Gereformeerde Gemeenten

DDD

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

heusden-op schreef:DDD meesmuilde:
Welnee. Er zijn heel veel mensen die menen dat zij zich geen betere vrouw of man kunnen wensen. Ik denk dat je logica niet helemaal goed ontwikkeld is.
Eerst had ik een onchristelijke bijbedoeling. Nu is mijn logica niet goed ontwikkeld. Dank voor deze hartelijkheid.
Is er iets onhartelijk aan helder communiceren? Waarom ga je eigenlijk niet in op je eigen -onjuiste- stelling? Ik zou met even veel recht kunnen zeggen dat het van jou onhartelijk is om ten onrechte een niet ter zake doend commentaar te leveren op wat ik schrijf.

Overigens vind ik het woord meesmuilen wel onhartelijk. Dat ik de conclusie trek dat jouw conclusies niet kloppen, is een inhoudelijke stelling, die niet op de persoon is. Al begrijp ik hieruit dat je dat wel zo ervaart.

Op de persoon reageren is over het algemeen genomen geen teken van veel overtuigdheid van je eigen gelijk. Mijns inziens is deze reactie daar een mooi voorbeeld van.
Marion

Bericht door Marion »

Roos2017 schreef:
DDD schreef:Begraven, trouwen, gesprekken voeren met gemeenteleden en betrokken families bij bijzondere gebeurtenissen, leiden van alle belangrijke diensten op feestdagen, deelnemen aan gemeenteavonden, interview in het kerkblad en verder ongetwijfeld een voortdurend gebed voor de gemeente. Meer dan sommige andere predikanten in hun eigen gemeente te zien zijn. En dat terwijl je met emeritaat bent. Misschien is het teveel, maar in ieder geval past veel waardering en die is er ook.

De consulent adviseert de kerkenraad en verder heb ik geen idee. Die heeft het druk met de andere gemeenten, want zoveel dominees zijn er niet in de classis.
Wat mooi van zo´n oude broeder dat hij al dat werk nog wil doen.
Ook functioneel, om de dienstdoende predikanten wat te ontlasten. Die hebben vaak hun eigen gemeente, en een aantal consulentgemeenten. Daar zitten, als je bijvoorbeeld naar de classis Dordrecht kijkt, ook een aantal grote vacante gemeenten bij.
Daar moeten de dienstdoende predikanten in zo'n classis hun handen aan vol hebben. Mooi als emerituspredikanten dan bijspringen.
heusden-op
Verbannen

Bericht door heusden-op »

In de classis Kampen (daar woont familie) heb je ook veel vacante plaatsen. Maar jammer genoeg lijken veel emeritus predikanten een voorkeur te hebben voor het zuiden. Daar zijn ook hulpconsulenten nodig.
dam-leer
Tom

Bericht door Tom »

Ds. Verweij heeft een tijd veel voor Kampen gedaan in de vorige periode van vacant zijn. Ds. Kattenberg ook eerder voor Lelystad.
Zeemeeuw

Bericht door Zeemeeuw »

N.a.v. reeds genoemde zieke predikanten:

https://www.gergeminfo.nl/nieuws/pastoriezorgen
refo

Bericht door refo »

heusden-op schreef:DDD meesmuilde:
Welnee. Er zijn heel veel mensen die menen dat zij zich geen betere vrouw of man kunnen wensen. Ik denk dat je logica niet helemaal goed ontwikkeld is.
Eerst had ik een onchristelijke bijbedoeling. Nu is mijn logica niet goed ontwikkeld. Dank voor deze hartelijkheid.
Maar ik weet wel wie DDD bedoelt met een andere goede consulent: ds. P. Blok!
Consulent kan die niet worden. En volgens mij doet die niet zo heel veel meer.
Charles

Bericht door Charles »

Marion schreef:
DDD schreef:Laten we dat hopen en bidden inderdaad. Hij doet op zijn oude dag nog verbazend veel werk in de gemeente(n). Je kunt geen betere hulpconsulent treffen.
Waaruit bestaan zijn hulpdiensten dan vooral? En wat is dan nog de rol van de eigenlijke consulent?
Wat dacht je van begrafenissen bij vacante gemeenten. Waarbij de familie altijd thuis wordt opgezocht (ook al is het aan de andere kant van het land) zodat de dominee de familie niet voor het eerst ziet tijdens de begrafenis en je geen weet hebt wie je eigenlijk begraaft.
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

Iemand een update over de gezondheidstoestand van ds van der Net, ds Schipper en ds Paul?
Charles

Bericht door Charles »

Ds v/d Net ligt op gewone zaal en mag eerdaags naar huis of is naar huis. Preken is voorlopig niet aan de orde vermoed ik.
Charles

Bericht door Charles »

Wie het vatte kan die vatte het.

Afbeelding
DDD

Bericht door DDD »

Ik vat het wel. Maar het is wel treurig dat zoiets in een kerkblad verschijnt.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Jeremiah schreef:Iemand een update over de gezondheidstoestand van ds van der Net, ds Schipper en ds Paul?
Wat is er met de gezondheid van ds. Paul?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Charles

Bericht door Charles »

DDD schreef:Ik vat het wel. Maar het is wel treurig dat zoiets in een kerkblad verschijnt.

Ik ben er mee opgegroeid maar vat het nog steeds niet. Maar misschien lees ik teveel oudvaders en puriteinen.
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

Charles schreef:Wie het vatte kan die vatte het.

Afbeelding
Zo maar even een vraag, wordt dit ook in andere kerkverbanden geleerd?
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Leg me eens uit wat hier nou zo 'fout' aan is.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie