VASTEN

Plaats reactie
Adorote

VASTEN

Bericht door Adorote »

Op 9 februari begint de grote Vasten 40 dagen lang in navolging van Jezus Christus.

Zijn er ook OSW leden die zich voor bereiden en zich bezinnen ter voor bereiding op het Hoogfeest der Hoogfeesten Pasen.

Pasen het centrale feest der Christenheid.Op standing van Onze Heer en Zaligmaker.

[Aangepast op 17/1/05 door Adorote]
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Adorote
Op 9 februari begint de grote Vasten 40 dagen lang in navolging van Jezus Christus.

Zijn er ook OSW leden die zich voor bereiden en zich bezinnen ter voor bereiding op het Hoogfeest der Hoogfeesten Pasen.

Pasen het centrale feest der Christenheid.Op standing van Onze Heer en Zaligmaker.

[Aangepast op 17/1/05 door Adorote]
Terecht dat je hier aandacht voor vraagt. In Griekenland vasten ze een week heb ik net begrepen am deze site: http://www.rnw.nl/kids/wereld/Europa/Gr ... pasen.html
Zoals jullie misschien weten ben ik niet blij met onze sobere manier van christelijke feestdagen vieren. Ik weet ook wel dat het gaat om de diepere betekenis, maar als onze kinderen het slechts als een extra zondag zien, is er iets mis.
Adorote vast, hoe doen anderen dat?
Christina

Bericht door Christina »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus

Adorote vast, hoe doen anderen dat?
Wij gaan in onze gemeente de 40 Doelgerichte Dagen doen, zoals beschreven in een boek van Rick Warren. Dat houdt in dat wij alle activiteiten in de gemeente stilleggen en in onze dagelijkse studie, de Zondagse prediking, en een wekelijkse bijeenkomst van kleine groepen ons toe zullen spitsen op 6 thema's die te maken hebben met doelgericht leven. Het eindigt met het Paasfeest.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Christina
Oorspronkelijk gepost door Miscanthus

Adorote vast, hoe doen anderen dat?
Wij gaan in onze gemeente de 40 Doelgerichte Dagen doen, zoals beschreven in een boek van Rick Warren. Dat houdt in dat wij alle activiteiten in de gemeente stilleggen en in onze dagelijkse studie, de Zondagse prediking, en een wekelijkse bijeenkomst van kleine groepen ons toe zullen spitsen op 6 thema's die te maken hebben met doelgericht leven. Het eindigt met het
Paasfeest.
Dan behoor jij niet tot de GerGem of Hersteld verband (of vergis ik me?!)
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Is waar ook ja wat zijn de kerkelijke dagen/feesten toch vroeg dit jaar !

Jajaja aswoensdag een askruisje halen en dan vasten

dus
doordeweeks niet uiteten gaan
geen afhaal eten halen
geen biertje bij het eten
in het weekend niet ff een cafeetje pakken

En dit meen ik dus hè?

Vroeger
Moesten we de snoepjes in een trommeltje doen die je bij je koppie thee kreeg of weet ik wat en dan zat je verlekkerd naar dat trommeltje te kijken en dan .....na die 40 dagen alles in ene opeten en je toch ook weer niet zo lekker voelen ...want zei Ma als je dat kan kan je ook je bord avondeten opeten...ja en dat was dus het probleem...ach ja vervlogen tijden en van kennissen uit Duistland kregen me zus en ik altijd zo een groot snoephart (weet niet meer hoe ze dat noemen en verderop in het jaar is dat dacht ik in Duitsland ook een traditie

Moet je mij horen ik lijk wel 80 :,:,
Christina

Bericht door Christina »

Oorspronkelijk gepost door Daphne

Dan behoor jij niet tot de GerGem of Hersteld verband (of vergis ik me?!)
Je kunt goed tussen de regels door lezen!
Adorote

Bericht door Adorote »

Morgen Zondag Septuagesima kleur Paars,eerste Zondag van de Voorvasten.

Een twee weken van voorbereiding op de 40 dagen tijd Grote Vasten Lijdenstijd.
Plaats reactie