Vergeetachtige vloeistoffen„Geen wetenschappelijk bewijs voo

Andre

Bericht door Andre »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
vergelijk homeopathische middelen met een frisdrankfabriek die 1 druppel siroop gebruikt op 10.000 liter water
ja, ho wacht even...
en dat dan nog een keer verdunnen met zoveel tientallen, dat je ongeveer 1 druppel op het ijsselmeer krijgt (hebben we een keer uitgerekend)

maar door er vervolgens op een bepaalde manier mee te schudden en dat bij een bepaalde maanstand.... daardoor krijgt het zijn smaak en kracht....

ahum
:bou::bou: ja ik wel eens van maan water gehoord, maar wat dat precies inhoud.......?
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik wil niet vervelend doen, maar weten jullie van de behandelingen in het ziekenhuis wel zeker hoe het werkt en of het wel werkt? Denkt iemand daar ooit uberhaupt over na?
Ik vind niet dat iets waardeloos is als wij met ons lekenverstand niet kunnen begrijpen hóe het werkt.
Tenslotte nog maar een stukje uit de openingspost:
Met zijn onderzoek wil Miller de homeopathie overigens niet naar het rijk der fabelen verwijzen. „Ik kan niet zeggen dat ik heb ontdekt dat homeopathische middelen niet werken. Maar wat ik wel weet, is dat water met een geheugen niet bestaat.” Homeopaten nemen dergelijk onderzoek zeker serieus, zegt dr. Miek Jong, woordvoerder van VSM in Alkmaar, een bedrijf dat homeopathische geneesmiddelen produceert. „We weten inderdaad nog steeds niet hoe het mogelijk is dat extreem verdunde oplossingen hun werk doen. De bestudering van het fenomeen staat nog in de kinderschoenen. Maar tegenover dit onderzoek staan ook studies van gerenommeerde wetenschappers die wel bewijzen vinden voor waterstofbruggen die lange tijd blijven bestaan.”
refo

Bericht door refo »

Je hebt middeltje met verschillende potentie. Dat loopt van 0 (nul) via D1 D2 D3 etc naar soms wel D1000 of nog gekker. Iedere D hoger heeft de potentie met 10 verhoogd (verdund). 1cm3 0 wordt 10cm3 d1 100cm3 d2 1000cm3 d3

Neem dus D30. Daar wordt een kubusje spul met zijden 1 cm. verdund naar een kubusje met zijden van 10^10 cm. Da's een behoorlijk blok. Hoezo IJsselmeer?

Die spulletjes met lage nummers kunnen best werken. Daar zit nog wel wat in. En een aftreksel van de rode zonnehoed kan best de weerstand verhogen. Maar dan zit je eigenlijk niet in de homeopathie, maar in de fytotherapie: genezen met planten. En dat spreekt me meer aan.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gerrie

Bericht door Gerrie »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Een waterstofbrug
ontstaat als een (positief geladen)
waterstofatoom van het ene
watermolecuul een zwakke verbindingen
aangaat met het (negatief geladen)
zuurstofatoom van een ander molecuul.
Dit vind ik wel een leuk stukje.
Nu nog even over de verdunningen.
Je kunt uitrekenen of er in een flesje tenminste 1 molecuul van de betreffende verbinding aanwezig is. Je hebt daarvoor nodig de molecuulformule van de werkzame stof.
Wie doet een poging tot een berekening.
Bevat arnica d10 één of meerdere moleculen arnica?
memento

Bericht door memento »

Oorspronkelijk gepost door Gerrie
Oorspronkelijk gepost door Marjan
Een waterstofbrug
ontstaat als een (positief geladen)
waterstofatoom van het ene
watermolecuul een zwakke verbindingen
aangaat met het (negatief geladen)
zuurstofatoom van een ander molecuul.
Dit vind ik wel een leuk stukje.
Nu nog even over de verdunningen.
Je kunt uitrekenen of er in een flesje tenminste 1 molecuul van de betreffende verbinding aanwezig is. Je hebt daarvoor nodig de molecuulformule van de werkzame stof.
Wie doet een poging tot een berekening.
Bevat arnica d10 één of meerdere moleculen arnica?
D10 is dus 1 molucuul werkzame stof op 10^10 moleculen H2O. Nu weet ik niet wat de omvang is van een H2O molecuul. Maar laten we aannemen dat er miljard H2O moleculen passen in 1ml (puur fictieve waarde, omdat we anders niet door kunnen rekenen).

Voor 1 molecuul werkzame stof hebben we dus: 10^10 / 10^9 = 10ml. nodig.

OK, dat was D10. Nu D30. 10^30 / 10^9 = 10^21 ml. = 10^18 l. (10 met 18 nullen!)
Mariken

Bericht door Mariken »

Ik wil niet vervelend doen, maar weten jullie van de behandelingen in het ziekenhuis wel zeker hoe het werkt en of het wel werkt? Denkt iemand daar ooit uberhaupt over na?

