Beste Sabra,Oorspronkelijk gepost door Sabra
Dat ligt aan het stadium van de zwangerschap. Maar laten we hier geen discussie gaan voeren over wanneer of wanneer niet abortus geoorloofd zou zijn.
Wanneer een vrouw kiest voor abortus, dan is dat een vrije keuze. Van dwang is zelden sprake, hooguit sociale dwang. Sociale dwang is wat anders dan vervolging vanwege ras, sexuele geaardheid of fysieke of mentale gesteldheid.
Mensen die in kampen van de Nazi's werden gestopt hadden geen keuze. Joden en anderen zijn in de Tweede Wereldoorlog op een industriële wijze vermoord, velen van hen moesten eerst zware arbeid verrichten of medische experimenten ondergaan. Dit enkel op basis van een raciale, fysieke of sexuele status.
Ik vind dat in geen verhouding staan met een abortus en ik vind de vergelijking smakeloos.
Dat kind heeft ook geen keuze!!!
Daarom is het zo goed te vergelijken.
Dat arme kind kan/mag niet kiezen!!
heb je wel een gezien hoe lafhartig dat gedaan wordt! Zo´n arm lief wezentje wordt vermoord. Als je zoiets ziet dan schieten de tranen je in de ogen. Vaak voor nutteloze redenen. Ik kan je uitleggen hoe dat gaat, maar dan moet ik je even U2U´en!
Het is duidelijk waar het leven begint, dat hoef ik hoop ik niet met je te gaan betwisten!!!
Helaas lopen we in NL Gods wetten voorbij.
mvrgr.
RvP