Jaaaaaaa ... laat ze maar lekker discussieren, die mannenbroeders in de SGP. Als ze dan ook gelijk het standpunt over de positie van vrouwen in partij en samenleving onder de loep nemen, levert dat geheid scheuringen op. :,:,:,Oorspronkelijk gepost door RvPBeste mensen,Oorspronkelijk gepost door Billy
Als ik de discussie aan het begin van dit topic lees tussen Van der Staaij en de Vries komt bij mij de vraag boven: Waar staat de SGP nou met hun theocratisch standpunt?
Van der Staaij praat om de gerichte vragen van De Vries heen en beantwoord 1 vraag zelfs beetje cynisch ( of je deze vragen nou kosjer vind of niet, je zal als SGP een duidelijker en rechtlijniger antwoord moeten geven!)
Is het immers niet gewoon zo dat je als voluit theocratische SGP-er bij een meerderheid in dit land andere godsdiensten terug dringt in schuilkerken. En dat je grondrechten zal veranderen als je de meerderheid krijg.?
De antwoorden van Van der Staaij waren nou niet zo duidelijk en overtuigend als wat ik van hem gewend ben.
De weergave in het krantenartikel bewijst weer eens dat de SGP er praktisch weinig mee kan anno 2005.
durft de SGP kleur te kiezen?
of naar de lijn Holdijk of de oude vertrouwde theocratische getuigenis?
ik kon geen van beide beluisteren in het debat!
[Aangepast op 24/2/05 door Billy]
Het wordt idd tijd om een satndpunt in te nemen.
De partijs is verdeeld....
Nu zal men toch een officieel standpunt in moeten nemen, voordat het te laat is.
mvrgr.
RvP
Herstelde SGP, Voortgezette SGP, Oud-SGP, Nieuw-SGP, SGP in Ned., Vrije SGP ... Ik zie het helemaal zitten!