Behandelingen in het ziekenhuis zijn gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. Vaak gaat er een langdurige testperiode aan vooraf, met name bij medicatie wordt er uitgebreid getest op proefdieren en mensen, voordat een medicijn in de handel komt.
Daarnaast is het zo dat je als patient geinformeerd moet worden door je arts over je behandeling en de eventele voor en nadelen, op grond van de WGBO (wet geneeskundige behandel overeenkomst), en ook moet instemmen met die behandeling!
Marjan

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door Mariken

Behandelingen in het ziekenhuis zijn gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. Vaak gaat er een langdurige testperiode aan vooraf, met name bij medicatie wordt er uitgebreid getest op proefdieren en mensen, voordat een medicijn in de handel komt.
Daarnaast is het zo dat je als patient geinformeerd moet worden door je arts over je behandeling en de eventele voor en nadelen, op grond van de WGBO (wet geneeskundige behandel overeenkomst), en ook moet instemmen met die behandeling!
Dat is zo Mariken, daar heb je wel gelijk in. Dit was naar aanleiding van de vraag of ik de antecedenten van de homeopaat-arts wel wist. Niemand die zich ooit iets afvraagt bij een gewone arts. Daar zitten net zo goed een hoop knoeiers tussen!

Ik kan niet instaan voor de betrouwbaarheid van alle homeopaat, maar wij hebben baat gehad bij de klassieke homeopatie.
Ugh. Ik heb gezegd.
refo

Bericht door refo »

Even opfrissen:

Een mol (mv molen) is de eenheid voor hoeveelheid stof.

Definitie: een mol is de hoeveelheid stof (materie) van een systeem dat evenveel deeltjes bevat als er atomen zijn in 12 gram koolstof-12.

Net als een dozijn (12) of een gros (144) is een mol een aanduiding voor een aantal. Het aantal deeltjes dat in één mol gaat, heet het getal van Avogadro. Dit is ongeveer gelijk aan 6,02 x 10 tot de macht 23.

Het molecuulgewicht van water is ongeveer 20. dus 20 gram water bevat 1 mol watermoleculen. 1 ml = 1 gram water bevat, schrik niet, 3 maal 10 tot de macht 22 moleculen water. Dat is een 3 met 22 nullen en in woorden dertigduizend miljard miljard. Als het niet klopt hoor ik het graag.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
refo

Bericht door refo »

Stel nou dat water een geheugen heeft en zo inderdaad 'weet' dat het een bepaald molecuul moet 'doorgeven'.

Wat is dan de begintoestand van dat water? Dat zal toch in z'n leven met veel veronreinigingen te maken hebben gehad. Hoe 'vergeet' water dat?

Kortom, kun je water 'resetten' voor je een geneesmiddel gaat mengen?
--------------
Gerrie

Bericht door Gerrie »

Oorspronkelijk gepost door refo
Een mol (mv molen) is de eenheid voor hoeveelheid stof.

Definitie: een mol is de hoeveelheid stof (materie) van een systeem dat evenveel deeltjes bevat als er atomen zijn in 12 gram koolstof-12.

Net als een dozijn (12) of een gros (144) is een mol een aanduiding voor een aantal. Het aantal deeltjes dat in één mol gaat, heet het getal van Avogadro. Dit is ongeveer gelijk aan 6,02 x 10 tot de macht 23.

Het molecuulgewicht van water is ongeveer 20. dus 20 gram water bevat 1 mol watermoleculen. 1 ml = 1 gram water bevat, schrik niet, 3 maal 10 tot de macht 22 moleculen water. Dat is een 3 met 22 nullen en in woorden dertigduizend miljard miljard. Als het niet klopt hoor ik het graag.
Het zou goed kunnen zijn Refo.
Ik moet ook even opfrissen.
Het getal van Avogadro is 6 x 10 tot de macht 23 gram. Dat had je ook dacht ik.
Eén atoom waterstof weegt 1:getal van Avogadro gram.
Eén molecuul water (H2O) weegt 20 x zoveel (want H is 1 en O=18). 1 gram=1 ml.
1 ml water bevat 6 x 10 tot de macht 23 : 20 moleculen=6:20 x 10 tot de macht 23= 1/3 x 10 tot de macht 23 moleculen.

Refo, het is niet helemaal hetzelfde.
Wat denk je?

Hierna moeten we nog uitrekenen hoeveel werkzame stof er in zit. Laten we silica nemen ipv arnica. Weet je het molecuulgewicht van silicium?

Over het getal van Avogadro, zie deze link:http://swe.sui.be/Project2-Tijdlijn/Avogadro.htm

[Aangepast op 18/3/05 door Gerrie]
refo

Bericht door refo »

Dus hetzelfde: 3*10^22 = 0,3*10^23.
--------------
Egbert

Bericht door Egbert »

Jullie zeuren allemaal, jullie nemen Marjan niet serieus :? :mad: Ik zal haar wel serieus nemen en adviseren dat ze ondanks de goede resultaten toch maar ogenblikkelijk afscheid moet nemen van haar holistisch denkende klassieke homeopaat. Ook ik geloof in een 'goede' werking van de homeopathie, het zal wel het lichaam genezen [maar net zo min bij iedereen als dat geldt voor gewone geneeskunst] maar uiteindelijk de geest verzieken! Homeopathie ontleent z'n kracht aan, zoals Marjan al zei, holistische, duistere machten.:t
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Plaats reactie