Vraag (pc en internet)

Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Een vraag:

Bericht door Ditbenik »

refo schreef:Kunnen andere pdf's wel gewoon geprint worden? Zomaar, zeg maar.
Ja, ik heb zelfs nog nooit meegemaakt dat een pdf niet kon worden uitgeprint. Bij mij openen de pdf's in een browser en daar kun je rechts bovenin op een printertje klikken.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Een vraag:

Bericht door Ditbenik »

Mannetje schreef:Helpt het als je hem in een ander programma opent? Kan Word bijvoorbeeld ook pdfs openen?
Nee, de bedoeling van een pdf is dat je er niets in kunt wijzigen (bijvoorbeeld het bedrag van de factuur aanpassen). Daarom kun je een pdf niet openen in Word. Gewoon kopieëren gaat vaak ook niet. Dat vervalt de opmaak. Maar door je windowstoets, Shift en S tegelijk in te drukken, kun je met je muis een selectie maken die dan gekopieerd wordt. Die kun je plakken in Word (is dan een afbeelding). Die kun je in Word uitprinten of met je rechtmuisknop als afbeelding opslaan en die uitprinten.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6464
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Een vraag:

Bericht door Posthoorn »

GerefGemeente-lid schreef:
Posthoorn schreef:
Mannetje schreef:Helpt het als je hem in een ander programma opent? Kan Word bijvoorbeeld ook pdfs openen?
Ik heb het uiteindelijk kunnen kopiëren naar een Word-document en hem zomaar uitgeprint. Maar het is wel raar.
Heb je hem 'zomaar' uitgeprint of 'zo maar'? Want dat is een wezenlijk verschil.
Zo maar. ;)
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Een vraag:

Bericht door TSD »

Ditbenik schreef:
Mannetje schreef:Helpt het als je hem in een ander programma opent? Kan Word bijvoorbeeld ook pdfs openen?
Nee, de bedoeling van een pdf is dat je er niets in kunt wijzigen (bijvoorbeeld het bedrag van de factuur aanpassen). Daarom kun je een pdf niet openen in Word. Gewoon kopieëren gaat vaak ook niet. Dat vervalt de opmaak. Maar door je windowstoets, Shift en S tegelijk in te drukken, kun je met je muis een selectie maken die dan gekopieerd wordt. Die kun je plakken in Word (is dan een afbeelding). Die kun je in Word uitprinten of met je rechtmuisknop als afbeelding opslaan en die uitprinten.
Dat 1e is inmiddels wel achterhaald hoor, het is tegenwoordig vrij simpel om een pdf aan te passen, kopiëren van tekst al helemaal.

De nieuwe professionele PDF programma’s maken dat allemaal een fluitje van een cent en op mijn werk bijna net zo normaal geworden als het aanpassen van een word-document.

De enige reden dat je een PDF niet kunt printen (die ik kan bedenken) is dat de PDF beveiligd is.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6464
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Een vraag:

Bericht door Posthoorn »

Ditbenik schreef:
Mannetje schreef:Helpt het als je hem in een ander programma opent? Kan Word bijvoorbeeld ook pdfs openen?
Nee, de bedoeling van een pdf is dat je er niets in kunt wijzigen (bijvoorbeeld het bedrag van de factuur aanpassen). Daarom kun je een pdf niet openen in Word. Gewoon kopieëren gaat vaak ook niet. Dat vervalt de opmaak. Maar door je windowstoets, Shift en S tegelijk in te drukken, kun je met je muis een selectie maken die dan gekopieerd wordt. Die kun je plakken in Word (is dan een afbeelding). Die kun je in Word uitprinten of met je rechtmuisknop als afbeelding opslaan en die uitprinten.
Nee, als ik de bestandsnaam aanklikte, kon ik 'kopiëren' doen en de inhoud vervolgens in een Word-bestand zetten.
Maar misschien heb ik uiteindelijk alleen de kassabon nodig. ;)
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Een vraag:

Bericht door Ditbenik »

Posthoorn schreef:
Ditbenik schreef:
Mannetje schreef:Helpt het als je hem in een ander programma opent? Kan Word bijvoorbeeld ook pdfs openen?
Nee, de bedoeling van een pdf is dat je er niets in kunt wijzigen (bijvoorbeeld het bedrag van de factuur aanpassen). Daarom kun je een pdf niet openen in Word. Gewoon kopieëren gaat vaak ook niet. Dat vervalt de opmaak. Maar door je windowstoets, Shift en S tegelijk in te drukken, kun je met je muis een selectie maken die dan gekopieerd wordt. Die kun je plakken in Word (is dan een afbeelding). Die kun je in Word uitprinten of met je rechtmuisknop als afbeelding opslaan en die uitprinten.
Nee, als ik de bestandsnaam aanklikte, kon ik 'kopiëren' doen en de inhoud vervolgens in een Word-bestand zetten.
Maar misschien heb ik uiteindelijk alleen de kassabon nodig. ;)
Die optie ken ik niet.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Een vraag:

Bericht door GerefGemeente-lid »

Posthoorn schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Posthoorn schreef:
Mannetje schreef:Helpt het als je hem in een ander programma opent? Kan Word bijvoorbeeld ook pdfs openen?
Ik heb het uiteindelijk kunnen kopiëren naar een Word-document en hem zomaar uitgeprint. Maar het is wel raar.
Heb je hem 'zomaar' uitgeprint of 'zo maar'? Want dat is een wezenlijk verschil.
Zo maar. ;)
Tjonge.

