uiting van godvruchtigheid?

MS

Bericht door MS »

Oorspronkelijk gepost door Adorote
Oorspronkelijk gepost door Gabrielle
Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Volgens mij veel te weinig gezien, die blijdschap. Toch spreekt de bijbel er positief over:
Ga 5:22 Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid.

Dansen wordt al snel gezien als iets erotisch, zondig en verkeerd. We hebben echter met het kind, ook het badwater weggegooid, gezien bovenstaande tekst.

Het geloof in Christus brengt blijdschap. Evenals droefheid. Het Evangelie is ook een blijde boodschap. Ik zou het zelfs een wezenlijk kenmerk (gevolg) van geloof willen noemen.

Dansen zit in ieder mens, ongeacht welke cultuur. Dat zag ik bij mijn kinderen. Die dansen ook op kinderliedjes. Van mij hebben ze het niet geleerd ;)

[Aangepast op 21/2/05 door Miscanthus]
Dat ben ik met je eens ,Miscanthus.

Heel de bijbel door lees je veel over lof en dankzegging

ik denk ook aan Mirjam en de vrouwen als het volk door de Schelfzee is gegaan.
Zij dansen en maken muziek ter ere van hun God Die hen geholpen heeft.

Wij zijn het idd verleerd om Hem niet alleen met woorden maar ook met de daad, te eren en te prijzen.

Sing van nou af lofliedere voor God. Wees opgewonde oor sy
nabyheid. Jubel oor sy magtige dade. Verhef jou stem oor sy
heiligheid. Dans en wees bly omdat die Here jou geroep het om sy
kind te wees

:u:u:u:u
Op zich allemaal wel mee eens. Maar moet daar toch een kanttekening bij zetten. Die dagelijkse zonden die een kind van God ook doet. Die doen toch ook pijn, verdriet. Ik denk dat er vaak ook onuitsprekelijke vreugde is (hoe iemand die uit is persoonlijk) maar ook veel droefheid over hun eigen zondige oude vlees dat ze maar niet van zich af kunnen schudden. Maar die vreugde zal er ook zijn. Ongetwijfeld!

Moet denken aan wat Huntington weleens zei vanaf de preekstoel tegen een man:
U bent altijd bedroefd in de dienst, dat kan ook niet goed zijn.
(Ik zeg het even in mijn eigen woorden)

Zal veel aan je karakter liggen, hoe bedroefd/blij je bent. Mensen zijn allemaal anders en beleven ook anders.
visje

Bericht door visje »

tuurlijk, heb je helemaal gelijk aan.

je loopt niet alle dagen te juichen

hoorde of las, dat weet ik niet meer, van iemande die zei : laat de mensen je blijdschap zien, zodat ze jaloers worden
het verdriet kun je voor thuis, binnen, bewaren.

daar hoef je niet mee te koop te lopen
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Laat zó je licht maar schijnen
bij alles wat je doet
zodat de mensen zeggen:
God is goed!

E. en R. Zuiderveld
Plaats reactie