Welk boek ben jij nu aan het lezen?

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door -DIA- »

DDD schreef: Ik heb ook contact met jongeren die dicht bij de straatcultuur staan, maar ook daar zitten heel serieuze jongeren tussen, al kan ik ze niet verstaan want er zit zoveel marrokaans doorheen dat ik niet veel verder kom dan Salaam Aleikum. Dat begrijp ik dan weer wel;-)
Dat laatste ontken ik niet, en heb ik ook nergens beweerd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Herman »

Anselmus schreef:Gratis geld voor iedereen: een visie op het basisinkomen. Ik sta hier zelf wat ambivalent tegenover. Dit is een goed boek voor dat onderwerp, maar wel herhaalt de schrijver zich en aantal keren. Het boek was sterker geweest als het dunner was denk ik.
Jammer dat het boek 18 euro moet kosten :-)

Ik probeer me hier of daar wat te verdiepen in geld en de functie daarvan binnen de christelijke gemeenschap. Bijvoorbeeld door je begroting van de kerk op 10% van het geschatte modale inkomen van je gemeente vast te stellen. Leuk gedachtenexperiment.

Ik ben benieuwd hoe de schrijver gaat waarborgen dat er nooit een tegenprestatie voor dat basisinkomen wordt verlangd. Tenslotte is gratis ook echt gratis.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Anselmus »

Herman schreef:
Anselmus schreef:Gratis geld voor iedereen: een visie op het basisinkomen. Ik sta hier zelf wat ambivalent tegenover. Dit is een goed boek voor dat onderwerp, maar wel herhaalt de schrijver zich en aantal keren. Het boek was sterker geweest als het dunner was denk ik.
Jammer dat het boek 18 euro moet kosten :-)

Ik probeer me hier of daar wat te verdiepen in geld en de functie daarvan binnen de christelijke gemeenschap. Bijvoorbeeld door je begroting van de kerk op 10% van het geschatte modale inkomen van je gemeente vast te stellen. Leuk gedachtenexperiment.

Ik ben benieuwd hoe de schrijver gaat waarborgen dat er nooit een tegenprestatie voor dat basisinkomen wordt verlangd. Tenslotte is gratis ook echt gratis.
Als e-book of via de bieb is het goedkoper en kun je het ook lezen. Zo heb ik het ook gedaan :-). Het is geen boek dat ik voor een tweede keer zou lezen, dus ik zou het niet kopen. Zijn punt kan hij m.i. ook in 40 pagina's maken.
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door John Galt »

Afbeelding

Een heel onthutsend boek. Na de oorlog waren joden nauwelijks welkom in de VS, grote en kleine nazischurken des te meer.
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door samanthi »

John Galt schreef:Afbeelding

Een heel onthutsend boek. Na de oorlog waren joden nauwelijks welkom in de VS, grote en kleine nazischurken des te meer.
Ja je valt soms van de ene verbazing, in de andere.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door HersteldHervormd »

Bank des geloofs van W.H Huntington.
Mooi ontroerend boek die ik andere ook aanraad.
Wat een geloof en vertrouwen...
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Bertiel »

Boston - om de uitnemendheid van Christus
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door J.C. Philpot »

HersteldHervormd schreef:Bank des geloofs van W.H Huntington.
Mooi ontroerend boek die ik andere ook aanraad.
Wat een geloof en vertrouwen...
Dat was mijn eerste kennismaking met Engelse oude schrijvers. Inderdaad prachtig en zeer ontroerend om te lezen. De brieven achter in het boekje vond ik wel minder aansprekend als het eerste gedeelte van het boekje.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door HersteldHervormd »

J.C. Philpot schreef:
HersteldHervormd schreef:Bank des geloofs van W.H Huntington.
Mooi ontroerend boek die ik andere ook aanraad.
Wat een geloof en vertrouwen...
Dat was mijn eerste kennismaking met Engelse oude schrijvers. Inderdaad prachtig en zeer ontroerend om te lezen. De brieven achter in het boekje vond ik wel minder aansprekend als het eerste gedeelte van het boekje.
Oké, ik zit nu denk op het helftje van het eerste gedeelte.

