij berecht moet worden werkt bovendien averechts. Poetin heeft dan namelijk alle reden om door te vechten, omdat hij niet in een cel in Scheveningen wil eindigen.