Eerste vrouwelijke wethouder SGP

-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door -DIA- »

Jantje schreef: Ik ben het helemaal met Pietje eens.
Ik ben het ook met Piet eens... Maar wat mag overigens de reden zijn dat men onze gewaardeerde en zeer geachte medeforummer Piet Pietje noemen, en onze eveneens zeer geachte medeforummer Jantje Jan... Daar dacht ik zomaar over, maar dit geheel terzijde opgemerkt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11595
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:
Ambtenaar schreef:
Piet Puk schreef: Staat in jouw huwelijksformulier ook bij de man: 'Gij zult uw vrouw in alle en goede en oprechte dingen behulpzaam zijn, op uw huishouding goede acht hebben, en in alle ingetogenheid en eerbaarheid, zonder wereldlijke pracht, wandelen enz.?'
Dat stond er bij ons niet in.
Wat?!?!?

Wordt er bij jullie in het huwelijksformulier geknipt? Wat is dat voor wanstaltige eigenaardigheid?
Haha, niet lezen, maar roepen. Kom op Jan. Neem een Snickers. Je bent jezelf niet als je honger hebt.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Ambtenaar »

Piet Puk schreef:
Vreemd, welk huwelijksformulier was dat dan? Je maakt me wel nieuwsgierig
Welke precies, dat weet ik niet meer. Zou ik de liturgie ergens moeten opzoeken voor de exacte tekst. Het is in ieder geval niet het klassieke formulier.
Erskinees
Berichten: 2754
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Erskinees »

Vrij belabberd dat je jezelf als oud-gedeputeerde zo de media aandacht opzoekt met alle emoties van dien. Er zijn binnen de SGP genoeg manieren en zelfs bezwaarprocedures om je stem te laten horen. Dat is de rechte weg.
DDD
Berichten: 28699
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door DDD »

Waarom? Hem is door de partijmensen zelf niets gevraagd. De omroep vraagt hem wel om zijn mening. Ik zie niet in waarom hij die niet zou mogen geven. Het zou toch al te gek zijn als het traditionele SGP-standpunt moet verstommen, alleen omdat Paula Schot en een lokale fractie ergens op een andere manier over denken?
Bruna
Berichten: 1739
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Bruna »

Erskinees schreef:Vrij belabberd dat je jezelf als oud-gedeputeerde zo de media aandacht opzoekt met alle emoties van dien. Er zijn binnen de SGP genoeg manieren en zelfs bezwaarprocedures om je stem te laten horen. Dat is de rechte weg.
Het word hem gevraagd.

Het achterlijke is dat door de fractie niet aan de leden, prominenten, provinciebestuur etc is gevraagd wat ze er van vonden. Het is er gauw even doorheen gefietst.

Op de kandidatenlijst Sgp van de gemeente stond geen enkele vrouw. Dan is dit toch van de zotte.

Er is ook niet gezocht naar iemand anders. Paula Schot heeft gebeld en verder is er niet gekeken.

Mijn stem voor de komende GR ga ik ernstig overwegen.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door FlyingEagle »

Ik vraag me af waarom een oud-gedeputeerde zo belangrijk wordt gevonden. Hij heeft nu toch geen functie meer?
CvdW
Berichten: 2944
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door CvdW »

Erskinees schreef:Vrij belabberd dat je jezelf als oud-gedeputeerde zo de media aandacht opzoekt met alle emoties van dien. Er zijn binnen de SGP genoeg manieren en zelfs bezwaarprocedures om je stem te laten horen. Dat is de rechte weg.
O ja, hoe is het dan gegaan met de algemene secretaris van de SGP?
Ik kan u zeggen dat het een heilloze weg is.
Tom
Berichten: 434
Lid geworden op: 28 mar 2016, 20:45

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Tom »

Bruna schreef: Het word hem gevraagd.

Het achterlijke is dat door de fractie niet aan de leden, prominenten, provinciebestuur etc is gevraagd wat ze er van vonden. Het is er gauw even doorheen gefietst.
De fractie heeft geen banden met prominenten of het provinciebestuur. Deze hebben ook niets met deze kwestie te maken

Op de kandidatenlijst Sgp van de gemeente stond geen enkele vrouw. Dan is dit toch van de zotte.
Een wethouder staat eigenlijk nooit op de kandidatenlijst.
Het is allemaal geheel volgens de procedures gegaan. Het is een prachtige ontwikkeling. Laten we biddend om deze vrouw heenstaan. Echt een aanwinst voor Schouwen-Duiveland en geheel volgens de ganse Schrift.
DDD
Berichten: 28699
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door DDD »

De zoon van de oud-gedeputeerde zit toch in de fractie? Soms zijn er verschillen van inzicht, dat geeft niets. Maar ik zou het heel kwalijk vinden als dan een traditioneel inzicht monddood gemaakt zou worden.
Erskinees
Berichten: 2754
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Erskinees »

Het hoofdbestuur dient gewoon zo snel mogelijk het beginselprogramma aan te passen. Dit speelt al sinds de jaren 80, ik verwacht dat de meerderheid van de SGP-stemmers voor vrouwelijke participatie in de politiek zal zijn. Vervolgens moeten lokale fracties een eigen afweging kunnen maken. Nu gaat het steeds het nieuws halen en blijft het een moeilijk onderwerp, dat komt de SGP niet ten goede. Het zou niet nodig moeten zijn wanneer het hoofdbestuur meeging met de achterban.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Ambtenaar »

Bruna schreef:
Het achterlijke is dat door de fractie niet aan de leden, prominenten, provinciebestuur etc is gevraagd wat ze er van vonden. Het is er gauw even doorheen gefietst.
Het is aan de fractie en niet aan ongekozen bobo's, leden of stemmers. Maar blijkbaar hecht je weinig waarde aan de onafhankelijke positie van gekozen volksvertegenwoordigers.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Ambtenaar »

Erskinees schreef:Het hoofdbestuur dient gewoon zo snel mogelijk het beginselprogramma aan te passen. Dit speelt al sinds de jaren 80, ik verwacht dat de meerderheid van de SGP-stemmers voor vrouwelijke participatie in de politiek zal zijn. Vervolgens moeten lokale fracties een eigen afweging kunnen maken. Nu gaat het steeds het nieuws halen en blijft het een moeilijk onderwerp, dat komt de SGP niet ten goede. Het zou niet nodig moeten zijn wanneer het hoofdbestuur meeging met de achterban.
Niet de stemmers bepalen het beleid, maar de leden.
Erskinees
Berichten: 2754
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Eerste vrouwelijke wethouder SGP

Bericht door Erskinees »

Ik schreef daarom ook bewust stemmers.
Plaats reactie