Wie had dat gedacht...? Zomaar een taalfout bij @Posthoorn... :yahoo
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Een vraag:

Bericht door Tiberius »

Kan zo maar gebeuren.
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Een vraag:

Bericht door Mistig »

Tiberius schreef:Kan zo maar gebeuren.
:yahoo
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6464
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Een vraag:

Bericht door Posthoorn »

GerefGemeente-lid schreef: Wie had dat gedacht...? Zomaar een taalfout bij @Posthoorn... :yahoo
Ik zou me kunnen verontschuldigen. Maar dat is een beetje flauw natuurlijk. :huhu
Overigens is missie geslaagd: ik kon het boek zomaar retourneren bij de boekhandel!
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Een vraag:

Bericht door CvdW »

@DIA, hoe gaat het thuis? Uw broer was toch ziek?
Ik meende recent iets gelezen te hebben in een topic. Of was het iemand anders?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

CvdW schreef:@DIA, hoe gaat het thuis? Uw broer was toch ziek?
Ik meende recent iets gelezen te hebben in een topic. Of was het iemand anders?
Ja, het word momenteel nader onderzocht. Er lijkt nog ergens een bacteriële ontsteking te zijn, waarvoor nog zwaardere antibiotica wordt toegepast. Volgende week staat een gesprek met de chirurg gepland, en daarin zullen waarschijnlijk nadere mededelingen volgen. Hij voelt zich nog wel ziek, heeft koorts, en de eerste antibiotica heeft niet geholpen. Nu denkt men dat er een andere bacteriële ontsteking zit waar de eerste medicijnen geen vat op hadden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Een vraag:

Bericht door HersteldHervormd »

Een vraag:
Is er al bekend of de PB functie weer terugkomt? Ik geloof dat daar over nagedacht zou worden?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

-DIA- schreef:
CvdW schreef:@DIA, hoe gaat het thuis? Uw broer was toch ziek?
Ik meende recent iets gelezen te hebben in een topic. Of was het iemand anders?
Ja, het word momenteel nader onderzocht. Er lijkt nog ergens een bacteriële ontsteking te zijn, waarvoor nog zwaardere antibiotica wordt toegepast. Volgende week staat een gesprek met de chirurg gepland, en daarin zullen waarschijnlijk nadere mededelingen volgen. Hij voelt zich nog wel ziek, heeft koorts, en de eerste antibiotica heeft niet geholpen. Nu denkt men dat er een andere bacteriële ontsteking zit waar de eerste medicijnen geen vat op hadden.
Voor degenen die belangstellend zijn: Het gaat nog niet goed. In oktober (lijkt echt te laat, maar kan niet anders) volgt een nieuw onderzoek, want de koorts blijft en antibiotica helpt niet.
Ook met mij is het niet goed, voel enkele dagen tintelingen en doofheid in mijn linkerarm en hand. Onze huisarts is op vakantie, maar de assistente achtte het nodig, gezien mijn medische achtergrond voor een nader onderzoek. Mede omdat dit ook gepaard gaat met diarree en misselijkheid. Nu moet ik maandag voor nader onderzoek ontlasting inleveren. Daarna zal een nader bericht volgen, Dit even omdat ik begonnen ben hier een en ander mede te delen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Een vraag:

Bericht door Maanenschijn »

-DIA- schreef:
-DIA- schreef:
CvdW schreef:@DIA, hoe gaat het thuis? Uw broer was toch ziek?
Ik meende recent iets gelezen te hebben in een topic. Of was het iemand anders?
Ja, het word momenteel nader onderzocht. Er lijkt nog ergens een bacteriële ontsteking te zijn, waarvoor nog zwaardere antibiotica wordt toegepast. Volgende week staat een gesprek met de chirurg gepland, en daarin zullen waarschijnlijk nadere mededelingen volgen. Hij voelt zich nog wel ziek, heeft koorts, en de eerste antibiotica heeft niet geholpen. Nu denkt men dat er een andere bacteriële ontsteking zit waar de eerste medicijnen geen vat op hadden.
Voor degenen die belangstellend zijn: Het gaat nog niet goed. In oktober (lijkt echt te laat, maar kan niet anders) volgt een nieuw onderzoek, want de koorts blijft en antibiotica helpt niet.
Ook met mij is het niet goed, voel enkele dagen tintelingen en doofheid in mijn linkerarm en hand. Onze huisarts is op vakantie, maar de assistente achtte het nodig, gezien mijn medische achtergrond voor een nader onderzoek. Mede omdat dit ook gepaard gaat met diarree en misselijkheid. Nu moet ik maandag voor nader onderzoek ontlasting inleveren. Daarna zal een nader bericht volgen, Dit even omdat ik begonnen ben hier een en ander mede te delen.
Zorgelijke berichten. Beterschap en veel sterkte gewenst voor jullie beiden.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie