Vakantie

JvW

Re: Vakantie

Bericht door JvW »

Ambtenaar schreef:
JvW schreef: Helemaal eens met je opmerking over Oostenrijk! Zwitserland ben ik nog nooit geweest, dus daar kan ik niets over zeggen.
Onze ervaringen in Oostenrijk zijn heel erg goed, zeker met een gezin. Veel afwisseling en veel leuke dingen ook voor de kinderen.
De kinderen gaan het liefst elk jaar naar Oostenrijk, maar voor ons zit dat er (zeer waarschijnlijk) niet meer in helaas. We willen gaan kijken of Denemarken iets voor ons is, iemand nog tips?
Wat wil je weten over Denemarken? We zijn er vorig jaar geweest en gaan er nu weer naar toe.
We willen kijken of we er volgend jaar naartoe kunnen. We zijn vooral benieuwd welk deel van Denemarken aan te raden is. We zullen er meestal met de auto op uit trekken overigens, kleine rondjes lopen (half uurtje) is het maximum.
Ook zijn we op zoek naar tips over vakantiewoningen. Eventueel willen we twee verschillende huisjes boeken.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
Orchidee schreef:Ik vind vakanties erg duur geworden!
Er word geheel uitgegaan van 2 of veelverdieners.
Je kunt altijd nog hotel kakkerlak boeken, all inclusive. :D
Het zal wel Hollandse zuunigheid zijn, maar ik vind een paar duizend euro voor 2 weekjes vakantie veel te veel geld.
Een ver buitenland is aan mij niet besteed, ik ga zeker weten heimwee krijgen, bovendien durf ik niet te vliegen.
Een paar dagen Wenen of Berlijn staan op het verlanglijstje.
Misschien interessant of niet, maakt niet uit. We hadden ergens in de jaren 90 een dure bungalow gehuurd in Belgique, in de Commune d'Mol, deelgemeente Rauw of Postel?. Ik weet het niet meer, in ieder geval in de gemeente Mol, een stad(je) in de province d'Anvers. (Antwerpen dus, maar ja, dat klinkt zo gewoontjes hè)
Wat was het geval? Een prachtig en zeer luxe bungalow. Alles aanwezig, van magnetron tot tv. Wat er er ook gratis bij was: De ruimten in de bungalow waren royaal voorzien van kakkerlakken! Alles inclusief! We kunnen dan ook een ieder die niet zo ver van huis wil het prachtige bungalowpark van Sunparks aanbevelen.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

JvW schreef:
Bertiel schreef:Oostenrijk, dan wil je ieder jaar.
Vond Zwitserland ruiger / mooier. Maar dat laat mijn salaris niet ieder jaar toe :D

Wel vrij ergens augustus maar geen vakantie
Helemaal eens met je opmerking over Oostenrijk! Zwitserland ben ik nog nooit geweest, dus daar kan ik niets over zeggen.
Onze ervaringen in Oostenrijk zijn heel erg goed, zeker met een gezin. Veel afwisseling en veel leuke dingen ook voor de kinderen.
De kinderen gaan het liefst elk jaar naar Oostenrijk, maar voor ons zit dat er (zeer waarschijnlijk) niet meer in helaas. We willen gaan kijken of Denemarken iets voor ons is, iemand nog tips?
Ik ben zelf nooit in Denemarken geweest, maar van de meeste mensen heb ik gehoord dat het op zich prima is, maar al wel snel saai. En overal is alles een beetje hetzelfde. Legoland is natuurlijk leuk voor kids. Persoonlijk zou ik naar Zweden gaan.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
JvW

Bericht door JvW »

HersteldHervormd schreef:
JvW schreef:
Bertiel schreef:Oostenrijk, dan wil je ieder jaar.
Vond Zwitserland ruiger / mooier. Maar dat laat mijn salaris niet ieder jaar toe :D

Wel vrij ergens augustus maar geen vakantie
Helemaal eens met je opmerking over Oostenrijk! Zwitserland ben ik nog nooit geweest, dus daar kan ik niets over zeggen.
Ik ben zelf nooit in Denemarken geweest, maar van de meeste mensen heb ik gehoord dat het op zich prima is, maar al wel snel saai. En overal is alles een beetje hetzelfde. Legoland is natuurlijk leuk voor kids. Persoonlijk zou ik naar Zweden gaan.
Zweden is voor nu te ver weg, dat redden we niet qua reisafstand....
Jaco van Westenbrugge
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef: Ik ben zelf nooit in Denemarken geweest, maar van de meeste mensen heb ik gehoord dat het op zich prima is, maar al wel snel saai. En overal is alles een beetje hetzelfde. Legoland is natuurlijk leuk voor kids. Persoonlijk zou ik naar Zweden gaan.
Belangrijk is natuurlijk wel waar je interesses liggen. Kopenhagen heeft een aantal interessante musea, onder meer het Design Museum (gesloten tot lente 2022). Verder zijn er in Denemarken veel musea die in het teken staan van de Vikingen. Kinderen vinden dat vaak interessant. Ook voor natuurliefhebbers is er voldoende interessants te ontdekken. Bijvoorbeeld de witte krijtrotsen op het eiland Møn.
JvW

Bericht door JvW »