Hierna wil ik een boek van ds Van der Groe. Heeft iemand een tip welke ik zou kunnen lezen? Het word mijn eerste boek van hem.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Volontair
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 jan 2018, 14:31

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Volontair »

HersteldHervormd schreef:
J.C. Philpot schreef:
HersteldHervormd schreef:Bank des geloofs van W.H Huntington.
Mooi ontroerend boek die ik andere ook aanraad.
Wat een geloof en vertrouwen...
Dat was mijn eerste kennismaking met Engelse oude schrijvers. Inderdaad prachtig en zeer ontroerend om te lezen. De brieven achter in het boekje vond ik wel minder aansprekend als het eerste gedeelte van het boekje.
Oké, ik zit nu denk op het helftje van het eerste gedeelte.

Hierna wil ik een boek van ds Van der Groe. Heeft iemand een tip welke ik zou kunnen lezen? Het word mijn eerste boek van hem.
Het ware zaligmakende geloof.
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Terri »

John Galt schreef:Afbeelding

Een heel onthutsend boek. Na de oorlog waren joden nauwelijks welkom in de VS, grote en kleine nazischurken des te meer.
Ik lees nu juist een boek over de interneringskampen in de VS.
Voor Japanners, Duitsers en Italianen.
Met een familieachtergrond die eventueel zou kunnen betekenen dat ze wat hadden met de nazi's.
Heel schrijnend, want velen woonden al lang in de VS en was er helemaal geen relatie met het regime van Hitler.
Maar de 'angst' regeerde.
Later worden ze zelfs 'teruggestuurd' naar het land van hun herkomst, waar ze 'niets meer mee hadden' .
Het is het tweede boek wat ik hierover lees, voor mij een wat onbekende geschiedenis in de toen tweede wereldoorlog.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Mara »

Afbeelding

Heel toegankelijk boekje, interkerkelijk.
Voor de jongeren geschreven, maar ook voor de ouderen leerzaam.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door John Galt »

Terri schreef: Ik lees nu juist een boek over de interneringskampen in de VS.
Voor Japanners, Duitsers en Italianen.
Met een familieachtergrond die eventueel zou kunnen betekenen dat ze wat hadden met de nazi's.
Heel schrijnend, want velen woonden al lang in de VS en was er helemaal geen relatie met het regime van Hitler.
Maar de 'angst' regeerde.
Later worden ze zelfs 'teruggestuurd' naar het land van hun herkomst, waar ze 'niets meer mee hadden' .
Het is het tweede boek wat ik hierover lees, voor mij een wat onbekende geschiedenis in de toen tweede wereldoorlog.
Ik heb daar ook over gelezen. De VS leven al decennia in volslagen paranoia. Ze dwongen zelfs landen in Centraal-Amerika (zoals Colombia) om hun etnische Duitsers etc. naar de VS te deporteren voor internering. Heel schrijnende verhalen ook.
Dat de nazi's in 1945 wel wlkom waren, kwam voort uit angst tegen het "rode gevaar". En nog steeds is men doodsbang voor hun nationale veiligheid. Daarom is hun leger net zo groot als alle andere legers ter wereld bij elkaar.
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door J.C. Philpot »

John Galt schreef:En nog steeds is men doodsbang voor hun nationale veiligheid. Daarom is hun leger net zo groot als alle andere legers ter wereld bij elkaar.
Ik zou zeggen: daar is momenteel ook wel reden toe. De VS zijn de meest gehate natie ter wereld, in het bijzonder bij Mohammedanen.

Dat even los van of ze daar een aandeel in hebben of niet.

Overigens moest ik 15 jaar geleden nog antwoord geven op de vraag "between 1933 and 1945 were you involved, in any way, in persecutions involved with Nazi Germany or its allies?" bij de visa aanvraag. Ik weet niet of reizigers die vraag nog steeds krijgen, maar het lijkt me dat die vraag onderhand wel van het formuliertje afkan.

Afbeelding
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Vorige week gelezen. De Deventermoord zaak. Het complot ontrafeld.
Gisteren verder gelezen in: Geloof en geloven van Isaac de Leeuw (1740-1775). Rijke en duidelijke preken.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Plaats reactie