Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond

MePaul

Re: Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond

Bericht door MePaul »

-DIA- schreef:Wonderlijk dat er toch niet is gereageerd op wat ik zei. Maar ook wonderlijk dat er gewoon overheen wordt gelezen en gaat over tot de orde van de dag. Hoewel het in feite en zeer ernstige waarneming is. We kunnen nu wel zeggen ik zie dat niet, maar ik kan niet om de Schrift heen, We leven werkelijk in vreselijke tijden als we het zien.
Als ik soms zei dat ik een deel van de prediking binnen "gb" gemeentes niet of nauwelijks gaat over bekering en het hebben van een zaligmakende relatie met Jezus, werd mij verweten te oordelen. Prediking toetsen aan het Woord is zeer goed en moet je juist doen. Daar tegenover staat dat je Bijbelse prediking ook echt zelf moet toepassen (je bekeren tot het Lam), i.p.v. kritisch blijven zonder waar geloof.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

MePaul schreef:
-DIA- schreef:Wonderlijk dat er toch niet is gereageerd op wat ik zei. Maar ook wonderlijk dat er gewoon overheen wordt gelezen en gaat over tot de orde van de dag. Hoewel het in feite en zeer ernstige waarneming is. We kunnen nu wel zeggen ik zie dat niet, maar ik kan niet om de Schrift heen, We leven werkelijk in vreselijke tijden als we het zien.
Als ik soms zei dat ik een deel van de prediking binnen "gb" gemeentes niet of nauwelijks gaat over bekering en het hebben van een zaligmakende relatie met Jezus, werd mij verweten te oordelen. Prediking toetsen aan het Woord is zeer goed en moet je juist doen. Daar tegenover staat dat je Bijbelse prediking ook echt zelf moet toepassen (je bekeren tot het Lam), i.p.v. kritisch blijven zonder waar geloof.
Een opmerker die niet wat kan pakken krijgt de schuld. Denkt u dat dat ik dat niet zie?
Wij en onze vaderen tevens. We proberen, ik zeg nogmaals proberen een beetje opmerkend te zijn. Al ik wat pak heb ik gestolen. Toch? Ziet u het?
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

-DIA- schreef:
DDD schreef:Dat is niet heel wonderlijk, denk ik. Je valt voortdurend in herhaling. Dat is op zich niet erg, maar het is denk ik al de derde keer in één jaar dat je dit bijbelgedeelte aan de orde stelt.

Je hebt er zelfs een heel apart draadje aan gewijd.

Op een gegeven moment vinden sommige mensen dan dat zij daar wel voldoende over hebben gezegd. Dat is helemaal niet onaardig bedoeld.
Maar ik merk wel dat daar heel weinig of geen overname in is, ja zelf als het erop aankomt kost het strijd.
Ik ben het er mee eens. Dat wil ik best zeggen, en ik geloof zeker dat er meer mensen hier het daarmee eens zijn. Voorzichtig zou ik toch willen zeggen: vergeet ook die mensen niet.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

En daar sluit ik me ook bij aan.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Orchidee

Re: RE: Re: Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond

Bericht door Orchidee »

-DIA- schreef:Als ik wat pak heb ik gestolen. Toch? Ziet u het?
Als iets je word aangeboden is dat géén stelen!
Als ik u een kop koffie aanbied mag u daar ja op zeggen, dat aanpakken en opdrinken!
Het zou zelfs zeer onbeleefd zijn als u weigert!
Zo is het ook in het geestelijk leven!
Uit vrije genade, om niet, word u het eeuwig heil aangeboden en uw zonden vergeven!
Vlucht tot Christus,zo gij Zijn stem dan heden hoort; gelooft Zijn Heil en troostrijk Woord!
Verhard u niet maar laat u leiden!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-DIA-

Re: RE: Re: Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond

Bericht door -DIA- »

Orchidee schreef:
-DIA- schreef:Als ik wat pak heb ik gestolen. Toch? Ziet u het?
Als iets je word aangeboden is dat géén stelen!
Als ik u een kop koffie aanbied mag u daar ja op zeggen, dat aanpakken en opdrinken!
Het zou zelfs zeer onbeleefd zijn als u weigert!
Zo is het ook in het geestelijk leven!
Uit vrije genade, om niet, word u het eeuwig heil aangeboden en uw zonden vergeven!
Vlucht tot Christus,zo gij Zijn stem dan heden hoort; gelooft Zijn Heil en troostrijk Woord!
Verhard u niet maar laat u leiden!
U begrijpt het niet, en het heeft geen zin om hierop in te gaan.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Ik begrijp "het" en u heel goed!
U wilt mij niet begrijpen!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Orchidee schreef:Ik begrijp "het" en u heel goed!
U wilt mij niet begrijpen!
Als ik 'hap' bent u tevreden, daarom doe ik dat niet. Niet uit onwil, maar om het recht te houden.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

U hoeft niet op mij te "happen".
Maar ik kan soms mijn mond niet houden als iemand alles wat anders is dan hij is "gewend" verwerpt alsof het "niets" is. In Christus is een onuitputtelijke bron van Genade te vinden. Ook voor u en mij!
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Orchidee schreef:U hoeft niet op mij te "happen".
Maar ik kan soms mijn mond niet houden als iemand alles wat anders is dan hij is "gewend" verwerpt alsof het "niets" is. In Christus is een onuitputtelijke bron van Genade te vinden. Ook voor u en mij!
Dat merk ik.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Eigenlijk is de uitdrukking 'een gestolen Jezus' onjuist. Want Jezus kun je nooit stelen, omdat Hij Zichzelf uit genade alleen wegschenkt aan verloren zondaren.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
samanthi

Bericht door samanthi »

Jantje schreef:Eigenlijk is de uitdrukking 'een gestolen Jezus' onjuist. Want Jezus kun je nooit stelen, omdat Hij Zichzelf uit genade alleen wegschenkt aan verloren zondaren.
Em dar je hem mag aannemen?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Jantje schreef:Eigenlijk is de uitdrukking 'een gestolen Jezus' onjuist.
Nou nou, en dat voor een uitgesproken contra-remonstrant. :D
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Herman schreef:
Jantje schreef:Eigenlijk is de uitdrukking 'een gestolen Jezus' onjuist.
Nou nou, en dat voor een uitgesproken contra-remonstrant. :D
Spot maar met me. ;)
Maar het is toch zeker zo?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

Iets wat gratis is kun je per definitie niet stelen, dus die hele uitdrukking is vreemd (en onbijbels).
Gesloten