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef: Ik ben zelf nooit in Denemarken geweest, maar van de meeste mensen heb ik gehoord dat het op zich prima is, maar al wel snel saai. En overal is alles een beetje hetzelfde. Legoland is natuurlijk leuk voor kids. Persoonlijk zou ik naar Zweden gaan.
Belangrijk is natuurlijk wel waar je interesses liggen. Kopenhagen heeft een aantal interessante musea, onder meer het Design Museum (gesloten tot lente 2022). Verder zijn er in Denemarken veel musea die in het teken staan van de Vikingen. Kinderen vinden dat vaak interessant. Ook voor natuurliefhebbers is er voldoende interessants te ontdekken. Bijvoorbeeld de witte krijtrotsen op het eiland Møn.
Kijk, dat zijn de leuke weetjes! Van die Vikingen had ik al meegekregen, dus dat gaat sowieso op het lijstje.
Jaco van Westenbrugge
parsifal

Bericht door parsifal »

JvW schreef:
Ambtenaar schreef:
Kijk, dat zijn de leuke weetjes! Van die Vikingen had ik al meegekregen, dus dat gaat sowieso op het lijstje.
Denemarken is mooi. Niet alleen Kopenhagen (als je Kopenhagen weet te bereiken is Skåne in Zweden, bijvoorbeeld Lund, niet heel ver natuurlijk).

Noorwegen is m.i. een land waar je niet op vakantie moet gaan. Als je daar eenmaal geweest bent, valt in het vervolg alles tegen :). Mijn vrouw die ook in Nieuw-Zeeland is geweest, beschreef Noorwegen al als de mooiere en spectaculairdere versie van NZ.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
JvW

Bericht door JvW »

parsifal schreef: Denemarken is mooi. Niet alleen Kopenhagen (als je Kopenhagen weet te bereiken is Skåne in Zweden, bijvoorbeeld Lund, niet heel ver natuurlijk).

Noorwegen is m.i. een land waar je niet op vakantie moet gaan. Als je daar eenmaal geweest bent, valt in het vervolg alles tegen :). Mijn vrouw die ook in Nieuw-Zeeland is geweest, beschreef Noorwegen al als de mooiere en spectaculairdere versie van NZ.
:haha Ik dacht juist dat dat het geval was met Oostenrijk....
Qua afstand moet het niet meer zijn dan 1.000km, anders wordt het (op dit moment) teveel.
Jaco van Westenbrugge
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Noorwegen is ongeloofelijk mooi. Als je ergens de schoonheid en majesteit van Gods schepping kunt ervaren is het daar, bijvoorbeeld de Trollstigen etc.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Ik herinner me een hoogvlakte, met wat mos en gras als enige begroeiing, waar een Reuzenhand machtige keien had rondgestrooid.
Ik was een klein mannetje.

Als het ooit nog eens kan, wil ik terug naar Noorwegen.
- Niet meer zo actief -
Panny

Bericht door Panny »

Maanenschijn schreef:Noorwegen is ongeloofelijk mooi. Als je ergens de schoonheid en majesteit van Gods schepping kunt ervaren is het daar, bijvoorbeeld de Trollstigen etc.
Of iets hoger bij Geiranger, Oppstrynsvatnet, Lovatnet, Jostedalsbreen National Park (of nog een heel stuk hoger bij de lofoten).

Maar de Zwitserse Alpen, de Schotse Hooglanden en IJsland zijn ook niet minder mooi.
merel

Bericht door merel »

Dit jaar blijven wij thuis ( helaas)
JvW

Bericht door JvW »

merel schreef:Dit jaar blijven wij thuis ( helaas)
Wij ook, maar waarom helaas?
Ik vind het fantastisch om op vakantie te gaan, even uit de eigen omgeving. Toen we net verhuisd waren was het ook net vakantie, alles was anders. We hebben genoten.
Verder komen veel mensen naar onze omgeving op vakantie, en dat is niet voor niets. Ik geniet er dus net zo van om lekker thuis te zijn.
Jaco van Westenbrugge
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

JvW schreef:
merel schreef:Dit jaar blijven wij thuis ( helaas)
Wij ook, maar waarom helaas?
Ik vind het fantastisch om op vakantie te gaan, even uit de eigen omgeving. Toen we net verhuisd waren was het ook net vakantie, alles was anders. We hebben genoten.
Verder komen veel mensen naar onze omgeving op vakantie, en dat is niet voor niets. Ik geniet er dus net zo van om lekker thuis te zijn.
Wij wonen zelf ook in een fantastische omgeving waar veel mensen op vakantie komen.
Toch is dat niet het hele verhaal van thuisblijven in de vakantie. Je komt bij thuisblijf-vakanties namelijk toch minder los van je werk. Zeker voor (huis-)vrouwen is dat zo.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Tiberius schreef: Toch is dat niet het hele verhaal van thuisblijven in de vakantie. Je komt bij thuisblijf-vakanties namelijk toch minder los van je werk. Zeker voor (huis-)vrouwen is dat zo.
Werken huisvrouwen dan? Of doen mannen van huisvrouwen niets in de huishouding? En waarom zou dit gelden voor vrouwen met een baan, en niet voor mannen?
Plaats reactie